ISDN onder XP

vbimport

Heb een E-tech Dolphin TA128pci (intern-ISDN), maar krijg deze nie a/d praat onder WinXP (rc1)!! :frowning:
Hier zijn dus ook geen drivers voor te vinden op hun website. Drivers die voor 2K of ME bestemd zijn krijgen dit apparaat ook nie a/d praat onder XP!
Iemand andere oplossing?!

Enimen:

Wilde de drivers via hun website downen maar het adres klopte niet! Ben toen gaan zoeken op hun FTP en heb nieuwe drivers voor 2K en voor ME gevonden! Ga als ze zo binnen zijn even naar XP booten en kijken wat het uithaald!

Je kan het vergeten wookie! Op dit moment is XP in RC2 status. Er worden bijna geen ISDN kaarten ondersteund in XP. Wacht nog ff en de drivers zullen vanzelf op de website komen.

Asus heeft drivers voor hun ISDN kaarten online staan; moeten zowel Win2K als WinXP ondersteunen…maar krijg ze niet aan het lopen :frowning: .

Installeren wil nog wel…bellen schijnbaar ook…maar dat bellen duurt dan een hele tijd. Afbreken van de inbelactie lever een mooi blauw scherm op (al is het blauw in XP niet zo mooi blauw als in de andere ‘Windows’en’ :wink:

Heb net de nwste 98, ME & 2K drivers geprobeerd maar helaas! :frowning:

Zal is een meeltje sturen naar E-tech over releasedates enzo!

Eens kunnen kijken op de volgende site : http://www.billion.com.tw/new/download/ISDN/D-ISDN.html

dit is nl. de kaart waarop de Dolphin is gebaseerd. Had zelf verschrikkelijk vaak last van spontane vastlopers op het internet , totdat ik de billion drivers gebruikte. Oh ja mocht iemand nog een plekkie weten waar Win XP is te downen voor iemand met modem (of heeft simpelweg nog eentje liggen ) houdt ik me ten zeerste aanbevolen :slight_smile:

Ik zie daar idd een driver staan voor “een” ISDN kaart onder XP. Maar gaat dat dan ook werken voor mijn model!? Zie nm nie zo snel mijn type staan… :confused:

Nou er is maar een onderdeel voor een interne kaart de :

BIPAC-PCI/SE/Pro ISDN Passive Card

is precies hetzelfde als de E-Tech Dolphin (bar the name) ben zelf zeer trots gebruiker van deze drivers op mijn dolfijntje. Trouwens met Windows ME was er ook al een slechte ondersteuning voor deze adapter, pas een maand nadat de officiele versie in de winkel lag kwam E-Tech met een drivertje dat verder nooit weer verder ontwikkelt is. Totdat ik dus viavia deze billion drivers tegenkwam.

Dat kan ik me ook nog wel herinneren ja! :frowning:

Nou, ik ga ze morgen gelijk proberen!
Thx alvast! :wink:

Het is er niet eerder van gekomen dat ik het net pas probeerde maar… het is gelukt! Ik ben op dit moment online met die drivers die op die site te downen zijn! Dus met me E-tech Dolphin ISDN (int) onder XP rc1!

thx allot!! :cool:

Mooi, was al bang dat we weer hetzelfde geklooi zouden krijgen als met WinME kan ik me dus straks rustig de RTM (alstie uit is) installeren.