Internet via de sky

vbimport

Ik heb een probleem…

Ik heb een abbonement genomen bij europe-on-line om te internetten via de schotel, maar het lukt maar niet om in te loggen bij EOL.
Zijn er nog meer mensen met dit probleem of weet iemand een oplossing ???

Wat kost dat nou tegenwoordig, dat internetten via satteliet? Je hebt natuurlijk ook nog je verbinding nodig voor het uploaden van de data die je wilt downloaden, dus goedkoper zal het niet zijn.

Ik ben wel benieuwd naar de snelheid die je haalt.

yeah…

The sky is the limit…

(what that was suppose to mean, I don’t know… but I sure like my beer!)

De schotel en de kaartkosten FL. 600.- en het kost FL. 35.- per maand.En de snelheid weet ik nog niet maar op de site van www.ixs.nl staat tussen de 600 en 800 kb/s

RichardP ik heb ook een abonnement via Europe-On-Line en heb ook problemen gehad met het inloggen, maar door lang prutsen en uitproberen heb ik toch alles aan de praat gekregen.

Ik gebruik een SatDem DVB kaart van het bedrijf Kissnordic, deze wordt geleverd met een tuner programma versie 1.06.
Hierin zat bij mij het eerste probleem, als je deze versie hebt geïnstalleerd dan zul je merken dat er in de active PID list geen adressen staan?
Deze kun je hier handmatig toevoegen, maar je zult merken dat het data icoontje niet gaat branden dat zo veel wil zeggen dat er dus geen data ontvangen wordt!!!

Ik heb via de FTP server van EOL de nieuwste tuner software ( versie 1.07) binnen gehaald.
Deze versie werkt wel, je moet wel weer handmatig de active PID adressen toevoegen, deze zijn terug te vinden in de help pagina van EOL.

Dit was nog maar de helft van mijn probleem aangezien ik nog steeds niet kon inloggen.
Er was namelijk in mijn geval een probleem met het installeren van de cliënt software.
Het blijkt namelijk dat als je de Nederlandse versie van Windows 98 SE gebruikt je moeilijkheden kunt hebben met het installeren van de cliënt software.
In mijn geval was na het installeren geen uninstaller te vinden in het Windows menu van installeren en verwijderen van software.
Nu ben ik zelf op zoek gegaan naar een betere versie van deze cliënt software, en heb deze gevonden op de FTP site van EON.
Ik vond hier een inbelprogramma dialer125en.exe dat ook meteen de cliënt programma van EOL installeert.
Na de installatie moet je het inbelprogramma weer verwijderen.
Nu heb je wel een werkende versie van de cliënt software.

Na het contact maken met je normale ISP moet je de cliënt software opstarten en contact maken.
Je zult zien dat er ogenschijnlijk niets gebeurd maar dat is niet het geval, er is namelijk een probleem met de inbelserver van EOL, zodat er geen seintje wordt gegeven aan de cliënt software dat je ingelogd bent dit is verder geen probleem aangezien je nu gewoon kunt internetten op full speed!!!

Als je het inbelprogramma wilt hebben dan moet je naar de FTP site van EON gaan dit is:
ftp://downloads.europeonline.net/pub/EON/
Download het programma dialer125en.exe.

Heb je na deze tips nog problemen laat het dan nog even weten.

Op de vraag van Gandalf omtrent de kosten het volgende: een maand abonnement kost 15 Euro, neem je nu een abonnement voor een jaar dan betaal je 150 Euro.
Dus minder dan FL. 30 per maand.

Wat betreft de snelheid ben ik zeer tevreden, ik heb b.v. een nieuwe DAT file voor mijn virus programma bij McAfee gedownload met een snelheid van 220 kB/s!!! Uitgedrukt in Kb komt dit neer op 1980 Kb/s.
Tijdens de piekuren haal ik altijd nog zo’n 500Kb/s en dat is natuurlijk afhankelijk van de site cq. Server die je bezoekt.
En je kunt zo veel downloaden als je maar wilt, er zijn namelijk geen restricties op het aantal te downloaden Mb per maand.

De DVB kaart kost FL. 399,- en aangezien ik al in het bezit van een schotel ben moest ik allen een nieuwe LNB hebben namelijk een Universele Twin LNB, zodat ik ook nog mijn TV Sat Tuner kon aansluiten deze LNB kost FL 114,-.
Alle prijzen zijn excl. BTW en zijn te bestellen bij Internet Access Nederland http://www.ixs.nl/satellite/

Redcat, heel erg bedankt ik heb het nu voor elkaar maar hoe kan het dat het bij jou zo snel gaat ?
Ik zit maar op 6.5 K bytes/sec 52.6Kbps en ik heb ook dezelfde kaart als jou en een 80cm schotel.
En als ik die PID’s in wil vullen dan komt overal unicast te staan in plaats van multicast. Ik heb alleen 0512 for unicast als ik een andere in wil vullen komt overal unicast bij te staan. en als ik windows opnieuw opstart is alles weer weg ???

Welke versie van het tuner software gebruik je? Om alles goed te laten werken moet je echt versie 1.07 gebruiken.
Met deze versie kun je ook multicast afzonderlijk instellen via het submenu configuratie.

Als je het programma niet hebt moet je het downloaden van de FTP site van EOL.
Het bestand heet Kiss.exe .
Als dat niet lukt moet je me even je e-mail adres geven dan kan ik het desgewenst naar je toesturen als jouw ISP zulke grote attachments ( het bestand is 3Mb) toelaat.

Wat soms ook helpt om de snelheid te vergroten is een andere transponder te kiesen b.v. transponder 114, de snelheid van de drie beschikbare transponders wil over de dag bekeken nog wel eens verschillen, alhoewel transponder 115 bijna nooit echt snel is.

En je moet natuurlijk niet vergeten dat de snelheid altijd afhankelijk is van de des betreffende site of server die je bezoekt, of anders gezegd je kunt nog zo een snelle verbinding hebben de snelheid is zo snel als het langzaamste deel in het traject!!

Hmmmmmm ik kan hem niet vinden op de site die kiss.exe kun je hem misschien naar mijn e-mail sturen ???

Alvast bedankt.

Heej Redcat, kan je mij ff je email adres doorgeven? (MAW meel me ff

BitBit3r, voor het geval mijn e-mail adres niet over gekomen is heb ik hem hier aan mijn profile toegevoegd.

RichardP, heb je het bestand kiss.exe ook ontvangen?

Zo ja, dan kun je deze het beste installeren nadat je versie 1.06 hebt gedeinstalleerd.

Overschrijf je de nieuwe versie over de oude dan kan het gebeuren dat de tuner software niet goed werkt!

Laat nog even weten of alles nu wel goed gaat.

Ok Redcat heel erg bedankt.
Ik zal hem vanavond even proberen, ik laat je wel weten hoe het afloopt.