Infiltrant wilde met verdachte ontsnappen

Als je dit artikel leest vraag ik me toch af wie er nou slechter is soms de politie/justitie of de crimenelen…
Dit lijkt me toch een duidelijke zaak van uitlokking.

Een infiltrant ingezet door de politie in het huis van bewaring wekte het vertrouwen van verdachte P. van O. (Osch, 38) door met hem plannen te maken voor een ontsnapping. Van O. wordt verdacht van de moord op zijn vorig jaar op 11 november verdwenen vrouw Angelique van Osch (37) uit Aalsmeer. Het lichaam van de vrouw is nooit gevonden.

Enkele medegedetineerden hadden al verklaringen afgelegd tegen Van O., maar woensdag bleek tijdens de rechtszitting voor de rechtbank in Amsterdam dat deze verklaringen niet waterdicht waren. De officier van justitie gaf op 31 mei bevel om “stelselmatig informatie in te winnen”. Een dag later liet politie-infiltrant A 1052 zich insluiten in het huis van bewaring waar Van O. gedetineerd zat.

Van O. en ‘meneer Ko’ (de politie-infiltrant) konden het meteen goed vinden. Ko, zogenaamd opgepakt op Curaçao wegens drugshandel waar hij een jaar vast zat in de Koraal Specht, had zich laten overplaatsen naar Nederland, maar wilde zo snel mogelijk ontsnappen. Van O. mocht mee als hij het vertrouwen van Ko en zijn Duitse helpers wist te winnen. Daarvoor moest Van O. wel precies vertellen waarvoor hij vastzat.

Van O. zegt dat hij zijn vrouw op de bewuste 11e november tijdens een fikse ruzie een klap gaf, maar dat hij haar niet van het leven beroofde. Dit was niet genoeg voor politie-infiltrant Ko. “Ik moest zeggen dat ik Angelique had doodgeslagen, anders mocht ik niet mee”, aldus Van O. Uiteindelijk vertelde hij dat de klap dodelijk was, vervolgens zou een vriend het lijk hebben verdonkeremaand.

Leest het complete verhaal Hier

ach ach… ik wist eerlijk gezegd niet eens dat er een vrouw was vermoord…
En volgens mij heeft de pliesie niet eens zoveel aan die info van de informant. Dan is het nog altijd zijn woord tegen die van de dader…