Irc

vbimport

Ik heb er geen ervaring mee, maar wel van gehoord.
hoe kun je via irc files downen, hoe gaat dat in zijn werk ?
bedankt.

met de optie DCC ;moeten ze dan aan de andere kant ook hebben

Je kan niet echt files downloaden. Je kan wel bestanden met elkaar overzenden, dus gewoon hoe je met ICQ ook doet.

Je hebt wel transfer/xdcc bots en fileservers maar die kom je maar weinig tegen en zijn niet geschikt voor beginners.

met mIRC (www.mirc.com) stelt 't weinig voor : heb hiermee van het weekend voor het eerst ge-IRC’ed en in het #windowsxp channel de nieuwste build van Windows Whistler / XP / 2002 (build 2469) “gedownload” (ge-DCC’ed).

:stuck_out_tongue: Eric

wel dus eerst haal je dat programma binnen

je maakt een verbining met een of andere server (bv efnet of undernet ) vervolgens join je een channel zoals #mp3passion of #warz ( = iets anders HINT :))
als je even wacht zullen er allemaal mensen zijn die dingen zeggen zoals FTP-server is up ip = ******* pass : *** login *** port ***

ik denk dat je reeds van ftp hebt gehoord en hoe het werkt zoniet zoek je maar eens op het forum …

dat is dan de ftp-server advertisement
dan heb je ook nog de @find funtie waarmee je speciefiek files kunt zoeken ( DUH ! ) dan zullen er mensen zijn die een notice ( -Nick_ blablalba ) of een private msg doen ( nieuwe querry opent ) en zeggen ze hoe je verder moet om deze file af te halen meestal :
!nick -file

en dan als laatst : f-serve dit is een combinatie van de 2 hierboven ( weet niet hoe ik het anders moet zeggen )
met doet een advertisement met “een trigger” dit moet je gewoon in het channelke typen en er komt een dcc-chat tevoorschijn ze geven de commands zoals dir enzo … hoop dat je weet wat dit betekent …

als je zelf wilt sturen duwde alt-s dan vulde de persoon zijn nick in browse naar de file en send

om de drie eerste dingen te doen kun je bepaalde scripts afhalen ( bv. polaris > zie wel dat je bij deze de je id wijzigt ( zoek daar maar zelf achter want het begint reeds lang te worden hier … ) je gaat dan naar polaris vanboven zoals je dcc hebt enzo daar ga je naar settings en weet ik veel wat allemaal stelt het in eh voilla klaar is kees

ik hoop dat je nu iets wijzer bent geworden ( anders wordt ik zot ;))

voor meer specifiekere vragen reply dan maar eens eh

MaFd0n ( moe van het typen )

't is niet echt dat 'k veel van mIRC afweet mar als’k n x wat ga downuh van iemand met mIRC zoek ff n leuk servertje uit de dalnet list op :slight_smile: iets van Movie-central / divx ect … you know hierna gewoon ff in dat channel w8uh tot er een leuke trigger:" blaad " langs komt … blaad in te tik-balk invulluh … accept the chat request … en je bent op n server van een of andere knakker … kijk wel ff hoeveel dr in de w8rij staan als dat dr n stuk of 25 zijn ken je beter ff w8uh … mar zijn de slot’s ook vrij :slight_smile: … bingo nou inlogguh verder werkt’t n beetje 't zelfde als dos gewoon dir krijgie 't lijsie te zien wat deze knakker allemaal te bieden heeft zie je n leuk file dr tussuh staan "get >filenaam< enter en 't werkt allemaal vanzelf als je iets van ? of help intikt krijgie vaak ook n duidelijk verhaal over de server + commands te zien

'k hoop dat je dr wat an heb’t mzl Superappelflap

Of als je daar mensen leert kennen met Distro Xs kunnen die dingen naar je/een dump (waar je zelf xs op hebt) FXP’en en dan kun jij ze weer van die dump afhalen