Irc

vbimport

Ik hoor iedereen roepen: “kom op IRC kanaal #cdfreaks…”
maarreh… welk IRC adres moet ik gebruiken dan?
irc.cdfreaks.com heeft geen nut.
plz help

server: irc.xs4all.nl (er zijn meerdere)

poort: 6667 (6660 / 6667)

channel: #cdfreaks

gebruik anders de search eens, is al vaak behandeld.

Redneck heeft een keer een hele uitgebreide topic gemaakt hierover.

of kijk hier

nou sorcererdude had niet verwacht dat je de articles niet gelezen heb :slight_smile: Nahja… …ik heb t ook al s gevraagd en ga maar s kijke op dat IRC zometeen :slight_smile:
Is hinkel goed daarvoor? Om nog maar enig nut de thread toe te voegen :stuck_out_tongue:

Originally posted by DaFox
[B]server: irc.xs4all.nl (er zijn meerdere)

poort: 6667 (6660 / 6667)

channel: #cdfreaks

gebruik anders de search eens, is al vaak behandeld.

Redneck heeft een keer een hele uitgebreide topic gemaakt hierover.

of kijk hier [/B]

Poort 6666 toch :confused:

Originally posted by The Sorcerer
Ik hoor iedereen roepen: “kom op IRC kanaal #cdfreaks…”
maarreh… welk IRC adres moet ik gebruiken dan?
irc.cdfreaks.com heeft geen nut.
plz help

search mirc enter en dan komen we hier
http://forum.cdfreaks.com/search.php?action=showresults&searchid=18136&sortby=lastpost&sortorder=descending :wink:

Poorten kun je zelf definieren (dat is alleen de poort van je connectie die je gebruikt tot de IRC server… -vrij simpele uitleg-); zogauw je online bent op irc.xs4all.nl staat je poort altijd goed :).

Ennuh er staat ook een heel artikel over op de mainpage (www.cdfreaks.com).

Welk programma kan je dan het beste downloaden? mIRC? Heb je daar cracks voor ofzo dan? Das toch 30 dagen gebruik versie ofzo? Is HinkelIRC goed? Wie heb er ff een tip?

Ik heb nu lexiconIrc, maar da’s vrij irritant omdat het allerlei scripts heeft waar je zelf weinig controle over hebt. Mirc is gewoon voldoende omdat het namelijk freeware is (dacht ik) maar de auteur zegt dat het leuk zou zijn als je het zou registreren

Jah hij zegt wel: 30 dagen evalution software :frowning:

Mirc is zo gratis als het maar kan hoor:confused:… tenminste mijn Mirc staat er al iets van een half jaar op en ik heb nog steeds geen melding gekregen dat hij expired is.

Verder heb ik er ook Triliian IRC opstaan. Opzich is het een heel erg mooie interface alleen veel commando’s erkent hij niet… zoals /away en /nick e.d. bestaan niet. Dat moet allemaal menugestuurd gebeuren en dat is langzamer dan tiepen he (ben een keyboard junkie…)…

Ik ga even niet in op het hoe en wat met IRC, daar is de zoekfunctie voor :wink:

Maar mIRC is geen freeware, maar er wordt geen actief beleid gevoerd om iedereen te laten registreren. Sterker nog, laatst was het groot nieuws toen de tiende persoon zich registreerde…dus als ik dat bericht toen goed begrepen heb zijn er wereldwijd maar 10 mensen die een legaal geregistreerde versie hebben…
http://www.ircnews.com/archives/story010303.html

Originally posted by Da_Taxman
[B]Ik ga even niet in op het hoe en wat met IRC, daar is de zoekfunctie voor :wink:

Maar mIRC is geen freeware, maar er wordt geen actief beleid gevoerd om iedereen te laten registreren. Sterker nog, laatst was het groot nieuws toen de tiende persoon zich registreerde…dus als ik dat bericht toen goed begrepen heb zijn er wereldwijd maar 10 mensen die een legaal geregistreerde versie hebben…
http://www.ircnews.com/archives/story010303.html [/B]

LOL

Originally posted by jpschadde
Jah hij zegt wel: 30 dagen evalution software :frowning:

Kan daar maar 1 ding op zeggen, Astalavista doet wonderen! :wink:

En Serials2000 heeft ook veel nut.