Intern geheugen

vbimport

Ik heb net een pakketje van de tnt gehad met een bestelling die ik had gedaan via internet het ging om 64 sdram intern geheugen. Ik vol goede moed dat ding in de gleuf duwen in de computerkast en de pc opnieuw opstarten (de geheugentest ging goed :smiley: ) krijg ik de volgende foutmelding

[b] fout: himem.sys heeft onbetrouwbaar geheugen gevonden op adres 04043F46. XMS stuurprogramma niet geinstalleerd.

Druk op enter om door te gaan [/b]

Dat doe ik van zelfsprekend en krijg dan weer een foutmelding en windows zegt dat ik de pc opnieuw moet opstarten.

Ik heb himem.sys al opnieuw naar de map windows gekopieerd maar het had geen effect op het bovenstaande verloop.

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen of kan dat schijfje regelrecht de vuilnisbak in :mad:

Er kunnen meerdere problemen zijn…

-Ander type geheugen dan wat er al in zat: dus 2 verschillende frequenties.
-Beschadigd geheugen
-BIOS instelingen kloppen niet

Probeer het eens door de PC alleen op te starten met het geheugen wat je gekregen hebt in het eerste slot.

Succes

probeer anders een die simmetjes geheugen om te wisselen van bank

wel soort bij soort ( dus 2 per 2) als je snapt wat ik bedoel :slight_smile:

Originally posted by carlo vaesen
[B]probeer anders een die simmetjes geheugen om te wisselen van bank

wel soort bij soort ( dus 2 per 2) als je snapt wat ik bedoel :slight_smile: [/B]

Zullen we er maar geen simmetjes in gaan stoppen Carlo?! Strax gaat die mobo nog long-distance bellen!!

Denk eerder dat je Dimmetjes bedoeld!! :wink:

Tegen hoeveel staat de FSB? 133MHZ? Het geheugen is misschien maar geschikt tot 100Mhz. Dat is volgens mij de reden

Originally posted by Wookie
[B]
Zullen we er maar geen simmetjes in gaan stoppen Carlo?! Strax gaat die mobo nog long-distance bellen!!

Denk eerder dat je Dimmetjes bedoeld!! :wink: [/B]

Sterker nog, EDO geheugen is bij mijn weten het enige geheugen dat in paren geïnstalleerd moest worden…

Verder denk ik dat je met de bovenstaande tips al een stuk verder moet kunnen komen. Als het niet werkt wanneer het als enige module ingebouwd is en de FSB staat op 100 MHz, dan mag je er zo goed als vanuit gaan dat het geheugen defect is (tenzij het nog 66 MHz geheugen is, maar dan ben je genaaid)

Ik heb alle adviezen opgevolgd die mij zijn gegeven en nog geen positief resultaat gehad.

Als ik die nieuwe in de eerste bank stop dan piept de pc alleen maar en kan die het geheugen niet lezen. Als ik hem in de tweede bank stop naast die nieuwe dan werkt die ook niet en zegt dan

[b]
fout: himem.sys heeft onbetrouwbaar geheugen gevonden op adres 04043F46. XMS stuurprogramma niet geinstalleerd.

Druk op enter om door te gaan

[/b]

heb ik dus een kapot geheugen Dimmetje ? :mad:

die kans zit er in denk ik!:rolleyes:

Terug gaan naar de winkel met die sim. Toen je de nieuwe sim er alleen in deed, werkte de pc toch niet. Laat de sim maar testen in de winkel. Vaak zit er 10 jaar garantie op een sim. En als je em net gekocht heb, vind ik dat je recht hebt op direkt een nieuwe.

verschillende frequenties van het geheugen maken trouwens niet uit.
MB kiest gewoon lagere frequentie
Die paarsgewijze opstelling hoeft ook al niet (maar dat wisten we dus al…)

wookie , wij zeggen hier simmetjes
geheugensimmetjes en zo te zien “crest” ook :slight_smile:

marja als jij liever dimmetjes hoord
moet je dat woordje gebruiken eh :slight_smile:

Inderdaad het zijn dimmen.
En de snelheid van 133 maakt niets uit. Die doen het ook bij lagere snelheid.
En hoord is met een “t”.

ach ja whatever

gaan we hier nu zo op de spelling zitten letten? ik type zo vaak iets fout

als je pc een aaneentoonde piep geeft is het vrijwel zeker dat je geheugen kapot is!

Heb dit ook al een paar keer gehad met mijn 486

Dimms moeten onafhankelijk van elkaar kunnen draaien. Als je dus de nieuwe Dimm in het slot duwt waar de werkende Dimm in zit en hij blijft die foutcode geven… Eventjes terug sturen, want dan issie toch echt naar de Dimm-hemel! :wink:

Terug die zooi! Is zekerste weten een prod.fout!! Dus ruilen! :wink:
Misschien is ie al een keer eerder teruggebracht bij die winkel en proberen ze het nogmaals aan jou te verkopen! :stuck_out_tongue:

Als je het binnen 8 dagen retourneerd is er nix aan de hand…en zeker niet als het van een A-merk is, maar dat verw8 ik niet, anders waren natuurlijk in de eerste plaats niet kapot! :wink:

merk geheugen heb je sowieso heel lang garantie op! Maar denk toch dat dat dimmetje kapoet is :frowning:

Originally posted by NitroX
merk geheugen heb je sowieso heel lang garantie op! Maar denk toch dat dat dimmetje kapoet is :frowning:

wat is heel lang? Kingston heeft naar mijn weten de langste garantie termijn van 10 jaar…