K7 AMD (piepjes)

Mijn buurmanheeft K7 moederbord met een amd prosessor en een nvida geforce 2 Mx 400
videokaart
Met het opstarten krijgt hij geen beeld
Wel hoor je piepjes en wel de volgende:
Piiaaa … piep.piep…piep (een stip is een seconde)
Wat betekend dit??
Of, waar kan ik achterhalen wat die piepjes betekenen.

Welk piepje wat betekent kun je opzoeken in de documentatie van je moederbord.

Je zou zo een aantal dingen kunnen controleren:

• steekt de AGP kaart goed in de gleuf?
  • is het geheugen correct gemonteerd?
  • is de CPU correct gemonteerd
  • blijft wellicht een toets van het toetsenbord hangen?

dat is heel waarschijnlijk het geheugen, agp geeft namelijk een hele lange piep het toetsenbord geeft hele snelle piepjes achter elkaar en verkeerde cpu/fsb instellingen dan hoor je helemaal niets en krijg je ook geen beeld.

Video kaart is inderdaad nog in orde.
Kan ik zonder problemen de geheugen module in een slot er naast stoppen? Om te kijken of dat wel werkt.

MzzL Jan

ja dat kan zekers, en dat wil zelfs heel vaak nog werken ook.

AMI & AWARD BIOS error beeps and codes

Bedankt voor de link :-
Waarschijnlijk is dus de Processor dus stuk . Zeker weten doe dat niet omdat ik geen computer in de buurt heb om dat te testen. Zowel de videokaart als het geheugen zijn goed dus blijft er niet veel over. Volgens mij is het een zgn. slot 1 processor (AMD 550) maar waar haal ik die vandaan? En wat is het alternatief ? Een ander moederbord? Dan past het geheugen weer niet, toch? En past die wel in de Kast en is de voeding dan goed.
Wie weet hier raad op ?
Goeten jan

He,

Originally posted by J@nD
slot 1 processor (AMD 550)

Ik denk dat je socket A bedoeld, slot 1 is o.a. voor de PII processoren.

Zo’n oude processor is moeilijk aan te komen bij de normale computershops. Je zou marktplaats en dergelijke kunnen proberen. Kijk dan meteen wat de snelste processor is die op je mainboard kan en neem die als je 'm tegenkomt in prijs zal het niet veel verschillen.

Grtz

Tis een slot A processor. Slot 1 is PII, Socket A is Athlon Thunderbird en hoger!
Upgraden zal voor jou normalerwijs betekenen dat je een nieuw mobo, cpu+koeling en geheugen nodig hebt… en als je een beetje pech hebt ook nog eens een nieuwe kast!

Zou je CPU defect zijn dan kom je idd op allerhande tweedehandslocaties te zoeken; dit kan bijv zijn:
-krantjes
-websites
-beurzen
-zwarte markt

Het zou wel handig zijn als je je CPU eerst even kon testen…

Heb je trouwens als eens de CPU uit zijn slot gehaald, alle contacten schoongemaakt etc etc?

Op Tweakers vraag&aanbod kom je soms nog wel eens een Athlon slot A tegen… Ze zijn echter vaak niet goedkoop en net zo duur als een socket A AthlonXP.