JPEGjes op DVD

Hoi

Ik heb een heleboel foto’s gemaakt met mijn digitale camera en wil die graag op een cd of dvd zetten, dat heb ik ook gedaan, ging op mijn DVD speler prima want hij onderstuent JPEG bestanden, maar de DVD speler van een vriend van me die ze graag ook wil bekijken ondersteunt dat niet!

Ik vroeg me af of er programma’s zijn waar je zeg maar een zooi JPEG in duwt en dat ie er dan een slide show van maakt? En of die dan ook interactief kan zijn, dus zeg maar pagina’s met thumbnails en bijv. dat je de slideshow op pauze kan zettten.

GRTN:confused:

Ja hoor dit kan wel… er zijn verschillende programma’s die er gewoon een MPEG stream van maken (dit wordt gebruikt om ook muziek aan de show toe te kunnen voegen).

Wat je nodig hebt? Heb je toevallig al Nero 6 lopen? Dan zou je namelijk eens NeroVision kunnen proberen! (zoniet, download het programma dan eventjes vanaf http://www.nero.com).

Er zijn trouwens nog tientallen andere programma’s die dit allemaal kunnen. Onder andere Ulead biedt hiervoor mooie oplossingen…

hele dikke aanrader hiervoor is “memoriesOnTv” mooiste slideshow maker die ik heb gezien de laatste tijd…

Ik heb hier laatst ook is mee lopen rommelen. Het probleem met sommige programma’s was dat ze de foto’s aanpasten naar een lagere resolutie. Dat schiet natuurlijk niet op. Toen ik de foto’s in Uleads DVD Moviefactory laadde, werden mijn foto’s niet geresized. Je moet dan een slideshow maken.

Zal dat memoriesOnTv is proberen. :slight_smile:

bedankt iedereen voor de reacties, ik zal er eens een paar uittesten :slight_smile:

GRTN