Japan bouwt snelste computer ooit

vbimport

bron: NOS Teletekst

Japan bouwt snelste computer ooit
NEW YORK De Japanse economie mag dan al jaren in het slop zitten,technologisch staan de Japanners nog altijd hun mannetje.Een laboratorium in Yokohama is er getuige een bericht in de New York Times in geslaagd een computer te bouwen die vijf keer zo krachtig is als de snelste Amerikaanse computer.
De Earth Simulator beschikt over 5104 processoren,die een snelheid van maar liefst 35.600 gigaflops per seconde kunnen bereiken.Het oude record stond met 7424 processoren en 7226 gigaflops op naam van de ASCI White Pacific.

De computer heeft de Japanse regering tussen de $350 en $400 miljoen gekost.

Hehe, 5104 processoren, dat zijn er maar 5101 meer dan ik heb (en ik heb ze ook nog verdeeld over 3 computers...)

Waar dient deze comp voor? Medisch onderzoek?

Jammer genoeg “lenen” ze geen CPU tijd uit, dat zou wel fijn zijn voor in mijn toekomstig Beowulf-cluster :stuck_out_tongue:

Hoe snel zou je daarmee een DivXje kunnen fixen? 4,3 seconden ofzo? :stuck_out_tongue:

hehe best lullig als je een spelletje opstart en je krijgt de error:

Niet genoeg processorkracht

Lullig dat da ding over een paar jaar al weer bij het schroot kan.

Toch 't zelfde als je een nieuwe pc koopt. Hij is al weer achterhaalt/veroudert als je hem in huis hebt.

De computer heeft de Japanse regering tussen de $350 en $400 miljoen gekost.

als alle cd-freakers een beetje geld bijleggen, kunnen we samen zo’n dingetje kopen. maar ja, je weet dan ook wel hoe het gaat. je gebruikt dat ding twee keer en dan ligt dan ding toch maar aan de kant…

Originally posted by koning

als alle cd-freakers een beetje geld bijleggen, kunnen we samen zo’n dingetje kopen. maar ja, je weet dan ook wel hoe het gaat. je gebruikt dat ding twee keer en dan ligt dan ding toch maar aan de kant…

Och , hij zal langer meegaan dan een X-Box denk ik :slight_smile: