Inspire 5500 vraag

Wij zijn van plan om een inspire 5500 te kopen maar door een verandering van moederbord zit de verbinding er niet meer op.

Zouden wij deze boxen kunnen aansluiten op een Soundblaster Player Audigy (bulk) ?

Want vroeger had je van die simpele connectoren maar nu kan ik er niet meer aan uit.

En wat is het verschil nu tussen SPDIF en zo’n aansluiting met een rood licht (optisch)? Welke van deze twee horen bij de inspire 5500?

Kijk eens bij www.creative.com. Lees daar de specificaties van de producten en je weet gelijk wat voor aansluiting je hebt. Met die informatie kan je dan de inspire 5500 digital boxen toch aansluiten.

Optisch is de beste variant van geluidskwaliteit. Bijna geen storing. Je kan dan bijvoorbeeld een DVD speler die een optische uitgang heeft op je speakers aansluiten. De inspire 5500 heeft in ieder geval een optische aansluiting.

Op www.creative.com kan ik alleen maar de Inspire 5500D (!) vinden die voor consoles is enz kan er niets van trug vinden of dat tie een optical ingang heeft.

Ik zelf heb 3 setjes Inspire 5700 en van die weet ik het dus wel maar die werkt alleen maar met surround en dolby digitall en DTS als je idd op de versterker en decoder die erbij zit of de digital din van je sound kaart gebruikt of een externe DVD-speler met optical kabel aansluit, als je dus een Audigy platinum hebt bv met zon interne of externe bay en je gaat daarvan de optical gebruiken krijg je alleen maar STEREO en niet surround.

That’s what I know and what I found out :smiley: