Info needed

vbimport

Heb even een paar vraagjes.
Betreft de film mississipi burning.

-Waarom was er vroeger al die haat tegen de zwarten(vooral in de 60’er jaren.)?
-Iets over de KuKluxKlan(watvoor een ideeen hadden die)
-over de film zelf+hoofrolspelers enz. (heb hiervoor gezoch maar heb geen fatsoenlijke site kunnen vinden met recencie van deze film (hoofdrolspelers:Gene Hackman en Willem Dafoe.

• en als je nog meer info hebt. ALtijd welkom :smiley:

ps. dit alles is voor Geschiedenis PO

Alvast Bedankt!!

Greetz
Mess

[Edited by Mess on 19-03-2001 at 20:45]

Originally posted by Mess
[B]Heb even een paar vraagjes.
Betreft de film mississipi burning.

-Iets over de KuKluxKlan(watvoor een ideeen hadden die)

Mess
[/B]

Ideeen :
Dat het blanke ras superieur was, en alles wat niet blank was, “vuil” was!

Ik denk dat het eerder minachting was dan haat.

In feite is dit een feit dat veel verder terug gaat in de tijd … Bij de Egyptenaren en de Romeinen waren er al slaven waaronder ook zwarten. Verder heeft de blanke mens zich iets sneller ontwikkeld over de eeuwen heen. De ontdekking van Amerika was ook zo’n massale onderwerping van de daar aanwezige volkeren, waarvan er toch enkele serieus ontwikkeld waren.

In de jaren 60 kregen de zwarten amper kansen te studeren. De meesten bleven ongeletterd en werden systematisch dom gehouden. Ook werden ze geweerd voor elke functie die ook maar wat te zeggen kon hebben. De haat is er dan gekomen toen de andere volkeren ook als evenwaardig aan het blanke ras werden beschouwd. Een aantal mensen kan daar blijkbaar niet mee leven en zo ontstaan er bewegingen als de KKK. Ook Hitler kan je in dit rijtje plaatsen. Recentere voorbeelden van rassen- of volkenonderdrukking zijn : Palestijnen (in Israel), Koerden (in Irak en Turkije), Joegoslavië, Belgisch Congo enzovoort enzovoort …

van de film zelf kan ik je niet veel meer vertellen want het is al te lang geleden dat ik em gezien heb.

succes

Ideeen van de KKK: alles wat niet blank is is vuil, vooral zwarten zijn dat in hen ogen. Ze deinzen er niet voor terug om een zwarte om het leven te brengen (liefst op een pijnlijke methode) .
Ze beroepen zich vaak op de bijbel daar volgens hen in de bijbel bewijs staat dat zwarten niet gelijk zijn enz enz je kent het verhaaltje wel.

Kijk anders eens naar American History X…

american history X is inderdaad een heel goed voorbeeld.

Heb ik die film niet Xian?

ja die heb jij, wel in ASF formaat dus dat is kut.

Originally posted by Lathieza
Kijk anders eens naar American History X…

Bij de Media Markt 25 piekies op DVD! Vette film…zeker de moeite waard. Hier zie je hoe een Neo Nazi helemaal omdraaid.