ISDN adapter en vastlopen PC

vbimport

Heb (had) het volgende probleem.
Heb een E-tech PCI ISDN Adapter in mijn PC gezet. ISDN werkte zonder problemen maar zeer regelmatig liep mijn PC compleet vast en alleen harde reset hielp nog. Tijdens het booten van de PC zag ik dan al dat alleen de 1e HD werd herkend en niet de 2de HD. Het verwijderen van de ISDN-kaart verwijderde hielp niks totdat ik de kaart weer installeerde. De 2de HD werd weer herkend, dit tot de volgende vastloper.
Nu had ik een lange loszittende kabel lopen tussen mijn PC en de ISDN-centrale. Om te voorkomen dat iemand zou struikelen over de kabel trok ik 's avonds de kabel los van de ISDN centrale en sloot hem de volgende dag weer aan. Een week geleden heb ik de kabel netjes weggewerkt waardoor het niet meer nodig was om de kabel 's avonds los te koppelen en vanaf dat moment loopt mijn PC niet meer vast en wordt de 2de HD herkend.
Rara hoe kan dat?

Wat valt er te winnen bij een goed antwoord? (dis een quiz toch?) :smiley:

Het komt denk ik omdat je de kabels netjes hebt opgeruimd! hehe! (Dat lijkt me nou juist het enige wat er helemaal niks mee te maken heeft!)
Misschien dat de ISDN adapter een signaal verwacht te ontvangen vanaf je centrale en die komt dan niet aan als jij die stekker eruit haalt. Misschien daardoor kresj.

Ach het probleem is toch opgelost? :wink: