Internet blokkade

vbimport

beste Lezer,

Ik heb een vader met een slechte gezondheid de laatste tijd, Nou komt dit waarschijnlijk door stress en teveel prikkels(het is nooit onderzocht maar denk dat mijn vader een ADHD patiënt is). Nou slaapt hij vaak onrustig doordat hij teveel prikkels krijgt, vorrige week waren wij op vakantie in Valencia normaal gesproken is mijn vader er ook in de vakantie vroeg uit. Dit keer werkte het WIFI beperkt en de TV kon niet aan. NOu weet ik dat je internet kan afsluiten maar hoe? wat ik dus wil is dat het internet tussen bijv. 23:00 en 08:00 het niet doet en voor de rest wel… WIE WEET HOE DIT WERKT?

Laat je vader onderzoeken. Kost vrij weinig tijd en het kan jaren van problemen binnen een paar weekjes oplossen.

Hangt van je router af, maar met bijvoorbeeld DD-WRT firmware kun je geloof ik een tijdklok configureren voor Wifi. Je kunt ook keihard een tijdschakelklok tussen 220V en router koppelen, maar dan vliegt steeds de stroom aan en uit. Daar moet je router dan wel tegen kunnen.

Hij wordt op dit moment onderzocht door verschillende doktoren, zij denken dat hij te veel stress heeft… Maarja de router is van KPN een thomson ST780iWL. Bezwaren tegen stroomuischakelen:

1. Volgensmij kan de router er niet tegen
  2. Hij staat in de meterkast, gaat er bij het uitschakelen iets mis zitten we zonder stroom en ik heb een aantal dure schotelontvangers en andere dingen die absoluut niet tegen kortsluiting kunnen.

Ik heb voor dat firmware nog een belangrijke vraag.

1. Schakelt hij het internet helemaal uit, of kun je nog een code instellen waardoor
    het internet wel werkt als je de code hebt?

Alvast bedankt,
Vijfhuizennaar

[QUOTE=vijfhuizennaar;2683766]een thomson ST780iWL.[/QUOTE] Oud beestje. Ik heb even snel de handleiding gelezen en kom geen item tegen over tijdelijk of schematisch uitschakelen van de internetverbinding/wifi connectie. Dat gaat 'm dus ook niet worden.

Dit wordt complex. Je zou via OPenDNS kunnen internetten en in OpenDNS en de werkplek een bepaald schema kunnen (aan)maken. Zie onder andere
http://forums.opendns.com/comments.php?DiscussionID=3678

Zal een kijken

*eens

Heeft kpn geen eigen blokkade ding?

En wat ik hier uit bovenstaande begrijp is dat ik een dns programma moet downloaden? Mijn vader heeft een ipad, pakt de ipad en gaat zitten internetten, probleem dus niet opgelost.

Oh, een iPad.

Je bent dan sneller/beter af met een WiFi router waar je DD-WRT op kunt zetten. Wel de WiFi van de KPN dan volledig uitschakelen anders kan Pa daar lekker nog op rondhangen.

Let op: DD-WRT op een router krijgen en configureren valt niet mee en je verliest de garantie op de router. Laat het aan iemand anders over indien noodzakelijk.

Je zou ook de iPad kunnen jailbreaken en dan met een App zoals Sbsettings de Wifi via een gesture (vingerbeweging) aan en uit kunnen zetten.