Kabelinternet Delen die nog nooit is besproken :)

vbimport

Het geluk van mij is namelijk dat 'k 2 kabelmodems in mijn bezit heb. Toen er een service monteur langs kwam is hij de 2e vergeten me te nemen en ze werken allebei :slight_smile:

Maar het probleem is nu dat ik ze allebei aan wil sluiten. als 'k ze individueel aansluit werkt't allemaal als een trein.

Als 'k nu de 75Ù kabel probeer te delen (met een beetje creatief soldeer werk) gewoon op het ene uiteinde van de kabel 2 andere kabels vast solderen maar dit werkt niet helemaal geloof'k :confused: :confused:

zelf heb'k een beetje 't id dat't aan die 75Ù ligt maar ja weet niet precies wat'k dr mee moet doen ?!

Ik denk dat je dit nooit aan het werken krijgt. Normalerwijs gesproken moet een kabelmodem zichzelf namelijk aanmelden bij een server van je provider. Indien een modem of lokatie zichzelf twee maal aanmeldt, is het zeer waarschijnlijk dat een beveiliging op de server ervoor zorgt dat er maar 1x aangemeld kan worden…!

Je kunt het natuurlijk heel simpel proberen op te splitsen met wat betere componenten dan het standaard “knoop&soldeerwerk”… bijv door gebruik te maken van BNC pluggen/bussen…

He,

Ik denk niet dat het wil met twee modems op een lijn. De modem communiceert constant met de netwerkcomputer van de provider en als er dan in een keer twee van die dingen op een lijn zitten dan kan de netwerkcomputer volgens mij niet met 2 signalen op 1 lijn omgaan.

Grtz

He,

Je was me net iets voor Dee-ehn!

Nog gefeliciteerd trouwens.

Grtz

Wat zou er gebeuren als je twee netwerkkaartjes aan elkaar knoopt via 1 utp kabel (2 uiteinden aan de ene kant , 1 aan de andere kant) en dat dan (via hub/switch/crossover) in een server steekt ?

Niks dus… en je mag blij zijn dat je de boel niet opblaast.
Je kunt hier behoorlijke spanningsvelden creeeren tussen de twee apparaten.

Ja maar kijk als’k dr 1 aansluit dus de andere kant gewoon open laat dan maakt mijn ene modem ook geen verbinding meer en dat is ook het gene wat ik niet begrijp

maar jullie zeggen dus dat het onmogelijk is om 2 modems op 1 coax kabel aan te sluiten is?! ok thanx

Dat is niet zo moeilijk te verklaren , Je hebt nu een open kant gemaakt en dus 1 kant niet ge-terminate.

Herinnert iemand zich de probleem nog als je een terminator uit een coax netwerk haalt ? :slight_smile:

Plus maak je nu geen gesloten circuit , maar een circuit met aftakking.

Waarschijnlijk wordt in het kabelmodem zelf de aansluiting geterminate. (net zoals in een cat 5 hub/switch gebeurd).

Heeeeeel misschien valt het op te lossen door een 75 Ohm weerstand aan de open kant te koppelen , maar het lijkt me allemaal risicovol gezien de spanningsverschillen.

Fysiek gaat het wel wat je wilt , maar het werkt gewoon niet zoals je zou willen.

is het MAC adres van die modems zelfde ?

Heb jij misschien telenet ?, het zou toch niet lukken van 1 kabel 2 modems, maar als je telenet hebt heb je een kastje en daar kan je een nieuwe cable aansluiten normaal zodat je 2 pc’s hebt, en dan nog komen ze het aan de weet, dan moet je meer betalen per maand,

Het beste is als je met 2 pc’s wilt internette een netwerkkaartje kopen 10/100 voor zo’n 30€uro zit je met 2 pc’s op internet, je 2de pc tapt gewoon af van de andere.

En dat werkt perfect, bij mij.
:wink:

Nee 't MAC adres van beide modems is verschillend :slight_smile: maar 't is dus niet mogelijk … dan leg ik me hier namelijk bij neer

verkoop de modem zou ik zeggen, kan je nog een leuk prijsje voor vangen.

Tja,
word toch een vigor switch/routertje kopen om te delen

Weetje:

MAC adressen zijn (normaal) altijd verschillend.
tcp/ip zou het erg moeilijk krijgen als er apparaten met hetzelfde MAC adres zouden zijn.
Ieder tcp/ip compatibel appaaraat heeft zijn eigen unieke MAC adres.

Originally posted by benxx
[B]Weetje:

MAC adressen zijn (normaal) altijd verschillend.
tcp/ip zou het erg moeilijk krijgen als er apparaten met hetzelfde MAC adres zouden zijn.
Ieder tcp/ip compatibel appaaraat heeft zijn eigen unieke MAC adres. [/B]

Er zijn servers met NIC’s die hetzelfde mac adres hebben voor als 1 nic het begeeft dat de ander het over kan nemen. Maar in principe klopt het.

Voor dit soort kennis kun je beter het OSI model ter hand nemen.