IP adres van een MAC adres

vbimport

Het volgende:

Ik wil een aantal dingen weten van een MAC adres. Maar het MAC adres is niet van mij maar van iemand anders. Ik wil via zijn MAC adres dat ik toevallig weet wat voor IP adres daar opstaat en nog meer van dat soort ongein. Hoe kan ik dat het beste doen? Zijn daar tools voor? De oplossing is dus niet even naar zijn PC lopen en daar ff ipconfig doen ofzoiets.

Etherpeek moet dit kunnen.

Ja dat zijn weer van die uitgebreide tools een soort sniffer is het. Heb je niet van de simpele tools dat als je een MAC adres ingeeft dat ie dan wat info erover kan geven.

Maar Etherpeek is ook wel een goed tooltje hoor. :bigsmile:

rarp doet dit toch…

Ettercap is een tool om dmv van arp-manipulatie te sniffen op een switched local area network. Bij start wordt een arp-storm uitgevoerd waarna je een lijst krijgt van ipaddress <-> macaddress. (Vervolgens kun je ook nog alle verbindingen van andere computers in je lan sniffen, killen, wijzigen, passwords snoopen. Hele interessante tool!)

Thnx Upp3rd0G ik ga die tool wel ff tjekken.

drcrash ik ga ook ff rarp uit proberen.

Ettercap lijkt me wel wat. Maar even dowloaden en installeren dat is er niet bij zo te zien.

Kan dat niet anders?

Originally posted by C@rlo
[B]Ettercap lijkt me wel wat. Maar even dowloaden en installeren dat is er niet bij zo te zien.

Kan dat niet anders? [/B]
Bovenin kan je download kiezen. :bigsmile:

Hmmm ik had de source code gedownload.

Foutje…bedankt.:o