Kaaaaaaaaaalote

vbimport

Wie kan er mij vertellen hoe ik windows geheel van mij c.d. afhaal…en er zo weer op kan zetten zodat ik alleen mijn drivers hoeft te installeren ??
Dank u…

U-niq

“Windows geheel van mij c.d. afhaal…”.

Mwah, fik erin steken of diverse keren breken, die CD.

Als je wat duidelijker zou zijn kan ik er antwoord op geven. Maar okee, ik probeer het:

HDD dus Windows/apps/tools instaleren, Norton Ghost of Drive Image een image laten maken, burnen op CDR incluis dus de driver en tools etc.

[This message has been edited by StyleSheet (edited 07 June 2000).]

Er staan allemaal *.CAB files in een directory.
Als je die op je harde schijf kopieert hoef je niet iedere keer de Windows CD in je CD-ROM te doen als ie daarom vraagt, dan kun je em verwijzen naar de directory waar die CAB files staan…

Da_Taxman

Ja sorry…ben niet helemaal bij de les vandaag geloof ik.
Ik bedoel dus van mijn harde schijf afhaal + de rest…en dan windows er weer op kan zetten …drivers installeren…en hoppa…

U-niq

Ahhh, FDISK en FORMAT en daarna SETUP.EXE. Dat bedoel je toch?

Nee, dat gaat niet U-niq. Windows eraf betekent alles erop nieuw op, ook de apps.

Wil je echt alle ins en outs weten, bezoek dan gatherings.tweakers.net

Nou kijk het erop zetten en die drivers installeren is geen probleem. Alleen windows van mijn harde schijf halen (en dus ook de andere programma’s) dat zou ik echt niet weten. Zou jij het me effe kunnen uitleggen hoe dat moet ??

U-niq

Als ik het goed begrijp wil je enkel windows van je harde schijf verwijderen, en daarna terug installeren, samen met wat drivers van bvb. jouw video-kaart ed. wel ik kan je al vertellen, je kan windows directory verwijderen, en opnieuw installeren, metr eventueel wat nieuwe drivers erop te zetten, maar je andere proggies op je harde schijf gaan dus niet meer werken hé, vermits die allemaal dll’s hebben in de windows directory, die worden natuurlijk vannuit die directory aangesproken, die gaan dus niet meer werken, je kan best alles eraf zwieren, 'door fdisk) opnieuw formateren, daarna windows met al je drivers installeeren, en dan de programma’s die je nodig hebt installeern, daarna maak je een Ghost backup (met Norton Ghost 6.0 bvb) die ocx file brand je op een CD’tje, je maakt daarna een systeem diskette, met de exe van Norton ghost en de .env file, op die diskette moet ook de aansturing van je CD-rom staan natuurlijk, wanneer je dan terug wil herformatteren doe je terug f-disk, format, start PC opnieuw op met diskette, steek CD in met backup in, en na een 10 tal minuten staat alles weer netjes op je harde schijf, echt een zeer efficiente methode als je veel proggie’s test, omdat je harddisk vol rommel komt te staan, je kan natuurlijk ook proggies zoals cleensweep gebruiken als je veel installeert en deinstalleert, maar niks gaat boven een Ghost hoor neem dat van mij maar aan, al genoeg problemen gat met die zgn. ‘kuis’ programma’s.
Ik hoop dat ik je daarmee een beetje heb geholpen Grtz

Kijk dit vind ik nou van U-niq een U-niqe vraag waar wij een U-niq antwoord op moeten geven zodat hij ook U-niq blijft.

Basic installation:

1. Als je een directe CD-boot mogelijkheid hebt voldoe je met het formateren van je harddisk. De CD zal je guiden in het verdere proces.

Als ik nu tijd had zou ik het je uitleggen maar dat is er nu niet.

Wat ik zelf doe:

1. Booten van diskette
  2. FDISK gebruiken om de partities opieuw aan te maken
  3. FORMAT gebruiken om de schijf gebruiksklaar te maken.
  4. WIndows 98/Me/2000 installeren vanaf CD (direct CD boot)

Zo ongeveer.
Ik doe alles, tot aan de installatie, in DOS, wil je meer info dan mail je me maar.

Nee alles gaat eraf en dan weer windows opnieuw installeren. Want er staat zoveel troep op die schijf van mijn computer dat die heeeeeeel raar gaat doen. Maar bedankt Bierspier ga het binnenkort effe proberen.

U-niq

ps Portje ik ben U-niq in alles…o.a. ook domme vragen …zie idrive topic.

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by portje*:
Kijk dit vind ik nou van U-niq een U-niqe vraag waar wij een U-niq antwoord op moeten geven zodat hij ook U-niq blijft.<HR></BLOCKQUOTE>

Een zeer zinvolle invulling in deze topic… echt zeer waardevol… Niet eens grappig, maar zeer waardevol.

De vraag van de maand: Hoe verkloten wij topics? Follow “Bierspier”…

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by StyleSheet:
[b]Basic installation:

1. Als je een directe CD-boot mogelijkheid hebt voldoe je met het formateren van je harddisk. De CD zal je guiden in het verdere proces.

Als ik nu tijd had zou ik het je uitleggen maar dat is er nu niet.

Wat ik zelf doe:

1. Booten van diskette
  2. FDISK gebruiken om de partities opieuw aan te maken
  3. FORMAT gebruiken om de schijf gebruiksklaar te maken.
  4. WIndows 98/Me/2000 installeren vanaf CD (direct CD boot)

Zo ongeveer.
Ik doe alles, tot aan de installatie, in DOS, wil je meer info dan mail je me maar.[/b]<HR></BLOCKQUOTE>

ik vind dit een uitstekende manier.
als je dit allemaal gedaan hebt doe je in het vervolg een backup maken met PQDI.
je zet het systeem op cd met het backup.pqi file b.v. met Nero.
en in het vervolg ben je in zo’n 10 min. klaar met het hele gebeuren.
en ik geef de voorkeur aan PQDI en niet aan Ghost.
maar dat laatste moet iedereen voor zichzelf weten.

oja voor U-niq,

als je windows van je cd af wilt halen zijn er mogenlijkheden genoeg.
is het een RW formatteren, is het een normale is schuurpapier voldoende.

Interessante topic voor mij, liefhebber van format c:
Wat ik wel zou willen weten is “Wat is PQDI” en waar haal ik het (+crack of serial)?
En kan iemand er meer uitleg bij geven ook?
Thx

PQDI= PowerQuest Disk Image.

Concurrent van Norton Ghost.

Als iemand de Pro versie heeft, gekraakt, dan hoor ik het graag

Da_Taxman

kijk eens op TW 36
of down bij powerquest en gebruik
DP300ENWSCD-101002

[This message has been edited by portje* (edited 08 June 2000).]

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by portje*:
[b]kijk eens op TW 36
of down bij powerquest en gebruik
DP300ENWSCD-101002

[This message has been edited by portje* (edited 08 June 2000).][/b]<HR></BLOCKQUOTE>

Is dit de serial voor drive image of drive image pro?

Voor d-image 301 Pro:
DP300ENNFRCD-114980

Als je gewoon windows op je HD laat staan en je installeert windows opnieuw in dezelfde directory dan heb je nog steeds al je oude instellingen, al je programma’s werken nog, je internet history bestaat nog en veel dll’s zijn gerepareerd waardoor je veel foutmeldingen niet meer krijgt.

Het is een sub optimale oplossing natuurlijk. Een hele nieuwe install is altijd beter, maar als je alles wilt houden als het is, dan is dit een goede optie.

Djewst