(Inter)net(werk)+XP

mijn probleem:
ik heb thuis een netwerk met 4 pc’s waaronder de mijne.
iedere pc heeft een eigen ip adres.
eerst had ik windows ME draaien, daarna de update van XP Professional eroverheen gezet, toen nam hij alle instellingen mee van het netwerk.
Na een tijdje kreeg ik de melding dat ik te weinig ruimte had op mijn harde schijf.
Toen heb ik mijn c schijf geformatteerd en XP professional opnieuw geinstalleerd.
Nu wilde ik weer terug op mijn netwerk en internet (Chello verbinding gedeeld), maar ik kreeg geen verbinding.
IP adres is weer hetzelfde als voorheen, alleen het laatste nummer heb ik een ander genomen.
als ik de server aanzet en ik log zelf in met mijn pc, dan heb ik ongeveer 5 minuten verbinding en daarna kan hij nix meer vinden.
De andere pc’s op het netwerk nog wel gewoon.
Als ik de server dan weer opnieuw opstart kan ik weer 5 minuten op internet en dan stopt hij na 5 minuten weer.
Het vreemde is dat mijn MSN wel steeds online blijft, maar surfen kan ik niet.
weet iemand de oplossing?

Als je je internet via SyGate oid deelt kan het zijn dat je dat op de host en op de client (die XP-pc) opnieuw moet configureren/installen.
Zeker als je het laatste cijfer van je IP-adres hebt veranderd!!!
MSN draait buiten SyGate om… vandaar dat dat wel werkt.

ik gebruik winroute pro

ik heb het (denk ik) zelf al opgelost.
ik heb eerst een eerdere versie van windows geinstalleerd (98, 98se, me) en alle instellingen goed gezet, en daarna de upgrade van xp er overheen.