Ip-adres telenet

Ik krijg een iP*-adres dat begint met 169. Iemand een idee wat hiervan oorzaak is. Dat zou volgens de Telenet-handleding niet mogen. Effectief want ii geraak niet aan het surfen.

Ethernet card en Tcp/Ip protocol opnieuw installeren en configureren…
Als dat niet helpt,verbindingskabel doormeten,bij mij was die stuk…

Intussen geprobeerd met andere pc, andere kabel, andere NIC,…
steeds krijg ik dat ip-adres 169…
ten einde raad de 0900-helplijn gebeld. Hun raad : kabelmodem een uurtje uitzetten en dan opnieuw proberen.
Dit lijkt me wel onzin ?! Maar ik zal het straks eens uitproberen

Da’s geen onzin , dan gaat het kabelmodem opnieuw pollen en proberen een ip nummer te verkrijgen. Zo werkt essent geloof ik ook.

Ik had hetzelfde probleem met telenet op mijn portable en ben tot de vaststelling gekomen dat wanneer je je een konnektie hebt, deze zonder probleem behouden blijft zolang uw PC aan staat. Mijn PC heb ik reeds meer dan een week niet meer afgezet en ik werk nog steeds zonder probleem met telenet. Bij het afzetten van mijn PC heb ik opgemerkt dat mijn konnektie verloren gaat bij het terug opstarten. Ik krijg dan IP 169… Ik schakel de stroom van mijn PC uit, dekonnekteer mijn netwerkkabel, en wacht een paar uur. Daarna heb ik veel kans dat ik terug op internet kan. Hoe dat werkt, dat kan ik niet verklaren. Rare vogels bij telenet!!

Wat wordt er bedoeld met pollen ???

Elke keer als je meer dan een uur (ongeveer) je computer uitlaat; waardoor er dus vanzelfsprekend geen connectie is; krijg je bij het heropstarten automatisch door de telenet server een nieuw, vrij ip adres toegewezen. Dus als je een ip probleem hebt, ff computer (of verbinding) uitzetten uurtje wachten ongeveer en dan (met een beetje geluk) werkt internet terug.

Originally posted by samba552
Wat wordt er bedoeld met pollen ???

wat wordt er bedoeld met woordeboek en google

mysteries in het leven …

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]

wat wordt er bedoeld met woordeboek en google

mysteries in het leven … [/B]

:smiley: :stuck_out_tongue: