Is het waar dat voor het branden van audio CDs je best 1x speed gebruikt?!

vbimport

Hoi,

Is het waar dat als je de best audio kwaliteit wil bij het branden van audio CDs dat je dan best brandt aan 1x speed of is dat een fabeltje of iets dat vroeger zo was en nu niet meer?! Hoe zit dat juist want ik heb dat destijds vaak gelezen dat de snelheid van het branden veel doet aan de audio kwaliteit?!

Alvast bedankt voor alle goeie reacties!!

Vroeger was dat zeker zo, maar tegenwoordig niet meer.
Hoewel in sommige gevallen (afhankelijk van brander) een lagere snelheid en goede kwaliteit media minder snel tot problemen leidt in auto CD spelers etc. (maar 1x is wel heel erg laag)

Sommige branders kunnen al niet eens meer 1x branden… Audiofielen branden overigens nog steeds zo langzaam mogelijk. Heeft met jittering en dithering te maken, het is dus een fabel dat overzetten van digitale data geen verlies kan optreden.

Als je wilt weten hoe snel je MP3 mag branden op een audio CD, dan zou ik zeggen zo snel mogelijk. Immers vindt daar toch al veel verlies plaats met de conversie…

Is inderdaad geen statement van deze tijd meer. Vroegah, was dat misschien wel zo, maar ik fik altijd gewoon op max speed en heb nooit problemen. Ik gebruik daar ook nog is Platinum media bij, dus geen dure (en beter?) Philips schijfjes oid. :iagree:

Het is zelfs zo dat sommige zgn “highspeed media” indien deze op een lagere snelheid worden geschreven meer problemen geven (slechtere PI/PO waarden bij scans) dan wanneer ze op een hogere snelheid geschreven worden.

M.a.w… lekker door branden :slight_smile: