Is Cdfreaks illegaal?

vbimport

Is deze site illegaal ?
En is het juist dat deze al meer dan 1 keer van het internet is verwijderd ??

Illegaal??? was da?

Nee, cdfreaks is gewoon legaal. verde heb ik er weinig over te zeggen…er zal nog wel een mooi pleidooi komen van de een of ander (RNG? TAX? of zo?)waarom dit allemaal legaal is…!

legaal tot en met, ze bieden enkel info aan

soms via het forum enzo, mensen die ips zetten om te hacken is wel riscant en kan freaks in probs krijgen

1 ding is de bsa ed die de host contacteren en met dreigementen komen waardoor de host zegt dan sorry gedaan ermee, maar host nu heeft volgens mij bij opening forum terug gezegd dat hij dit nooit zal doen zolang het mogelijk is freaks te blijven hosten.

Het is gewoon volkomen legaal!! Want je mag toch informatie verstrekken aan andere mensen. Deze site heeft helemaal geen illegaal handelwijze. Er word alleen maar informatie verstrekt en niet verhandeld. Zoals op sommige dealers sites.

En al was het illegaal, wat maakt dat nou uit???

Nee, diegene die hier de cd’s verkopen zijn juist ill. bezig, kijk er worden zat vragen gesteld over hardware en software en de CDFREAKS melden ook wat nieuw is.

Daar is toch niets ill. aan? Iedereen mag toch ergens een backup van maken, al zijn het er 10 . Ja da ze de cd’s beveiligen moeten hun weten, je mag altijd een backup maken, weet je niet hoe? Juist CDFREAKS.

Ik vind het meer een hulp voor mensen die slordig op hun spullen zijn en overal een reserver copy van maken!

The MAzTER

Néé hoor , cdfreaks is niet illegaal, tenzij je info geven, illegaal noemt.

Het enige waar we problemen mee zouden kunnen krijgen is zoals redneck reeds zij ivm het hacken.

En onze host contacteren, maar die staat volledig achter ons.

Ok, op verzoek dan een uitgebreide toelichting of CD Freaks nu wel of niet legaal is

Het posten van vragen met betrekking tot hardware problemen of problemen met de installatie van software is verre van illegaal, daar hoef je je geen zorgen om te maken.

Het maken van een Backup voor eigen gebruik is ook niet illegaal. Je mag, zolang het voor eigen gebruik is, een backup maken, zolang je het origineel zelf ook in je bezit hebt. Dit geldt ook voor MP3 bestanden, zolang je het origineel op (originele) CD hebt dan is dat ook niet illegaal.

Het publiceren van Serienummers is wel illegaal.

De vraag is nog of het linken naar cracks en gekraakte versies van software illegaal is. Er zijn veel mensen die vinden dat het wel zo is (propaganderen van illegale activiteiten), maar velen zijn van mening dat het linken niet illegaal is.

Een disclaimer is niet voldoende om jezelf in te dekken tegen de BSA, Buma Stemra en de autoriteiten, die heeft absoluut geen waarde.

Je kunt dus in de problemen komen op het moment dat je hier regelmatig postings achterlaat die dit soort activiteiten betreffen. Maar ik denk dat je op deze fora iets minder te vrezen hebt dan op het Dealer Forum.

Ik kan zo even geen rechtzaken aanhalen, dat zou me iets meer moeite kosten, maar ik ben er van overtuigd dat er verschillende zijn waar je nuttige informatie uit kunt halen over wat nu wel of wat nu niet toegestaan is.

Da_Taxman

ps je kunt beter de politie achter je broek hebben dan de belastingdienst. Belastingdienst is veel machtiger wat dat betreft. Als je opgepakt wordt, kun je het beste als eerste een regeling treffen met de belastingdienst, die hebben een minder zware bewijslast dan een strafrechterlijk onderzoek. Belastingdienst betreft dan Winstbelasting en Omzetbelasting (kosten in verband met criminele activiteiten zijn overigens niet meer aftrekbaar))

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by Da_Taxman:
[b]Ok, op verzoek dan een uitgebreide toelichting of CD Freaks nu wel of niet legaal is

Het posten van vragen met betrekking tot hardware problemen of problemen met de installatie van software is verre van illegaal, daar hoef je je geen zorgen om te maken.

Het maken van een Backup voor eigen gebruik is ook niet illegaal. Je mag, zolang het voor eigen gebruik is, een backup maken, zolang je het origineel zelf ook in je bezit hebt. Dit geldt ook voor MP3 bestanden, zolang je het origineel op (originele) CD hebt dan is dat ook niet illegaal.

Het publiceren van Serienummers is wel illegaal.

De vraag is nog of het linken naar cracks en gekraakte versies van software illegaal is. Er zijn veel mensen die vinden dat het wel zo is (propaganderen van illegale activiteiten), maar velen zijn van mening dat het linken niet illegaal is.

Een disclaimer is niet voldoende om jezelf in te dekken tegen de BSA, Buma Stemra en de autoriteiten, die heeft absoluut geen waarde.

Je kunt dus in de problemen komen op het moment dat je hier regelmatig postings achterlaat die dit soort activiteiten betreffen. Maar ik denk dat je op deze fora iets minder te vrezen hebt dan op het Dealer Forum.

Ik kan zo even geen rechtzaken aanhalen, dat zou me iets meer moeite kosten, maar ik ben er van overtuigd dat er verschillende zijn waar je nuttige informatie uit kunt halen over wat nu wel of wat nu niet toegestaan is.

Da_Taxman

ps je kunt beter de politie achter je broek hebben dan de belastingdienst. Belastingdienst is veel machtiger wat dat betreft. Als je opgepakt wordt, kun je het beste als eerste een regeling treffen met de belastingdienst, die hebben een minder zware bewijslast dan een strafrechterlijk onderzoek. Belastingdienst betreft dan Winstbelasting en Omzetbelasting (kosten in verband met criminele activiteiten zijn overigens niet meer aftrekbaar))[/b]<HR></BLOCKQUOTE>
Dat is een applausje waard d8 ik zo !
Greetz…

Nou nou, zo goed was het niet, of het moet sarcastisch bedoeld zijn

Da_Taxman

We zijn inderdaad al een paar keer verwijderd, dit was nadat onze webhosters werd verteld dat ze een rechtzaak tegemoet konden zien komen als ze ons niet van hun server verwijderen. Helaas is dan de keuze voor hen snel gemaakt en drukken ze het delete knopje in.

Op het moment is de site naar mijn weten geheel legaal, enige tijd geleden heeft een advocaat van Macrovision (de makers van SafeDisc) de site nagekeken, en volgens hem deden we ook niets strafbaars, ook de copy protection scanner is geheel legaal.

Sinds enige tijd posten we dan ook geen serials en cracks meer, en vragen we jullie omdat ook zo weinig mogelijk te doen. Het gaat nu goed met de site, en we willen het niet op het spel zetten voor dergelijke dingen, er zijn immers andere sites die dit veel beter kunnen (cdrsoft en astalavista)

Ik vond het stukje van Taxman wel intressant en het bevestigd mijn overtuiging dat onze site niet veel meer in de weg staat !

Moet ik misschien toch nog even blijven studeren…wie weet dat ik dan nog beter van dienst kan zijn.

Ik zal wel eens kijken of ik nog jurisprudentie kan vinden, kan nog interessant worden.

Wat ik hierboven geschreven heb is puur uit het blote bolletje, dus er kunnen geen rechten aan ontleed worden

Da_Taxman