? Internet delen

Om met mijn Palm PDA via Bluetooth het internet op te kunnen, moet ik het internet delen. Dit zou moeten kunnen (in windows 2000) met:
Start > Netwerk en Inbelverbindingen > Netwerk Adapter (kiezen) > Internet Delen aanvinken
Dan zou ik deze foutmelding krijgen:

Na het aanvinken van internet delen krijg ik idd de foutmelding, alleen daarna krijg ik nog een foutmelding en wel de volgende:

Ik kan dus niet mijn internet delen.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Ik gebruik voor internet een draadloze router. Ik heb een netwerk (althans, ik kan via netwerkomgeving met mijn Desktop PC bestanden uitwisselen). Ik gebruik voor internet op mijn laptop een wireless PCMCIA kaartje.

Alle suggesties zijn welkom.

Bij voorbaat dank, Gr. Mos.

Het bluetooth protocol/netwerk moet beschikbaar zijn voor je systeem. Heeft je systeem dus geen bluetooth ontvanger, dan gaat dit niet lukken. Een standaard draadloze router heeft geen bluetooth aan boord. Een logitech bluetooth desktop (muis en toetsenbord , muis is bluetooth ontangststation) bijvoorbeeld wel.

volgens mij moet het wel kunnen ik heb dezelfde opstelling als jou. Met p800 kon ik ook via BT verbinding internetten.
ik wil het nu met mn nokia6600 en daar wil ie ook niet.
:rolleyes:

Ik heb wel een bluetooth dongle (dus niet intern maar extern). Hoe moet ik deze dan configureren…? Als ik deze aanvink met internet delen, heb ik idd het probleem van Figuur 1 en kom ik het internet niet op…
In "Start > Netwerk en Inbelverbindingen > Netwerk Adapter"heb ik idd buiten LAN-verbinding ook een icoon staan met Bluetooth network. (deze heb ik uitgeschakeld, als ik hem inschakel zegt hij: kabel niet verbonden). Hoe configureer ik hem zodat ik en met mijn laptop het internet op kan en de internet verbinding doorstuur… (deel).

Bij voorbaar dank,

Gr. Mos.

Ik ben absoluut geen expert in bluetooth, alleen maar wat ik heb opgevangen uit bladen,documenten en van (on)betrouwbare mensen, maar goed. Bij mijn weten is bluetooth een één op één communicatie tussen twee devices, niet meer. Je kunt dus niet tegelijk een verbinding maken met meer dan twee dingen. Zou ook niet hoeven.

Enfin, even de dingen op een rijtje:
1 pc met een bluetooth dongle , een nic (= netwerkkaart) en een internetverbinding
1 pda met bluetooth
1 notebook met wireless nic

Die pc heeft dus minstens twee “netwerkkaarten” (afgezien van localhost natuurlijk): bluetooth dongle en de nic.

Ik neem aan dat de pc standaard via de nic (en daarna via die router die weer een modem of zo aanstuurt) het internet opgaat, dit zou betekenen dat deze in Windows 2k geconfigureerd is met het tcp/ip protocol. Hoe die router dat regelt is niet van belang, die doet het.

Je notebook communiceert direct met de wireless router en regelt ook zo het internet.

Nu wil je op je pda ook kunnen internetten, via je pc en dus moet er een verbinding zijn tussen je bluetooth adapter op je pc en de nic in je pc, zodat alle communicatie van pda naar router kan. Dit zou betekenen dat je de bluetooth adapter op je pc het tcp/ip protocol moet meegeven en de mogelijkheid om signalen te ontvangen van bekende bluetooth devices (je pda dus). Die signalen moeten doorgestuurd worden naar je router, via de nic in je pc.

Dit klinkt allemaal heel goed en heel logisch (bedankt!) maar ik ben echt een onwijze noob en heb dus geen idee hoe ik dit instel, iemand anders misschien wel???

Bij voorbaat dank, Gr. Mos.