Initiële windows language wijzigen

Onlangs heeft een kameraad een Fujitsu Siemens Notebook gekocht. Wanneer hij deze voor de eerste maal opstartte moest hij dus de initiële taal instellen, hier koos hij echter voor Frans i.p.v. Nederlands (waarom weet ik niet :slight_smile: ). Toen hij aan mij vroeg of het mogelijk was om dit terug te veranderen dacht ik… “Hey makkelijk, gewoon naar Nederlands en Belgisch Punt terugzetten”, dit werkt dus niet, de taal kan zelfs niet veranderd worden na een high-level format, ook niet met Nederlandstalige versie van Windows XP. Na wat zoekwerk ben ik erachter gekomen dat de data (taal) tijdens de initiële opstart weggeschreven wordt naar de nul-sector (of Sector-Zero) van de harde schijf. Is het mogelijk om die data te veranderen zodat terug in het Nederlands kan gewerkt worden ? Ik heb al gehoord van VB-scripts die dienen om de drive-letter en het serienummer te veranderen van een HD, via het Master Boot Record, is er ook zoiets voor het veranderen van de taal in de nul-sector van de HD ?

Alvast bedankt :slight_smile:

Hai en welkom hier namens mij alvast

Ik weet niet hoe belangrijk het is of op hoe een korte termijn het moet gebeuren maar ik denk dat je nog even geduld uit zult moeten oefenen voordat iemand reageert. Het is ook een raar probleem hahaha maar er is vast een oplossing voor. Mocht je het zelf ondertussen al opgelost hebben, laat ff weten hoe die oplossing is.

mzzl Dúnedain

Klinkt allemaal een beetje moeilijk. Je kunt beter een MUI language pack proberen te regelen, kun je XP in elke taal omzetten die je maar wilt.

Herinstallatie in je goede taal is het enige volgens mij!

Nou zo’n MUI language pack werkt prima hoor. Bij sommige OEM pcs (bijv Fujitsu Siemens) krijg je een voorgeinstalleerde Engelstalige WinXP op je harddisk, met een language pack op CD bijgeleverd. Lekker makkelijk voor hen…:wink:

Ik heb hetzelfde probleem met een pc, geinstalleerd in andere taal (Eng)

Dee-ehn schreef dat bij sommige OEM pcs (bijv Fujitsu Siemens) een language pack op CD bijgeleverd wordt

HOE KOM IK AAN ZO’N language pack op CD ??

Ik heb me suf gezocht op Internet, geen download te vinden.
Is er iemand die zo’n language pack-CD heeft (of een bekende?) ? Mag ik een kopietje, :slight_smile: Kosten en verzending natuurlijk voor mij
Of weet iemand toch nog een download/site ?

Ik vond alleen een (teruggetrokken) aanbod op Ebay, Windows XP pro service pack 2 multilanguage , voor € 80,00 !

Alvast bedankt voor jullie reactie, Com-pie

Kopen bij microsoft.

Ik heb me suf gezocht op Internet, geen download te vinden.
Vind ik niet vreemd

Is er iemand die zo’n language pack-CD heeft (of een bekende?) ? Mag ik een kopietje, :slight_smile: Kosten en verzending natuurlijk voor mij
Of weet iemand toch nog een download/site ?

Da’s illegaal

Ik vond alleen een (teruggetrokken) aanbod op Ebay, Windows XP pro service pack 2 multilanguage , voor € 80,00 !
Die prijs kan wel kloppen.

Bedankt voor je reactie, Mr Belvedere !

“Kopen bij Microsoft” is goed idee, maar waar vind ik de “MicroSoft Winkel” waar ik em kopen kan ?

Ik kan met geen mogelijkheid op de MicroSoft site dit product vinden !
Als beschijving op een Duitse site vind ik: (maar ik vraag me af of dat dezelfde CD is als de Initiele taal changer)
Multilingual User Interface Pack, an add-on pack to the English version of Windows XP Professional …

is available only via volume licensing programs to corporate users …

[I]Quote:
Is er iemand die zo’n language pack-CD heeft (of een bekende?) ? Mag ik een kopietje, Kosten en verzending natuurlijk voor mij
Of weet iemand toch nog een download/site ? [/I]

[I]Da’s illegaal[/I]

TJA …
What can I say …
Weet je niet iemand met zo’n Fujitsu Siemens CD ?

Alvast bedankt, mr Belvedere

Com-pie

Het MUIP aanschaffen was inderdaad de enige oplossing, ik heb gewoon via de helpdesk van Fujitsu-Siemens het telefoonnummer verkregen om dit aan te vragen (dit is intussen enkele weken geleden, weet het nummer niet meer). Eén telefoontje later was hat pakket besteld, heeft ongeveer 50€ gekost. Natuurlijk niet leuk als je net een nieuwe notebook gekocht hebt.

Ik iets soortgelijks bij m’n vriendin ook ooit gehad: http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=99517&highlight=windows+engels+nederlands

Was zo boos dat ik nu zelf een ander OS draai. :slight_smile:

Hey, USE The FORKS,
Bedankt voor de tip. :slight_smile:

Is balen :(|
maar zal MUIP ook maar kopen bij Futishu Helpdesk

Com-Pie