K heb mn Liteon LTR-12101B verkachgeld

shit zeg… k heb net mn Liteon LTR-12101B verkacheld k wou m flashen naar 16101B via die firmware utility maar nu wordt mn writer nie meer herkend k heb wel nog garantie is de garantie van Liteon goed ? of gaan ze moeilijk doen ?
volgens mij kunnen hun nooit zien dat ik met de firmware heb gekloot of wel…

Kun je je oude firmware niet terug zetten???
Hun kunnen in ieder geval die eprom wel uit lezen.
:cool:

nee je kan helaas de oude firmware niet meer terugflashen hij vindt mn drive niet meer

Ik ben er bang voor dat dit buiten de garantie valt aangezien je iets heb getracht te doen wat buiten de specs valt…

Wat ik zou doen? Eerst eens bellen met je verhaal dat je perongeluk de verkeerde erin hebt geflashed. Als ze zeggen dat je geen garantie hebt kun je altijd nog ff de drive opendraaien, een vette kortsluiting op de print maken zodat ze je BIOS niet meer kunnen uitlezen en dan terugsturen :)…

Originally posted by Dee-ehn
…Als ze zeggen dat je geen garantie hebt kun je altijd nog ff de drive opendraaien, een vette kortsluiting op de print maken zodat ze je BIOS niet meer kunnen uitlezen en dan terugsturen :)…

pcies zou ik ook maar doen…anders beetje zonde van het geld heh :wink:

bedankt voor de reply’s !

alleen hoe doe ik dat kortsluiting op de print veroorzaken ?
en als ik zelf mn drive openmaak dan scheurt die garantie stikker… en dan vervalt mn garantie toch ook ?

en weet iemand t telefoon nummer van Liteon repair centrum ?

1. je kunt voorzichtig de sticker lospeuteren
  2. drive onder water zetten :slight_smile:

dus eerst de stikker voorzichtig lospeuteren en dan openschroeven de drive onder water zetten en als ie opgedroogt is weer aansluiten ?

spreek je uit ervaring ? haha heb jij t alles gedaan ? maar komt Liteon er niet achter dat ik m heb onder gedompelt ?

Die moet volgens mij gewoon te resetten zijn , hoe moet je mij niet vragen maar vroeger ( Acorn Computers ) gebruikte ik ook Programmable eproms en dan moet je effe 2 pootjes kortsluiten.

Maaar das heel lang geleden …

op de achterkant van de drive helemaal links zitten meerdere pinnetjes om presies te zijn 3 waar je een jumper op kan zetten kijk zo ::: en helemaal recht op de drive zit ook nog 2 pinnetjes zo :: waar deze allmaal voor zijn is mij een raadsel mischien om te resetten ?

en in t midden zitten ook nog 3 maar dat zijn de normale cable select , slave , master pinnetjes (vermeld ik maar ff bij om misverstanden te voorkomen dan reply’d iemand : dat is helemaal niet om te resetten lul dat is voor master ,slave , cable select haha

Firmware flashing valt inderdaag buiten de garantie…
Hoe kan dat nu eigenlijk misgaan vraag ik me af?
En ja, die kortsluiting lijkt me 't beste :cool:

ik zou graag wat meer details willen hoe ik t presies moet doen…

onder water zetten maar wat daarna ?

alvast bedankt !

Originally posted by crackerrw
[B]ik zou graag wat meer details willen hoe ik t presies moet doen…

alvast bedankt ! [/B]

Dit was eigenlijk als een grapje bedoeld, maar je kunt het zekers doen. Ten eerste zou ik wat zout in water oplossen aangezien dit beter geleid. Dan ff de lade van de drive openmaken en het water op de electronica spuiten door gebruik te maken van een druppelaar of een (medische) spuit ofzow… dan ff stroom op het zaakje zodat hij echt kapot is :slight_smile: en dan maar laten drogen… gewoon met het laatje open (eventueel een fohn naar binnen richten en zorgen dat je niet het plastic van de drive smelt).

Als je de drive zeker droog hebt bel je LiteOn op (of ga je naar de winkel) met een verhaal van ik zette de computer aan en toen kwam er rook uit de drive ofzow…
Verzin iig een goed afgebakend verhaal (anders kan LiteOn zeggen dat bijv je voeding de oorzaak is en dat het buiten de garantie valt)…

[B]ik zou graag wat meer details willen hoe ik t presies moet doen…

alvast bedankt ! [/B]

kijk eerst maar eens of je garantie op je brander hebt zo niet laat me dat even weten .Een goede kennis van me heeft een apparaat waar je elke eprom in kunt lezen schrijven je moet dan wel de goede firmware/bios op diskette hebben.

Originally posted by Night Hawk
[B]

kijk eerst maar eens of je garantie op je brander hebt zo niet laat me dat even weten .Een goede kennis van me heeft een apparaat waar je elke eprom in kunt lezen schrijven je moet dan wel de goede firmware/bios op diskette hebben.
:cool: [/B]

das handy…waar haal je zon dingkie? :stuck_out_tongue:

----------------->OrIgInAl PoStEd BY: NiGHT HAWK <---------------

hoeveel gaat me dat kosten ?

Originally posted by -=HeadLesS=-
[B]

das handy…waar haal je zon dingkie? :stuck_out_tongue: [/B]

Hier heb je een paar links zijn wel vrij prijzig .

http://www.arlabs.com/
http://www.dataman.com/

[B]----------------->OrIgInAl PoStEd BY: NiGHT HAWK <---------------

hoeveel gaat me dat kosten ?
[/B]

Hallo Crackerrw ten eerste kun je de Quote knop gebruiken bij het bericht dat je wil quoten;)

Als je me die eprom+goede firmware opstuurt en voldoende frankeert (wel goed inpakken)+postzegels voor de terugreis is het goed.:slight_smile:
Nou wel niet allemaal vragen ik heb er ook nog een liggen he:D

Night Hawk check je pm

Night hawk check again je pm