Jongeren met piercings overwegen vaker zelfmoord

vbimport

Nu.nl rapporteerd dat jongeren met tatoeages en piercings vaker zelfmoord overwegen, en meer harddrugs gebruiken:

WASHINGTON - Er bestaat een verband tussen het dragen van tatoeages en piercings en 'slecht' gedrag. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek dat is verschenen in het blad Pediatrics.

Uit de studie blijkt dat jongeren met tatoeages en piercings op andere plaatsen dan in hun oren, zich nog steeds meer te buiten gaan aan seks, drankmisbruik en het gebruik van drugs, dan hun leeftijdgenoten zonder deze lichaamsversieringen. Zij overwegen ook vaker zelfmoord.

Het verband tussen er 'slecht' uitzien en zich 'slecht' gedragen verbaasde zelfs de onderzoekers, schrijft de Washington Post dinsdag. Die gingen ervan uit dat dat verband nauwelijks nog zou bestaan gezien het grote aantal jongeren dat zich laat voorzien van een 'tatoo' of piercing.

http://nu.nl/document?n=57915

Lijkt wel veel op een self fullfilling prophecy ! Ik zelf heb het niet zo op tatoeages (blijft altijd bij je, en ik weet niet wat ik over 30 jaar nog mooi vind) en piercings (vind ik niet mooi) maar ik vind dat iedereen zelf moet weten wat hij.zij draagt. Ik vind het wel grappig dat dit het stereotyp bevestigd...

‘slecht’ gedrag=seks?
Tis duidelijk weer een Amerikaanse studie :slight_smile:

Hele volksstammen over heel de wereld smeren zich al eeuwenlang in met verf , steken al eeuwenlang metalen of houten dingen door verschillende plekken van hun lichaam.

Lijkt me een zeer nutteloos onderzoek

Da’s toch puur afhankelijk van het milieu waarin je grootgebracht wordt. In buurten waar relatief meer criminaliteit is, zijn ook meer mensen die “stoere rages” aanhangen en makkelijker het “slechte pad” vinden. Uiterlijk weerspiegelt zich dat in tattoo’s en piercings, maar so what?

Tzijn beide gevolgen van het milieu, het ene (harddrugs/zelfmoord) al wat erger dan het andere (piercings).

Hoewel ik niet wil veralgemenen; er zijn errug veel mensen die rages volgen of het gewoon mooi vinden, zonder dat ze daarom in zo’n milieu grootgebracht worden.

Uit de studie blijkt dat jongeren met tatoeages en piercings op andere plaatsen dan in hun oren,

hoe doe je dat tatoeages in je oren :confused: :confused:

Originally posted by bmad
[B]

hoe doe je dat tatoeages in je oren :confused: :confused: [/B]

met een heeeeeeeeeeeeel dun naaldje :slight_smile:

tja, de gothic scene is natuurlijk niet 1 van de meest positieve die er is en dat toevallig de tatoo’s en piercings daar als stijluiting worden gebruikt is een feit.
Als het onderzoek dan ook nog iets zegt over culturele achtergronden of “scenes” waar men in zegt?

Dit zijn toevallig twee onderwerpen die met elkaar in verband worden gebracht, vergroot het hebben van een piercing of tatoeage de kans op zelfmoord zoals roken de kans op longkanker vergroot? Ik denk het niet.