Invalid field command

vbimport

Mijn zusje heeft een HP brander (weet niet meer welke precies) en heeft nu wat probleempjes met het branden van een compilatie audio CD.

Ze heeft de hele boel al op de harde schijf gezet, maar als ze dan met Nero gaat branden gaat alles goed, ze krijgt de melding burnproces done succesfully, maar daarna meteen de foutmelding "Invalid field command’ en dan blijkt dat de cd helemaal leeg is.

En ze heeft geen simulatie aanstaan, gewoon meteen met write.
De versie is 5.0.4.4 van Nero…
Gaat om een 80 minuten CD (volgens mij heeft ze die vaker gebrand, dus dat mag het probleem niet zijn), de speeltijd is onder de 80 minuten (79 plus een beetje)

Mij zegt het ook allemaal weinig, dus ik hoop dat een van de knappe koppen hier kan helpen…

misschien ff een ander prog gebruiken

of is het jou afgedankte rommel die je aan je zus hebt gegeven?

Dus er is niks op geschreven?
Slechte serial ofzo?

Ze heeft van mij Nero 5 gekregen (heb 2 licenties), de brander heeft ze zelf gekocht (dus niks afgedankte rommel van mij).
Het serienummer is goed en legaal zelfs.

Maar de CD is na afloop helemaal leeg inderdaad…heel vreemd.
Ander programma is ze nu aan het proberen als het goed is, maar ze moest eerst Adaptec Easy CD Creator nog upgraden…

Originally posted by Da_Taxman
[B]Ze heeft van mij Nero 5 gekregen (heb 2 licenties), de brander heeft ze zelf gekocht (dus niks afgedankte rommel van mij).
Het serienummer is goed en legaal zelfs.

Maar de CD is na afloop helemaal leeg inderdaad…heel vreemd.
Ander programma is ze nu aan het proberen als het goed is, maar ze moest eerst Adaptec Easy CD Creator nog upgraden… [/B]

firmware update misschien?!

Kan het misschien zijn dus dat ze meer brandsoftware heeft geinstalleerd recentelijk?

Want ikzelf heb wel meegemaakt dat bij mij toen ik windows 98 gebruikte easy cd creator gebruikte voor al men problemen zorgde. Namelijk het blijk dus dat zulke pakketten soms dus gewoon zelf nieuwe drivers installeren die niet compatible zijn met andere software en het kan der zelfs voor zorgen(in het ergste geval) dat zelf geeneen software pakket meer goed werkt.

ik zou zeggen probeer eens al je brandsoftware eerst te uninstallen en dan dat programma eens afzonderlijk te proberen.

Bij de eerste keer dat ze deze foutmelding kreeg was er alleen Nero geïnstalleerd. Zij heeft deze al geupgrade naar versie 5.0.4.4 omdat daarvoor weer een andere foutmelding verkregen werd (weet niet exact welke).

Firmware Upgrade zou nog kunnen. Ik meen dat ze de HP 8100i heeft (weet ook niet of het zinvol is om een andere firmware te flashen en de brander te ‘upgraden’ (http://www.cdfreaks.com/news2.php3?ID=1267))

Als het niet lukt misschien straks Nero 5.5 proberen, maar het moet gewoon werken (want ze heeft reeds 80 minuten cd’s gebrand en ook compilatie cd’s gemaakt in het verleden, maar het wil nu gewoon niet lukken).

Bedankt zover alvast en hopelijk nog meer goede tips?

een hp brander
emm ik heb vroeger een hp8100 gehad
die kan 80min cd’s maar tot een 77.59 min schrijven
zet je meer audio erop
dus bijvoorbeeld 79.52 min
dan begint ie idd te schrijven
en op het laatste krijg je idd die foutmelding
had ik vroeger ook gehad
dus ik denk dat het gaat om een hp8100

maar niet getreurd
ik heb vroeger een update file gevonden
die ik nog steeds in mijn bezit heb
en die zorgt dat je met die zelfde 8100 hp schrijver ( als em dat is )
een 80min cd zelfs ietsjes kunt overbranden

maar je weet dus niet zeker of het een hp8100 is
ik hoor er wel van

veel suc6

yep carlo heeft voor 1 keer echt gelijk en is de enigste die het juiste weet te vertellen :slight_smile:
ik had ook juist hetzelfde met men HP 7200 :slight_smile:
HP kan meestal niet eens 80 min burnen vanaf 77 …
kreeg ik ook een lege cd vol geburnt
ps: plex rules

Yep dat is zo Carlo.
Ik heb zo’n klote ding nog in de kast liggen!!

Originally posted by ken08
yep carlo heeft voor 1 keer echt gelijk en is de enigste die het juiste weet te vertellen :slight_smile:
ik had ook juist hetzelfde met men HP 7200 :slight_smile:
HP kan meestal niet eens 80 min burnen vanaf 77 …
kreeg ik ook een lege cd vol geburnt
ps: plex rules

Heb ook een 7200 gehad en die fikte gewoon 80 minuten hoor! :slight_smile:

Hmmm…
Effe op zoek gaan naar een goeie flash update dan…
Misschien meteen een die de brander een beetje opvoert…

Ik hoor vanavond of het nog gelukt is met EZCD 3.5c, als dat wel gewerkt heeft (ze had problemen met het afspelen in de audio cd speler (cd-rom deed het wel), maar dat kwam waarschijnlijk omdat ze de cd niet afgesloten had).

Ik laat het wel weten vanavond.
Nogmaals bedankt voor de tips.

ps Carlo, je kunt het wel, dat blijkt wel :wink:

Originally posted by Da_Taxman
[B]Hmmm…
Effe op zoek gaan naar een goeie flash update dan…
Misschien meteen een die de brander een beetje opvoert…

Ik hoor vanavond of het nog gelukt is met EZCD 3.5c, als dat wel gewerkt heeft (ze had problemen met het afspelen in de audio cd speler (cd-rom deed het wel), maar dat kwam waarschijnlijk omdat ze de cd niet afgesloten had).

Ik laat het wel weten vanavond.
Nogmaals bedankt voor de tips.

[/B]

Misschien zat het draadje wel nie aangesloten, dat ie het daarom nie deed! (audio weetje)

hmmm…ik denk het niet
ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar de CD die onder Nero niet wilde lukken is met EZCD 3.5c wel gebrand, alleen de CD niet afgesloten.

In een CD-ROM speler maakt dit geen bal uit en werd de audio CD zonder problemen afgespeeld, maar de CD speler in haar stereoset deed er helemaal niets mee, herkende de CD niet…

Dus zie niet in wat dit met een kabeltje van doen heeft

Al andere CDRs geprobeerd, kan dat het gewoon kutcds zijn die niet in de brander kan. HP is nogal picky qua CDs. Als je een CD wil fikken die langer dan 74 minuten is kan je problemen krijgen met een HP8100, vanaf 8210 is dit verleden tijd en kan je fikken wat je wil.

Tax ik heb ook een HP8100i gehad, hier heb ik een keer uitleg over gegeven in een andere posting.
Het ging er over om de Hp te flashen naar een Sony…

Dan kon de Hp wel 80 min branden (voorheen niet) maar ik heb ergens op het forum ook gelezen dat er een originele flash was voor de HP8100i om 80 min te branden.

Suc6 Hans.