Kabelmodem - Patch

vbimport

Volgens mij waren de 1ste modems van Chello (Telekabel) com 21 bakkies…

want die heb ik nl…al jaren…de black box

Was net de sites aan het afgaan waar ik al een tijdje niet meer geweest was en kom ik een 1 keer een .reg bestand tegen dat de kabelmodem, software matig kan versnellen…
Heb deze gedownload en gerunned, en d8 alweer zo’n nep ding, maar toen ik inlogde op een ftp liep dat stomme ding ineens bijna 2,5 keer zo snel…

Voor de liefhebbers heb hem ff gehost je kunt hem hier downloaden : http://members.fortunecity.com/henstek/mtupatch98.reg

Ps : Heb tot nu toe alleen met ftp grote verschillen gemerkt…

Have fun…

Madmax

[This message has been edited by madmax (edited 06 June 2000).]

Voor welke modems is dit bedoeld en welke OS worden ondersteund.

Chello werkt op dit moment met Terayon modems en zelf werk ik met Windows 2000 (heb em bijna weer compleet aan de gang, moest em wel helemaal herinstalleren).

Ben altijd geinteresseerd in extra snelheid. Vandaag bij de UPC Regio manager weer lopen zeuren, maa hij zegt iedere keer dat ik dan maar een business abonnement moet nemen, a Hfl. 800,- per maand en dat gaat me net iets te ver…

Da_Taxman

Ik heb zelf ook chello, maar heb nog wel het eerste modem van hun…

En draai Win98 SE op moment…

Madmax

Lancity modems (de eerste) waren inderdaad op te voeren (het programmaatje FuckUPC).
Ik had ook al wel gehoord over het opvoeren van Terayon modems, maar dat schijnt alleen te werken onder Windows 98.

Ik moet zeggen dat mijn ervarring is dat onder WIndows2000 sowieso Internet sneller is dan onder Windows98. Windows 98 heeft gewoon slechte instellingen de niet de mogelijkheden optimaal benutten.

Zelfs voor modemgebruikers is er een programmaatje die die instellingen verbetert onder windows 98. Als ik het me goed herinner heet dit ‘Tweakdun’. Ik heb dat vroeger (hoor mij nou) altijd gebruikt, werkte prima.

Da_Taxman

Dat bestandje wat hierin staat is alleen maar een MTU patch welke ook voor gewone modems werk, veranderen van je MTU waarde…dat helpt inderdaad,heb het bij mij ook in combinatie met DAP…300% winst.

Zoek alleen nog een manier om mijn upload te verhogen (essent@home, 16KB/s)…anyone ?

Da MTU progje is een alg. aanpassing en werkt bij vrijwel alle kabel modems.

greetz Appie

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by Da_Taxman:
[b]Zelfs voor modemgebruikers is er een programmaatje die die instellingen verbetert onder windows 98. Als ik het me goed herinner heet dit ‘Tweakdun’. Ik heb dat vroeger (hoor mij nou) altijd gebruikt, werkte prima.

Da_Taxman[/b]<HR></BLOCKQUOTE>

Weet je toevallig waar ik dit kan vinden Taxman? Ik ben namelijk een van die pechvogels die thuis (ik ben nu op mijn werk) alleen een 56k modem heeft en geen kabel. De kabel komt pas over 12 maanden en dan nog wel Casema, wat super slecht is volgens mij… Arme ik

http://www.crosswinds.net/~kabelnet/98cableboost.zip

deze werkt ook

Anders moet je effe hier kijken. http://www.speedquide.net
Staan ook aardig wat patches.

Grtz. CyberRoy

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by CyberRoy:
[b]Anders moet je effe hier kijken. http://www.speedquide.net
Staan ook aardig wat patches.

Grtz. CyberRoy[/b]<HR></BLOCKQUOTE>

Je bedoelt www.speedguide.net met een g ipv een q Toch bedankt ik zal eens kijken.

GR33TS, G@M3FR3@K

[This message has been edited by Gamefreak_cd_copy (edited 06 June 2000).]

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by AndroMediA:
[b]Volgens mij waren de 1ste modems van Chello (Telekabel) com 21 bakkies…

want die heb ik nl…al jaren…de black box[/b]<HR></BLOCKQUOTE>

voor die jaren waren er terayon modems
en lancity

foutje, bedankt

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by AndroMediA:
[b]Volgens mij waren de 1ste modems van Chello (Telekabel) com 21 bakkies…

want die heb ik nl…al jaren…de black box[/b]<HR></BLOCKQUOTE>

Is er iets speciaals met Com21 modems ?, die heb ik nl ook…

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by KOekiE:
[b] Is er iets speciaals met Com21 modems ?, die heb ik nl ook…

[/b]<HR></BLOCKQUOTE>

Nee niets …je kan er niets mee doen …alleen maar kabel internetten.

en ja mtu verandering werkt altijd op wat voor modem dan ook

Hallo,

er is nu eindelijk een manier om het terayon modem
(van chello) op te voeren, door een stomme programmeer
fout, en een simpel proggie, is het mogelijk om te
internettten met hoge snelheid…
download = 450 kb/sec
upload = 250 kb/sec
[i](deze snelheden heb ik gehaald)

zo doe je het…

kies netwerk eigenschappen…
IP : eigen IP
sub net mask : 111 111 111 110
gate way: 193.121.62.163
dns --> host = eigen naam
domein = chello.nl
dns = 192.168.0.1 en 212.83.89.12
start dan de computer opnieuw op…
voer in ms-dos (onder windows) dit in:
c:\windows\arp 111.111.111.110 002355783145
DUS c:\windows\arp 111.111.111.110 macadres van modem

Bron:van cdfreaks…zelf niet geprobeerd.
Als het werkt zou ik dat heel graag willen weten.

Dat laatste bericht kan ik me nog wel herinneren, maar weet niet of het werkt. Ben nu even heel voorzichtig met instellingen omdat ik na lang ploeteren mijn systeem weer werkend heb.

Ben benieuwd of iemand het durft te proberen (ook onder Windows 2000) en verslag wil uitbrengen. Misschien iemand die toch iedere keer een Image terugzet

Da_Taxman

ps Gamefreak_cd_copy ik zal even zoeken naar TweakDun voor je…

[This message has been edited by Da_Taxman (edited 06 June 2000).]

Ik heb dat met die instellingen dus gedaan (tijdje terug al), maar het werkt dus niet bij mij. Mijn internet deed het zelfs niet meer. Misschien doe ik wat verkeerd en ik hoop dat dat zo is, want uploaden met zo’n snelheid is…damn! gewoon geen woorden voor .