IP achterhalen MSN gesprek

Hey,

Als eerste wil ik even weten of ik hier goed zit, want dat weet ik niet :o
Ik had hier al meer berichten zien staan over IP, dus dacht ik zet hem er ook even bij.
Nou, ik heb een probleem. Iemand zat mij met kanker enzovoorts uit te schelden op MSN. Ik en mijn zusje zijn daar niet zo op gesteld, en ik denk dat het een hele flauwe grap is van een vriend van mij, of van zijn vrienden. Het was op de MSN van een goede vriend van mij, en die zei: Ik heb stanley gehackt (Stanley is die vriend van mij).
Hij zei: Ik sta morgen met 250 man voor je huis.
Ik ben daar niet zo bang voor, maar ik wil wel graag weten wie dat was, omdat ik het niet normaal vind hoe die tegen mij tekeer gingen.
Ik heb al veel gezocht op andere fora, maar ik kwam ergens een link hiernaartoe tegen. Hier had ik ook even zitten kijken, maar bleek het om ICQ te gaan. Het is een gesprek dat niet meer open staat, dus is het nog mogelijk om te kijken vanaf welk IP dat was?
Als jullie mij kunnen helpen, heel erg bedankt :bow:

Dus als ik het goed begrijp zat jij op de pc of msn van Stanley en daar zei iemand tegen jou dat hij stanley gehacked had? Dus dat zou je terug moeten kunnen vinden in de chat logs… dan weet je meteen wie het was en welk e-mailadres het is

Er zijn wel een aantal mogelijkheden maar een gesprek dat niet meer open staat is lastig om te achterhalen.

Verder is de enige manier om via msn een IP te achterhalen dmv iets te versturen en daarna ook een progje op de achtergrond te draaien. Maar daar weet ik het fijne niet van en het is al lastig omdat MSN al geen rare files wil en zal versturen.

Even meteen een tipje aan die vriend Stanley van je. schaf een goede firewall aan en een antivirus. Ik zeg niet dat je dan nooit gehacked kunt worden maar de meeste hackprogjes lopen daar op stuk.

Dan nog een tipje voor jou. Neem gewoon een ander msn en kies je vrienden wat zorgvuldiger uit… Scheelt je een hoop gezeik als 15 jarige :wink:

grtz Dúnedain

[QUOTE=Cyberuben;2312251]Hey,

Nou, ik heb een probleem. Iemand zat mij met kanker enzovoorts uit te schelden op MSN. Ik en mijn zusje zijn daar niet zo op gesteld, en ik denk dat het een hele flauwe grap is van een vriend van mij, of van zijn vrienden.[/quote] Gewoon blokkeren die gast dus…

Het was op de MSN van een goede vriend van mij, en die zei: Ik heb stanley gehackt (Stanley is die vriend van mij).
“vriend” Stanley even over aanspreken?

Hij zei: Ik sta morgen met 250 man voor je huis.
Ik ben daar niet zo bang voor, maar ik wil wel graag weten wie dat was, omdat ik het niet normaal vind hoe die tegen mij tekeer gingen.
Het zijn maar woorden, niet al te veel van aantrekken.

Het is een gesprek dat niet meer open staat, dus is het nog mogelijk om te kijken vanaf welk IP dat was?
Dat wordt moeilijk, nogal onmogelijk als je geen gerechterlijk bevel hebt. :slight_smile:

Als jullie mij kunnen helpen, heel erg bedankt :bow:

Nou, een paar kleine tips dan:

Sla zowiezo elk msn gesprek op, dan heb je altijd bewijsmateriaal.

Leer alles over de tool netstat en de tcp en udp poorten waarover msn communiceert. Je kunt ook tools zoals bijvoorbeeld wireshark proberen. Leer en lees heel veel.

Mijn ervaring is wel dat het het allemaal de moeite niet waard is, tenzij je echt gigantisch gepest wordt elke dag. En praat er over met je ouders/verzorgers/vertrouwenspersoon op school! Zij moeten dit serieus nemen.