Kabelinternet delen

vbimport

Ik heb sinds vandaag kabelinternet van UPC, maar nu wil ik 2 computers erop aansluiten. Ik heb het programma Sygate. Ik heb voor het gewone netwerk een IPX/SPX netwerkprotocol geinstalleerd. Hoe moet ik Sygate instellen zodat ik het kan delen via het netwerk, zodat ik met 2 computer tegelijk kan internetten. Moet ik dan voor het gewone netwerk een TCP/IP netwerkprotocol installeren of hoe moet dat?

Bij voorbaat dank

gewoon op alle2 de pcs netwerkboeltje installen en daarna de 1ne pc instellen als client en de andere als non-client…server dus…EZ :wink:

dus het maakt niet uit of je voor het gewone netwerk een IPX/SPX netwerk hebt?

danke

IPX is een protocol dat je kunt gebruiken om bijvoorbeeld spellen over het netwerk te spelen (tegenwoordig wordt hier bijna alleen nog maar tcp/ip voor gebruikt) je kunt ipx en tcp/ip gewoon samen gebruiken in 1 netwerk. Je hebt wel tcp/ip nodig om sygate te kunnen gebruiken

Ik neem aan dat je in je internetpc 2 netwerkkaarten hebt. Geef de netwerkkaarten van het thuisnetwerk een vast ip nr. Bijvoorbeeld de thuisnetwerkkaart van de internet pc 192.168.0.1 en die van de andere pc 192.168.0.2
Installeer wel op de we pc het tcp/ip protocol, anders kom je met die pc niet op internet.

ok bedankt he voor de informatie,ik ga het ff proberen.

Hij doet het nog niet. Hij vraagt steeds of ik verbinding wil maken/offline wil blijven. Dit heb ik weg gekregen door te kiezen voor verbinding via LAN. Maar dan krijg ik alleen te zien ‘Server niet gevonden’.

Ik heb de PC met kabel ingesteld met TCP/IP met een vast IP adres, (192.168.0.1) en de andere computer een ander IP adres (192.168.0.2). Daarna heb ik met Sygate een diskette gemaakt en op de andere computer geinstalleerd. Maar hij doet het niet. Iemand een idee?

Alvast bedankt

In je Internet explorer van de 2de pc bij proxy het ip adres invullen van de de pc die op internet hangt

Dan kan ik idd een IP adres invullen, maar wat voor poortnummer moet erachter?

Moet je eens kijken in de help van Sygate. daar staat misschien wel de poort die je moet gebruiken.
Anders standaard poort 8080.

Hij wil nog steeds niet :frowning:
Iemand nog ideeën?

Heb je verbinding tussen de 2 computers?
Typ op de 2de pc(192.168.0.2) vanuit de dosprompt

ping 192.168.0.1

Dan moet hij een boodschap geven of je de andere pc kunt bereiken.

Ja hij kan de andere computer bereiken

Heb je de Pc waar die verbinding maakt met Internet geinstallleerd als server, en de andere als client?.

Ja, anders zou het nooit werken :slight_smile:

Staat er in de help file niet vermeld welke poort je moet gebruiken?

DANK U
Bedankt voor jullie hulp, het is me gelukt!

Het is u nu gelukt maar we weten wel niet hoe je het nu gedaan hebt hoor

Nou, ik had eerst met Sygate een diskette aangemaakt en die geinstalleerd op de client. Dit werkte niet, na jullie tips. Daarom heb ik de Sygate software op de client geinstalleerd en gekozen voor clientmode, en hij deed het ineens!

Ik snap niet waarom niet meer mensen gewoon ICS gebruiken, dat zit al in Windows en is heel simpel in te stellen