Is dit een beetje redelijke monitor?

vbimport

http://www.natcomp.com/showcase/show.phtml?art=disp&id=23

te koop bij de makro fl. 999,- excl. btw

Tja… duur issie niet maar daarom heb ik eigenlijk weinig vertrouwen erin…

Kheb laatst met zo’n ding van Komprak gewerkt (eentje van 2500 piek ofzow) en die was egg kut… het beeld was letterlijk waaaaaazig!

15" maar he… wordt je toch een beetje scheel van als je daar achter moet werken

(liever een grote kast op mijn buro dan zo’n klein schermke en dat voor dat geld… hebbie ook een 19
" voor)

tja TFT is meer versiering vind ik,geef mij ook maar een lekker groot scherm…

Die is lekker goedkoop. En bij de makro heb je toch ook 1 jaar onsite garantie op ofzo ?

Enne een 15" TFT is toch hetzelfde als een 17" of 19" zelfde monitor ofzo ? Omdat je bij TFT het hele scherm ziet ik dacht teminste zoiets gehoord te hebben.

Ze zeggen idd dat het een 17" lijkt omdat je het complete beeld ziet maar hoever dit waar is… zal wel een beetje waar zijn denk ik zo…

Ik vind hem TE goedkoop vertrouw het niet…

Ook kut is dat hi jmaar 1024x768 aankan!

Originally posted by whatever
Enne een 15" TFT is toch hetzelfde als een 17" of 19" zelfde monitor ofzo ? Omdat je bij TFT het hele scherm ziet ik dacht teminste zoiets gehoord te hebben.

ik dacht niet dat het zo zat met de aanduidingen. Der zijn namelijk maatstaven voor aanduiding voor een 15(of welke grootte dan ook) inch scherm zijn afmetingen.

bijvoorbeeld dit zie je vaak bij laptops nu terugkomen

14":
Breedte: 326.2 mm (12.8-inch)
Hoogte: 276 mm (10.8-inch)

15":
Breedte: 331 mm (13.03-inch)
Hoogte: 276 mm (10.8-inch)

Je ziet dus dat hier de 14 inch(eigenlijk wordt dit vaak optimistisch14,1"genoemd) maar eigenlijk ongeveer 5 milimeter kleiner is in plaats van 1"(wat ongeveer 2,5CM is).

Deze grap wordt vaak uitgehaald en vooral bij whitelabel producten.

Oftewel laat je niet altijd beinvloeden door wat je gehoord hebt bij tft. Want je mag gewoon een monitor die net die minimum maat heeft al gewoon 15" noemen en wat nu eerst een tijdje gespeeld werd bij tft is om die op ongeveer de maximum formaat te produceren en darom leek een tft op 15" net zo groot als een 17".

In iedergeval ik zou voortaan gewoon bij de technische specificaties kijken en dan de werkelijke schermformaten met elkaar te vergelijken in plaats van te zeggen 15" en 17" want ze kunnen soms wel eens ongeveer even groot zijn(maar feit is wel de 17"is altijd groter als de 15" volgens de maatstaven).