Installatieproblemen OS

vbimport

Ik heb problemen bij het installeren van windows op mijn PC.

Windows 2000 en XP konden toen ik hem juist gekocht had geïnstalleerd worden, maar kreeg dan wel melding "beginning dump of physical memory", waarna computer terug opstartte en op de duur vastliep.
Heb dan de computer teruggebracht, en vanaf dat ik hem terugheb, is het onmogelijk om zelf nog windows te installeren.
Foutmeldingen bij installatie 2000 = not ACPI compliant en kan driver.cab niet kopiëren
bij installatie XP = kan een hele hoop .dll files niet vinden op cd

CD's zijn in orde, want daar heb ik in het begin mee kunnen installeren

Herstellers PC-winkel kunnen om één of andere reden wel installeren

Systeem:

• MSI K7T266 Pro2 ATX (DDR)
    -256Mb DDR266
  • amd athlon 1.4 GHz
    -Gainward Geforce II MX-400 64Mb + TV-Out

Is de CD speler in orde?

ik had ook bij de install van winXP dat hij de CD niet goed kon lezen en daarvoor moest ik wat dingen uitzetten om het wel goed te krijgen.

Hetgeen wat ik uitgezet had was:
level 2 cache
com poorten
lpt poort
synchronisatie van scsi apparaten

na installatie van winXP kon ik dit weer allemaal aanzetten alsoof er niks aan de hand was.

Probeer es te installeren van een orginele XP cd! :wink:

Memory misschien een beetje brak?

PNP bios uitschakelen in bios setup.

Alle shadow opties in bios uitschakelen?

Ik heb een tijdje terug een PC thuis gehad met soortgelijke problemen. Na wat testen kwam ik tot de conclusie dat:
a. het mobo is niet 100%
b. het geheugen is niet 100%

Nu kan er natuurlijk meer dan dat aan de hand zijn. Wordt je CPU misschien erg warm? Is je voeding te zwak? Is je geheugentiminig foutief?

Wat ik zou doen is als eerste het geheugen testen. Doe dit met Memtestx86 (www.memtest86.com). Dit is een stand alone Linux programma (boot vanaf floppy!) dat je geheugen test, en ook nog eens de samenwerking van je geheugen met je mobo (als 1 vd 2 fout is krijg je errors).

Verder kun je proberen je BIOS te flashen naar de laatste versie… een kapotte bios kan vreemde dingen met je systeem doen!

ps vraag ook eens na wat ze met je PC hebben gedaan toen hij weg was, misschien dat je daaruit kan afleiden wat er echt aan de hand is…

ps2 probeer eens 98 erop te gooien… alleen maar om te testen