Interresant Internet probleem

Ik heb hiero een ‘leuk’ probleem.

Situatieschets:

Ik heb een PC en een lapdoos. Nu heb ik een inbelverbinding bij planet. Alle instellingen staan correct.

Ik kan WEL inbellen met de desktop maar niet met de lapdoos, terwijl als ik met de lapdoos naar een maat van me ga en daaro gaat inbellen het gewoon zonder probs werkt.

Laptop en de PC zitten allebei bij mij thuis op een aparte lijn en dus ook aparte snoeren maar de lapdoos vertikt het ook als ik hem aansluit op het telefoonlijntje van de desktop. Ik heb al contact gehad met Planet en ik kom er niet meer uit.

Iemand suggesties?

Werkt de desktop wel als die aan het snoer v/d lapdoos hangt?

wook, zoiets heeft ie al geprobeerd:

maar de lapdoos vertikt het ook als ik hem aansluit op het telefoonlijntje van de desktop

alleen heeft ie niet de desktop aan de snoeren van de laptop gehangen, maar de laptop aan de snoeren van de desktop.

het is idd een interressant probleem. en wel zo interessant dat ik de oplossing niet weet.

Behalve dat Google vast wel raad weet, en anders de Search…:o

Ik heb de search al gehad en die kwam met nix nuttigs. En uhm jah Google gisteravond thuis nog wat zitten rommelen ook samen met KPN en de gastjes van Planet Internet. Nix kom er niet uit iemand nog suggesties.

Probeer eens een andere provider bv Zon (nog gratiz?)
Dan weet je of het aan planet ligt of niet.

Wat sluit je precies waar op aan ?

Als je het hebt over een inbelverbinding heb je het neem ik aan over een ANALOGE verbinding.

En daar zitten ook weer wat haken en ogen aan… Is deze verbinding namenlijk gewoon analoog of hebben jullie thuis zo’n :Z :Z isdn centrale die van ISDN weer analoog maakt ?

Dus , dat eerst even uitleggen.

Dan heb je nog het probleem van aansluiten… hoe in godsnaam is alles aangesloten. Heb je het modem van de pc direct aangesloten aan de hoofdaansluiting (stekker in de muur en daarweer stekker over van de telefoon) , of werk je via een of andere :Z centrale (Zoals je misschien al merkt heb ik een bloedhekel aan die centrales , dat is iets van vroeger).

Dan heb je nog het probleem van “de draadjes”. Normaliter werkt telefoon gewoon prima met 2 draadjes (ook al heeft de telefoon er 4). De twee middelste draadjes heb je nodig. Als blijkt dat ook de twee buitenste aders zijn aangesloten , dan kan dat voor problemen zorgen.

Tis inderdaad een analoge verbinding.

Geen Centrale ofzo. Gewoon straight on de muur in en daarop de foon aangesloten. Kabels zijn ook goed is gesjekt bij me.

Het gekke is wel dat als ik een gamepoint verbinding maak ofzo dan doet ie ut wel. Dus dan zou je zeggen dat het idd bij Planet zou zitten.

Maar op de Desktop werkt het en das dus het vage. :confused:

Wel allebei draaien ze trouwens XP home.

Originally posted by Totibbs
[B]wook, zoiets heeft ie al geprobeerd:

alleen heeft ie niet de desktop aan de snoeren van de laptop gehangen, maar de laptop aan de snoeren van de desktop.
[/B]

Zoiets ja, maar niet wat ik bedoel. Je moet altijd ALLES proberen, om zeker te zijn waar je het over hebt.

Wat voor modem zit er in je laptop? Via mijn werk kom ik vaak Xircom Lan/Modem combo kaartjes tegen, die op de ene lijn wel goed inbellen en op een andere weer niet.
Meestal helpt een firmware update dan wel om het probleem op te lossen.

Tis een C*mpaq lapdoos met een geintergreerd 56K Conexant Intl modemje laatste drivers en firmware ook al geprobeerd maakte niet uit.