Is VCD 'uit'

vbimport

hey,

ik zat erover te denken om een vcdspeler te kopen, maar ligt het aan mij, of is vcd helemaal ‘uit’?

Ik denk dat je wel goed moet kijken naar wat de vcd speler nog ondersteund. Namelijk als hij alleen MPEG 1 ondersteund denk ik niet dat je der nog veel aan zult hebben want namelijk worden steeds meer films in MPEG 2 uitgebracht op VCD.

Nu is eigenlijk VCD hier niet de juiste naam voor:
SVCD =MPEG 2
XSVCD=MPEG 2
VCD =MPEG 1
XVCD = MPEG 1

Nu wil ook niet zeggen dat een VCD speler meteen compatible is met alle vcds die gemaakt zijn op MPEG 1.

Dus lijkt het me beter om eerst te kijken wat voor vcd speler het is want als i namelijk SVCD en XSVCD ondersteund is het opzich helemaal geen slechte vcd speler en zeker de moeite waard lijkt mij als je een VCD speler zoekt. Maar onthoud wel een VCD speler is niet perse meteen een DVD speler.

ik zou je aanraden een dvd speler te kopen met

vcd/svcd/mp3/dvd ondersteuning enzo

die van revoy ondersteunen dat allemaal

Gewoon inderdaad een Revoy of Yukai of zoiets kopen , kan VCD’s makkelijk aan.

Ik heb nu al een tijdje een Yukai DV300 (Zelfde als Mustek type) en die is makkelijk regiovrij te maken via de afstandsbediening.

Met TMPGEnc zet ik DivX:-) films om in PAL Video CD en brand ze dan met nero of easy cd creator… gaat prima …

Vcd is inderdaad uit…
Divx in IN!

VCD is absoluut in… in Asia en China enzo worden ze nog met miljoenen tegelijk gepersed… en in de meeste gevallen als je echte goede VCD’s hebt (S/X) dan zijn ze nog beter dan divx en zijn tenminste standalone DVD-playert compatible… divx is ook wel in maar dan alleen uiterraard voor computergebruikers… omdat er nog geen standalone divx playert is

ik ben ook een keer in azie (Singapore) op vakantie geweest. Daar kosten die dingen f3,- per film… En kan ik ze nu per post bestellen… (echt beter)

He drcrash. Waar bestel je die vcdeetjes?

Converteren van divx naar vcd is leuk maar het vreet tijd.
Voor die 3 piek per stuk ga ik niet meer zitten converteren.
:wink:

Denk dat je veel beter af bent een goede dvd-speler zo kun je een beetje vanalles afspelen

Heb weekje geleden een Cyberhome DVDspeler binnengekregen, had ik bij alternate besteld…

http://www.cyberhome-europe.de/

was geloof ik Fl. 540 kwijt incl. verzending en hij kan alles…naja cds wisselen moet ik nog wel zelf doen…:stuck_out_tongue:

Jij had toch die wat nwere versie van de Cyberhome hè!? Weet wel nm dat de oudere versie nie zo waren! Die Aiwa’s waren toen vet beter, dat weet ik wel! :slight_smile:

Originally posted by Redd Ears
[B]He drcrash. Waar bestel je die vcdeetjes?

Converteren van divx naar vcd is leuk maar het vreet tijd.
Voor die 3 piek per stuk ga ik niet meer zitten converteren.
:wink: [/B]

IZERO :slight_smile:
die roele enzo
hehe

Originally posted by Wookie
Jij had toch die wat nwere versie van de Cyberhome hè!? Weet wel nm dat de oudere versie nie zo waren! Die Aiwa’s waren toen vet beter, dat weet ik wel! :slight_smile:

ja heb nieuwste versie…hoop buggfixes gedaan enzo…maar uhh werkt tot nu toe echt perfect dat dingetje…enne playlists op mp3cds worden ook netjes op me breedbeeld getoont…erug EZ…

het was trouwens de AD-L 528…

Ik zou voor een DVD kiezen en dan een regio vrije, kan je “alles” op afspelen :slight_smile:

Originally posted by syndicate2001
Ik zou voor een DVD kiezen en dan een regio vrije, kan je “alles” op afspelen :slight_smile:

dat zeg ik…mijn Cyberhome doet alles…it’s amazing mike! :stuck_out_tongue:

Goedkope VCDtjes kun je vinden op www.rodisc.nl

Kun je ook vcd spelen op een playstation 1?

Originally posted by Pyromaniac
Kun je ook vcd spelen op een playstation 1?

nee tenzij je hem daarvoor ombouwt geloof ik

Het is mogelijk vcds op je psx tekijken hoeft niet omgebouwd teworden aleen een vcdplayer moet aan je psx gehangen worden en kost de gpedkoopste zo rond de 120gld en de duurste zoeen 200gld meer info hier over kan je op deze site vinden…

ook is het mogelijk op je ps2 vcds tekijken maar daar moet je 1st je vcd zelf voor omzetten naar een bepaald formaat en dan kan je met de swap truuk(dezelfde voor backups optestarten) de geconverteerde vcd opstarten.

Originally posted by RDJ
ook is het mogelijk op je ps2 vcds tekijken maar daar moet je 1st je vcd zelf voor omzetten naar een bepaald formaat en dan kan je met de swap truuk(dezelfde voor backups optestarten) de geconverteerde vcd opstarten.

Lijkt me een hoop moeite voor weinig resultaat.