Irc

vbimport

Ik heb er geen ervaring mee, maar wel van gehoord.
hoe kun je via irc files downen, hoe gaat dat in zijn werk ?
bedankt.

met de optie DCC ;moeten ze dan aan de andere kant ook hebben

Je kan niet echt files downloaden. Je kan wel bestanden met elkaar overzenden, dus gewoon hoe je met ICQ ook doet.

Je hebt wel transfer/xdcc bots en fileservers maar die kom je maar weinig tegen en zijn niet geschikt voor beginners.

met mIRC (www.mirc.com) stelt 't weinig voor : heb hiermee van het weekend voor het eerst ge-IRC’ed en in het #windowsxp channel de nieuwste build van Windows Whistler / XP / 2002 (build 2469) “gedownload” (ge-DCC’ed).

:stuck_out_tongue: Eric

wel dus eerst haal je dat programma binnen

je maakt een verbining met een of andere server (bv efnet of undernet ) vervolgens join je een channel zoals #mp3passion of #warz ( = iets anders HINT :))
als je even wacht zullen er allemaal mensen zijn die dingen zeggen zoals FTP-server is up ip = ******* pass : *** login *** port ***

ik denk dat je reeds van ftp hebt gehoord en hoe het werkt zoniet zoek je maar eens op het forum …

dat is dan de ftp-server advertisement
dan heb je ook nog de @find funtie waarmee je speciefiek files kunt zoeken ( DUH ! ) dan zullen er mensen zijn die een notice ( -Nick_ blablalba ) of een private msg doen ( nieuwe querry opent ) en zeggen ze hoe je verder moet om deze file af te halen meestal :
!nick -file

en dan als laatst : f-serve dit is een combinatie van de 2 hierboven ( weet niet hoe ik het anders moet zeggen )
met doet een advertisement met “een trigger” dit moet je gewoon in het channelke typen en er komt een dcc-chat tevoorschijn ze geven de commands zoals dir enzo … hoop dat je weet wat dit betekent …

als je zelf wilt sturen duwde alt-s dan vulde de persoon zijn nick in browse naar de file en send