In DOS 'verborgen' weghalen...?!

vbimport

Hoe doe je dat?!
Ik had nm voor me girl een pc-tje neergezet bij d’r en had voor de zekerheid een ghostbackup gemaakt en deze op D: gezet en em “verborgen” zodat ze er nie mee kon kutten.
Nu is het zover, OS wil nie meer opstarten en backup is nodig.
Maar nu kan ik die file alleen onder DOS dus nog aanspreken alleen probleem is, hoe krijg ik van die file dat “verborgen” weer weg?!
Kan me iets herinneren van D:\backup.gho -h ofzo?!

probeer eens attrib -h (drive: path filename)

of kijk hier onder voor meer opties…
ATTRIB [+R | -R] [+A | -A ] [+S | -S] [+H | -H] [[drive:] [path] filename]

• Sets an attribute.
  • Clears an attribute.
    R Read-only file attribute.
    A Archive file attribute.
    S System file attribute.
    H Hidden file attribute.
    /S Processes matching files in the current folder
    and all subfolders.
    /D Processes folders as well.

volgens mij moet je in verkennen onder beeld/mapopties/beeld alle bestanden zichtbaar aanvinken je zou hem nu inde verkenner moeten zien.Klik op genoemde file met rechter muistoets/eigenschappen en dan bij algemeen verborgen wegvinken.

gewoon attrib -h <bestandsnaam>

sommige bestanden zijn echter beveiligd (systeembestanden), dan moet je attrib -h -s -r <bestandsnaam> doen, daarna indien gewenst attrib +s <bestandsnaam> om het weer een systeembestand te maken…

Originally posted by hank
volgens mij moet je in verkennen onder beeld/mapopties/beeld alle bestanden zichtbaar aanvinken je zou hem nu inde verkenner moeten zien.Klik op genoemde file met rechter muistoets/eigenschappen en dan bij algemeen verborgen wegvinken.

Kijk dat is nou net het probleem, ze kunnen niet meer in Windows komen!! :wink:

Thx Tdi & DN, dat wilde ik horen. :wink:

Met de nieuwste versie van spook kun je bootable cdroms maken , dan heb je dat probleem dus nooit meer :slight_smile:

Originally posted by Wookie
Hoe doe je dat?!
Ik had nm voor me girl een pc-tje neergezet bij d’r en had voor de zekerheid een ghostbackup gemaakt en deze op D: gezet en em “verborgen” zodat ze er nie mee kon kutten.
Nu is het zover, OS wil nie meer opstarten en backup is nodig.
Maar nu kan ik die file alleen onder DOS dus nog aanspreken alleen probleem is, hoe krijg ik van die file dat “verborgen” weer weg?!
Kan me iets herinneren van D:\backup.gho -h ofzo?!

Jouw vriendin is digibeet zo te horen ? :stuck_out_tongue:

Originally posted by jojk
[B]

Jouw vriendin is digibeet zo te horen ? :stuck_out_tongue: [/B]

Yep! Zo goed als! :wink:

gewoon ff in dos met attrib kutten attrib /? voor alle opties…dan lukt het zekerz! :stuck_out_tongue:

Het was al gelukt hoor! :wink:
Heb niet eens die backup hoeven te gebruiken, dus maar “hidden” gelaten! (2 B sure hè!)
Ze hadden het voor mekaar gespeeld dat de pc dus nie meer wilde booten. Hij liep vast op 1 of ander bestandje dat er niet was, VMM32.VXD.
Die vanaf me eigen pc meegenomen en terug gezet op haar pc (ook van mij maar in bruikleen ;)) en toen wilde ie weer opstarten!! :stuck_out_tongue:

zeg het niet vaak maar: Vrouwen en computers :slight_smile:

Originally posted by sies
zeg het niet vaak maar: Vrouwen en computers :slight_smile:

Wel leuk dat ze je dan nog zeggen dat het ineens zo was, terwijl je voordat je ze acces gaf nog vertelde NOOIT wat te verwijderen waarvan je niet weet wat het is! :wink:
Ach ja, eind goed al goed. Het is weer opgelost! :slight_smile:

Da’s fijn te weten… heb me vriendin een tijdje terug ook een computer gegeven en dat dingetje werkt nog steeds als een tiet… lekker laten lopen duzz :slight_smile:

Originally posted by Dee-ehn
Da’s fijn te weten… heb me vriendin een tijdje terug ook een computer gegeven en dat dingetje werkt nog steeds als een tiet…

Dat behoeft geen verdere uitleg denk ik :stuck_out_tongue:

Originally posted by wilma

1x zeggen=genoeg hoor macho<<snap nu, dat je een ex hebt.
seksist

LOL!

Ik ken ook een heleboel gasten die voor geen meter met een pc om kunnen gaan overigens! :wink:

Originally posted by Wookie
[B]
LOL!

Ik ken ook een heleboel gasten die voor geen meter met een pc om kunnen gaan overigens! :wink: [/B]

uitzonderingen bevestigen de regel zeker :wink: :wink: