Kabelinternet

vbimport

Maar is er dan een verschil in snelheid tussen de aanbieders van kabel? Trouwens, bij welke hebben jullie kabel…

Is het wel de moeite waard om kabel te abonneren, en hoe snel kun je dan downloaden of surfen?

Het is erg afhankelijk van de drukte op de kabel en de snelheid aan de andere kant, maar het snelste wat ik zelf heb gehaald is 350kb per seconde. (was top) wel met een download acc.
Maar het is zeker sneller als ISDN!!

Greetz Reboq

Hee Reeboq,

350 kb is wel heel erg snel, lijkt mij niet helemaal juist.
Ik heb ook kabel en dat haal ik dus nooit.
Volgens mij kan dat ook nooit.
Welke tijd ik ook internet, diep in de nacht of overdag, die snelheid heb ik nog nooit gezien, iemand anders ???

deKIKker

350 kb/s das nix met @home ben ik al lang over de 700 kb/s heen geweest natuurlijk wel op een T-3 ftp maar toch. Op sites zoals tucows haal ik makkelijk 400 kb/s maar dan moet je wel flashget gebruiken met 10 poorten tegelijk dan lukt het zeker. Gebruik nu niet die DAP want das wel leuk maar Flashget is gewoon beter punt uit.

Waarom heb ik toch sterk de neiging te denken dat hier over kilobit per seconde wordt gesproken, in plaats van KiloByte per seconde…?

Da_Taxman

ik heb bij m`n vriendin thuis op de kabel zelf ook al snelheden gezien van 350k/sec dus ik geloof reboq en predatorJMK best…

Nou ja… ehh ok I’m a spoiler ik haal echt maar 150 - 200 kb.p.sec.
Ach ja altijd beter dan 5 kb.p.sec … toch???

greetz Appie

Van FTP download tussen de 45-135 kB/sec afhankelijk van hoeveel volk erop zit en/of de verbinding die de FTP heeft kabel-T1-T2-T3 (liefst dat laatste natuurlijk en als je er dan alleen opzit is het een droom).
Maar ik moet toegeven op sommige sites haal ik zelf maar 2-3 kB/sec en soms zelfs nog minder. Gelukkig valt dat niet te veel voor. Blijkbaar zijn er echt mensen die een persoonlijke FTP hebben en waarschijnlijk een 56K Modem
Je moet gewoon wat geluk hebben, het grote voordeel is echter dat je tijd genoeg hebt hé om te downloaden.
Grtz To The Freakers

ik zit op telenet…ik haal gemiddeld overdag, zelfs in de piekuren, tot 250Kbytes/s!!!

Het gebeurd van tijd tot tijd dat ik 450 tot 500Kbytes/s haal, maar dat wil 99% van de gevallen zeggen dat het rechtstreeks uit de proxycache komt…wat niet echt een eerlijke benchmark is! maar +500Kbytes? Ik denk het toch niet, vermits de bandbreedte van de kabel op dit ogenblik ongeveer 600Kbytes/s bedraagt. Dat zou dus willen zeggen dat jij de enige op je node bent die online is!

bandbreedte van telenet backbone is 2Gigabit/s

elke user kan max 10Megabit/s in theorie is dit dus

mind the bits and not the bytes

Geen Casema nemen. Daarme haal je hooguit 5kb in de dal uren.
Zwaar klote dus!!!

How about Chello ??? Hoe snel haalt die ???
Gr.

Telenet-abonnee hier: gisteren ff zo’n 700KB/sec gehaald. Maar was wel uitzondering…snelheid varieert…gemiddeld zo’n 350 denk ik

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by deKIKker:
[b]Hee Reeboq,

350 kb is wel heel erg snel, lijkt mij niet helemaal juist.
Ik heb ook kabel en dat haal ik dus nooit.
Volgens mij kan dat ook nooit.
Welke tijd ik ook internet, diep in de nacht of overdag, die snelheid heb ik nog nooit gezien, iemand anders ???

deKIKker[/b]<HR></BLOCKQUOTE>

ik heb al een aan 370 via telenet dit was wel in het begin ik was de 10e op telenet
in mijn omgeving dat waren nog tijden
maar kabel is toch veel beter dan telefoon en…

Groeten SEATBOY

Sinds weekje @home, en is echt supersnel hoor, 300 k/s gehaald midden op de avond! Nog geen andere tijden getest!

And remember: CRX Rulez!!!

Ik zou casema nemen:-(
m’n top is tot nu toe 4.5 kb/sec!
en ik heb 't nu een ruime 2 maanden, in 't begin was het zelfs maar steeds 1 kb/sec!!!

Saigon66: met Chello haal ik wel eens 150 Kb gehaald met Flashget, maar meestal gemiddeld zo rond de 110 Kb.

Kabel is in ieder geval beter dan via de telefoonlijn. Je bent altijd online, downloaden gaat wel redelijk snel en je hoeft je niet druk te maken om de tijd.

Ik werk (misschien werkte ???) met DAP, waar kan ik dan dat Flashget downloaden ??
ff kijken of dat echt zo snel gaat.

deKIKker

Ik zit hier in Tilburg bij ESSENT@home, errug snel, makkelijk rond de 350kb/ps. Soms pieken gehad van wel 1,5MB/ps (!). Maar gemiddeld van een Geocities server ongeveer 160kb/ps constant (met DAP). Dan heb je 100MB in een kleine 10 minuten binnen. Met ISDN haalde ik vroeger maar 8kb/ps.
Greetz…