Internet delen zonder je weet welke pc eerst zal opstarten!

vbimport

Ik heb 2 PC’s staan, Ik heb een kabelmodem en een hub (3com/8 poorten).

Nu krijg ik van mijn provider (telenet België) slechts 1 IP adres toegewezen. Dat wil zeggen dat de PC die eerst opstart internet heeft en de andere niet. Ik weet dat ik dit met een proxy servertje of een NAT servertje kan oplossen dat die andere pc via de eerste ook op internet kan.

MAAR, als nu de tweede pc eerst opstart, dan heeft de pc met de proxy server geen internet en kan dus de eerste pc niet meer op internet. Kan ik door ook op de tweede pc een proxy server te installeren, beide pc’s zo configureren dat in beide gevallen alle twee de pc’s zonder ingreep op internet kunnen?

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik dacht bijvoorbeeld dat je op de tweede pc als default gateway de eerste pc moest opgeven waardoor hij steeds internet gaat zoeken op de eerste pc en niet bij zichzelf…

Ik heb pas dit weekend beide pc’s terug (kleine upgrade) dus kan ik niet vroeger testen, alle voorstellen zijn echter welkom!

Volgens mij kun je het beste het proggie “winProxy” gebruiken om zo je puters te delen voor internet. Ikzelf heb er geen ervaring mee, een vriend van me wel.

Nmlk Superappelflap. Ik hoop dat ie dit leest, hij kan je zeker uit de brand helpen.

Succes ermee.

masterBURNER

Geef beide PC’s twee IP adressen en klik je kabelmodem in je hub in de out poort. Nu zou je met allebei de PC’s en een netwerk hebben en kunnen kabelen…

Dit heb ik nooit geprobeerd omdat ik zelf een server heb draaien…misschien iemand anders…ik weet ook niet zeker of het 100% klopt want ik heb het nooit geprobeerd

Als je er geen moeite mee hebt om een derde PC toe tevoegen (hoeft geen scherm, keyboard of muis te hebben), dan kun je met een 386DX40 met 8 Mb en Freesco, www.freesco.org
precies doen wat je wilt. Voordeel is ook dat je dan gelijk een firewall hebt en het voor je provider erg moeilijk is om er achter te komen dat je met meerdere PC’s surft.

[This message has been edited by sayang (edited 28 June 2000).]

Gewoon Sygate gebruiken , dat doe ik ook en het is heel makkelijk te gebruiken . Je hoeft geen IP nr in te voeren dat doet Sygate zefl . Probeer maar een keer .
Suc6.

ik ben het helemaal eens met SAIGON66

ik heb ook sygate en twee pc’s op het internet en werkt zo als het hoort.
zorg dat je netwerkje thuis draait en sygate doet de rest. geen probleem.

groetjes robje

ik wil gerust die sygate eens proberen, moet ik letten op een bepaalde versie? Waar kan ik die downloaden?

ps: in elk geval bedankt voor de voorstellen…en KOekiE, gewoon met ip-adressen lukt niet, mijn provider blokkeerd alle ip adressen die niet door zijn eigen DHCP gegeven zijn!