Internet Explorer versus Netscape Navigator

vbimport

Ik gebruik nu al enkele jaren IE. Dit programma begint me echt dfe keel uit te hangen. Nu overweeg ik het om over te schakelen op nn. Is het de moeite waard?
Wat zijn jullie ervaringen met deze browsers?

Bedankt op voorhand!

Probeer ook eens de browser Opera ! Deze browser is klein in omvang en sneller als IE of NN. Zelf gebruik ik ze alle 3 en hoe vervelend ik het ook vind om te zeggen IE :frowning: toch iets beter als NN. NN vind ik net iets te log. Neoplanet is gewoon een soort interface rond om IE, maar wel grappig - for the fun. Ik weet niet of er enig verschil bestaat tussen een kabel of telefoon verbinding qua werkzaamheid van bovenstaande browsers. Volgens mij is het gewoon zelf uit proberen welke je het best bevalt. Wat betreft de plug-ins maakt het volgens mij ook geen snars uit. Proberen dus :slight_smile:

Ben helemaal overgeschakeld naar MSIE 5.01
Bevalt me prima, ook vanuit ontwikkeloogpunt.

MSIE biedt meer mogelijkheden en is minder kieskeurig dan Netscape.

Da_Taxman

Ja ik ben ook niet zo happig op netscape sorry , en sluit me verder aan bij het statement van Da_Taxman

ie5 is

gr

Je kunt beter IE blijven gebruiken ik krijg heel vaak Errors met Netscape en dan moet ik telkens mijn computer opnieuw opstarten

NN zuigt & crashed veel vaker dan IE.
Opera is erg verfrissend (geen last meer van die KUT-Java!)

Nu gebruik ik IE samen met Proxomitron. http://mir.spaceports.com/~ptron/
Dat is een proxy/filter programma waarmee je haast oneindig veel mogenlijkheden hebt om alle troep (pop-up’s, java-scripts, banners, etc) selectief te filteren.
Dat surft een stuk plezieriger.

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>
MSIE biedt meer mogelijkheden en is minder kieskeurig dan Netscape.
<HR></BLOCKQUOTE>

vanuit ontwikkelingsoogpunt vind ik Netscape soms beter JUIST omdat het kieskeurig is. Als je een tag vergeet of iets is soms heel je layout gaar in NS terwijl MSIE 'm gewoon weergeeft alsof er niks aan de hand is. NS dwingt je om goede code te schrijven. Dat vind ik wel positief.

Verder gebruik ik ook altijd Internet Explorer (4.0 om precies te zijN) omdat het qua gebruiksvriendelijkheid en surfplezier NS gewoon ver achter zich laat.