Intel?

vbimport

What is het verschil tussen de Intel Pentium 4 CPU’s 400Mhz, 256Kb cache, S-423 en de Intel Pentium 4 CPU’s 400Mhz, 256Kb cache, S-478? Er is geen prijs verschil maar is er wel verschil tussen de twee cpu;s?

Het aantal pinnekes

423 spec :

478 spec :

Is die intel site zo moeilijk ?

De 478 is de nieuwe P4, kortweg gezegd…

OK, een vriend van me gaat nu een intel processor kopen omdat AMD op het moment een beetje stil staat. Ik weet het het is stom maar OK zijn fout!

Het is zijn geld …

Hehe…

Tja, maar ik kan het me ook wel een beetje voorstellen voor iemand die geen verstand heeft van pc’s AMD brengt al een tijdje niets boven de 1,4 Ghz. uit en intel zit al aan de 2,0 Ghz.

Originally posted by Sorcerer
[B]Hehe…

Tja, maar ik kan het me ook wel een beetje voorstellen voor iemand die geen verstand heeft van pc’s AMD brengt al een tijdje niets boven de 1,4 Ghz. uit en intel zit al aan de 2,0 Ghz. [/B]

De 1,5Ghz TB is toch regelmatig in prijslijsten te vinden hoor…

Ennuh over ik geloof een week of 3 komt de nieuwe Athlon uit, de Athlon XP op een introductiesnelheid van 1,5Ghz…

Cool, iemand een idee wanneer de 2,0 Ghz. Athlon uitkomt?

Ik geloof Q1 2002 is gepland…

Athlon XP…

dan krijg je dus Athlon XP model 2000 :slight_smile: of een echte Athlon XP model 2200 (ofzow… die zal op 2Ghz lopen…)

Op tweakers.net (oh dat mag ik hier niet zeggen ;)) zag ik laatst een zeer interesante link naar een site die een test hield tussen een P4 2GHz en een AMD 1.4GHz… De AMD hield hem op veel vlakken gewoon bij :smiley:

Toegegeven: ook al ben ik een AMD fan, die Intel P4 2GHz is niet verkeerd: deze CPU kan zichzelf terug schroeven qua kloksnelheid als de CPU te heet drijgt te worden. Daar kan AMD nog wat van leren… maar aan de andere kant: de P4 was niet over te klokken (werd meteen instabiel) en de AMD weer wel… :slight_smile:

Originally posted by G@M3FR3@K
[B]Op tweakers.net (oh dat mag ik hier niet zeggen ;)) zag ik laatst een zeer interesante link naar een site die een test hield tussen een P4 2GHz en een AMD 1.4GHz… De AMD hield hem op veel vlakken gewoon bij :smiley:

Toegegeven: ook al ben ik een AMD fan, die Intel P4 2GHz is niet verkeerd: deze CPU kan zichzelf terug schroeven qua kloksnelheid als de CPU te heet drijgt te worden. Daar kan AMD nog wat van leren… maar aan de andere kant: de P4 was niet over te klokken (werd meteen instabiel) en de AMD weer wel… :slight_smile: [/B]

Allemaal leuk en wel, maaaaaaaaaar:

1. Intel mag dus nooit meer zeuren over de hitte problemen van AMD…
  2. Met een goede koeling moeten ze in mijn ogen beiden constant 100% belast kunnen werken
  3. Veel moederborden bieden safety functies aan die het systeem uitschakelen indien de CPU te warm wordt
  4. Opzich een leuke test, de 2 Ghz P4 vergeleken met de 1.4 Ghz AMD, maar niet echt eerlijk aangezien er toch een verschil van 600 Mhz tussenzit (bijna 50% verschil!) inzit…

Hehe, Intel zuigt, het enige goede is dat ze nu al een 2,0 hebben!
Het is wel jammer inderdaad dat het bij amd nog bijna een halfjaar duurt!

Originally posted by Sorcerer
Hehe, Intel zuigt, het enige goede is dat ze nu al een 2,0 hebben!
Het is wel jammer inderdaad dat het bij amd nog bijna een halfjaar duurt!

Zoals al vaak gezegd, kloksnelheid is zeer relatief…

Als ik kon kiezen uit een 1,6 Ghz P4 of een 800 Mhz Alpha V8 dan wist ik het toch wel…

Dan liever een Sun UltraSparc III 900 Mhz…

dat loooooooppptttt…

(op een sun dan)

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]Dan liever een Sun UltraSparc III 900 Mhz…

dat loooooooppptttt…

(op een sun dan) [/B]

Het was maar een voorbeeld, maar ik zou dat CPUtje ook errrug graag in mijn bezit hebben jah :smiley: