ISDN aansluiting

vbimport

Ik woon in een plaats waar voorlopig nog geen
kabelinternet komt.
Is het dan verstandig om een ISDN aansluiting te nemen zodat ik sneller kan
internetten

ik had eerst een modem… toen downloade ik altijd met zo’n 4 kb per sec… nu ik isdn heb download ik met zo’n 8 kb per sec…
dus ongeveer het dubbele… ikzelf heb isdn moeten nemen omdat ik supeweb heb en met een gewone modem kom ik nooit op superweb en met isdn wel… Maar je moet ook kijken dat de abbonomentskosten het dubbele zijn…
dus afwegen

Hangt ervanaf, hij is wel 2x zo duur qua abbo dan een gewone aansluiting maar dan heb je wel een lijn vrij als je gaat internetten.

Je kan ook bij sommige providers 2 lijnen gebruiken waarmee je snelheid 2x keer zo snel moet zijn 13 a 14 KB/s maar het is dan natuurlijk 2x bel kosten.

Is dit te duur ofzo dan kan je altijd een 56k modem in je PC zetten wat niet echt veel trager is dan een enkel ISDN lijn en je spaart 25 gulden in de maand aan abbonoments kosten, als je puur aan de snelheid denkt dan ga voor ISDN.

Mocht je beslissen om over te stappen mail mij, ik heb namelijk wat ISDN spul liggen.

Hou het voor de moment bij een gewone verbinding. Tegen dat je ISDN verbinding gelegd is en verbonden bent en veel moet betalen is de kabel daar al.

Tenzij je kabelaar Casema heet, neem dan die ISDN maar
Dat heb ik ook maar gedaan, Casema is nog erger dan internetten via de telefoonlijn.

Keb hier Tjellow (Lees: Chello)…
Nou, blijkt dat die Tjellow nog de snelste kabelabbonnee is van allemaal (casema etc.)
Nou… dat had’k echt niet gegokt… zonder harde bewijzen.

Maar hier gaat’t wel lekker
downen met gem. 120 - 150 kb/s
alleen de upstream is beetje zuig. 15 kb/s

Maar goed, met downen toch nog wel ietsjes sneller dan isdn.
Mzzls
Viper®

http://viper-server.com
“UNIX is like Lego - you can build anything with it.
Windows is like Duplo, it looks nice, but for all practical
purposes, it is f*cking useless!”

Ik heb ook ISDN, niet doen. Max 8-9 Kb/sec.
Ik zit te denken aan sateliet, ik heb ook het probleem dat hier nog geen kabel komt.

Sateliet kost je aan apparatuur 600-700 piek.
Daarna komen je maandelijkse kosten totaal op 50-60 piek. Inbellen doe je via je telefoonlijn en downloaden via de sateliet op snelheden van +/- 500 kb/sec.!!!

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by Trancetunnel:
Inbellen doe je via je telefoonlijn en downloaden via de sateliet op snelheden van +/- 500 kb/sec.!!!
<HR></BLOCKQUOTE>

Maar je betaalt wel telefoonkosten dus dat is wel weer een nadeel, dan kan je beter nog alleen 's avonds of 's nachts internetten

Tja, het is wat je van plan bent. Ikzelf heb ISDN icm Superweb. Nou, dat kost me dus 50 piek per maand (35 voor Sw-abo en 15 piek MEER voor de ISDN lijn tov een gewone tellijn) en daarvoor vind ik dat ik veel krijg. Ik zit dus gewoon 24/7 online. Ik ben daarbij ook gewoon bereikbaar, dus geen gezeur meer over een bezette telefoonlijn. De downloadsnelheden zijn zo rond de 8k/sec max en tja, in vergelijking met kabel is het nix (behalve kaashema dan) maar voor een tellijn is het aardig. Mijn persoonlijke ervaing leert me dat het www met ISDN soms sneller is dan met Chello. Ik heb hier geen verklaring voor ofzo, maar ik heb het vaak genoeg gemerkt!
Wil je meer info over ISDN (ook technische info) mail me dan maar!

Greeeeeeeeeeeeetzzzzzzzzzzzz

p.s. aangesloten worden op ISDN duurde bij mij 5 dagen… dat is niet zo lang… (maarja, dat zei ons aller FXI)