iPhone - verzekering mobiele telefoon: diefstal verzekering voor iPhone 3GS?

vbimport

Ik twijfel om een verzekering voor mijn mobiele telefoon af te sluiten. Ik heb sinds kort een iPhone 3GS en wil hiervoor misschien een diefstal verzekering afsluiten. Wat zijn jullie meningen over een verzekering voor een mobiele telefoon? Alleen een diefstal verzekering afsluiten, een schade verzekering of helemaal geen verzekering?

Kan het apparaat niet op een doorlopende reisverzekering worden meegenomen? Neem contact op met je verzekeringsagent.

[QUOTE=Mr. Belvedere;2491243]Kan het apparaat niet op een doorlopende reisverzekering worden meegenomen? Neem contact op met je verzekeringsagent.[/QUOTE]

Dat werkt alleen voor reizen…en daar is een aparte definitie voor. Dagelijks gebruik geldt niet als reis en beschadiging/diefstal wordt dan niet gedekt.

Ik heb zelf nog nooit een verzekering afgesloten hiervoor, maar mijn vader wel… Er hoeft maar 1 keer iets te gebeuren en je hebt het eigenlijk al terugverdiend… Geloof dat mijn vader iets van 18 euro per kwartaal betaalt…

Je kan inderdaad het beste zelf een diefstal verzekering voor je mobiele telefoon afsluiten zodat je een diefstal verzekering kan vinden die het best bij jou past. Lees wel goed de voorwaarden van de verzekering en de waarde die gedekt wordt, want dit kan per verzekeraar verschillen. Het is vaak niet verstandig om je een verzekering aan te laten smeren in de winkel, is mijn ervaring. Een diefstal en schade verzekering (voor onder andere mobiele telefoons) die zo bij mij opkomt is de buiten de deur verzekering van Interpolis, maar ik ben er verder niet bekend mee. Succes!

Mijn ervaring met verzekeringen voor mobiele telefoons is niet al te best. Mijn telefoon was gestolen tijdens het werk. Hij lag in een kluisje in de personeelsruimte, toen ik later keek was hij verdwenen. De verzekering vond echter dat ik niet genoeg zorg had besteed aan het veilig opbergen van mijn telefoon om dat de kluis door alle medewerkers gebruikt werd. Pas dus goed op met wat wel en niet gedekt wordt. En mocht hij toch gestolen worden kan het soms helpen om niet alle details te geven van de situatie. Misschien niet helemaal eerlijk, maar de verzekeraar speelt meestal ook een vies spelletje.