[iTunes 7] Heeft mijn PLEXTOR brander Disabled (?)

Ik heb al veel gegoogled en hier in het forum gekeken, maar nog niet het juiste antwoord gevonden.

Mijn probleem :
Mijn PLEXTOR DVDR PX-712A brand geen (audio) CD’s meer een leest geen audio CD’s meer. Een DVD-RW van TDK is niet meer te wissen. Het branden wat ik vanmiddag wilde doen was met een TDK CD-R80. Ik heb nooit problemen gehad met deze media in de brander. Bij het insert van lege media freezes mijn systeem voor lange tijd. Soms geeft mijn systeem een I/O error bij het toegang zoeken tot de brander die windows vervolgens verklaard als zijnde een kapotte kabel. Het vreemde is dat ik wel een movie-DVD kan bekijken in die DVDR en ik heb de firmware net nog kunnen updaten, dus die kabel is het volgens mij niet. Ik denk dat het met iTunes te maken heeft. En na wat zoekwerk, ook op dit forum, denk ik dat het met een soort copieerbeveiliging te maken heeft in iTunes.

Hoe is het ontstaan :
Mijn systeem heeft altijd prima gewerkt. Iemand had mij gevraagd een CD te maken van zijn MP3’s. Normaal gebruik ik hiervoor Nero, maar omdat ik laatst had gemerkt dat dit wel redelijk snel ging met iTunes koos ik voor het laatste. Bij het controleren van de media hield iTunes er na een minuut mee op. Na een aantal pogingen gaf ik het op en wilde een ander brandprogramma gebruiken. Ik heb DeepBurner 1.5 geinstalleerd, maar deze kreeg geen toegang tot de brander. Toen ik in Device Manager keek waren de IDE controllers voor de DVD units disabled. Ik had in de tussentijd een Windows Update gedaan waarbij vreemd genoeg IDE drivers werden geupdate en dus deed ik een rol-back van de drivers. Dit hielp niet. Vervolgens heb ik de drivers uninstalled en heb ik windows met een restart laten zoeken. Dit hielp ook niet. Ik heb de drives uninstalled, dit hielp ook niet. Ik heb de firmware van de brander geupdate van 1.07 naar de laatste versie 1.09, dit hielp ook niet. Ik heb vervolgens alle brandsoftware uninstalled (NERO 6/ DeepBurner 1.5/ iTunes 7). De I/O errors zijn dan weg, alleen nog steeds geen toegang tot branden (wel movies kijken…) Ik heb iTunes 7 laatste versie (7.0.2.16) geïnstalleerd om te kijken of ik iets anders kon branden… dit werkte ook niet. Ik heb iTunes uninstalled en Nero reinstalled, dit werkte ook niet. Nero is er inmiddels weer vanaf. Nu heb ik alleen iTunes er op staan. Ik heb in windows “Enable CD recording” aangezet, hielp ook niet. De firmware heb ik al een keer terug gebracht naar 1.07 en weer naar 1.09 geupdate.

iTunes geloof ik inmiddels wel… Die hoeft eigenlijk niet meer terug op mijn systeem. Ik wil echter dat mijn andere programma’s weer toegang krijgen tot mijn PLEXTOR.

Ik weet het niet meer. Iemand een idee…? (HELP)

Wat me nu wel opvalt is dat er nogal wat drivers staan bij de drivers voor de PX-712A. 11 stuks, waarvan er 6 niet gesigneerd zijn door windows. Bij IDE Advanced Settings heb ik Device type op “Auto Detect” en Transfer Mode op “DMA if available”. Bij de IDE heb ik twee gesigneerde drivers staan.

Hier nog wat systeemtest bestanden :
[iTunes Diagnostische cd-test.rtf](http://www.erwindebruin.com/forum/CDFreaks/Diagnostische cd-test.rtf)
PLEXTOR PXInfo - SYSInfo.txt

Ik heb op internet al gezocht op errorcode 128(0xffffff80). Ik heb wel topics gezien met exact dezelfde erros, alleen geen replies… Ik heb dus nog geen oplossing gevonden.

Ik heb trouwens ook nog een systeem roll-back gedaan naar donderdag toen alles nog okay was. Dit hielp ook niet…!(?)
Een dataCD lezen gaat ook goed. Het is dus alleen AudioCD lezen en branden en branden in het algemeen.