Immoreel of niet?

Even een inleiding;
M’n vriendin en ik hebben minstens evenveel verschillen als raakvlakken (waar op zich niks mis mee is). Maar bijvoorbeeld op het vlak van huishoudelijk werk zijn we tegenpolen :slight_smile:
Terwijl zij het liefst alles “ziekenhuisnet” wil zien, ben ik meer van het principe dat de uitdrukking “een vloer waarvan je kan eten” enkel opgaat wanneer er daadwerkelijk voedsel(resten) op te vinden zijn. (bij wijze van spreke :p)

We proberen het werk zo goed mogelijk te verdelen, dus laatst vroeg ze me om de tegelvloer te kuisen; eerst stofzuigen en nadien met een dweil zoals zij dat doet. Naar mijn mening was die vloer helemaal niet zo vuil, dus leek het mij voldoende om eens vluchtig met de stofzuiger langs de boordjes en hoekjes te gaan waar het stof vooral samenkomt (heb ik al gezegd dat ik een grondige hekel heb aan dweilen? :p). Om problemen te vermijden, heb ik ook even de dweil onder de kraan gehouden, zodat ze zou denken dat ik die ook gebruikt heb. :slight_smile:

Op zich uiteraard helemaal niet belangrijk, vandaar dat het hier wel een plaatsje verdient :slight_smile: maar hoe denken jullie erover? Doe je zoiets ook wel eens (elke tip is welkom! :p) Of vind je dit respectloos en moet je in zo’n geval gewoon op dezelfde grondige manier de taak vervullen, zelfs als je het niet nodig vindt? Of zou je dit eerst bespreken of het echt nodig is? (dit heb ik niet gedaan om geen slapende honden wakker te maken trouwens :p)

Als je zegt dat je iets doet, dan moet je het ook doen…en er niet over liegen. Anders moet je ook gewoon zeggen dat je het niet doet en dat klusje als het ware ruilen voor iets anders…de banden van je auto schoonrijden, de koelkast ontdoen van overtollig bier etc. :wink:

Jouw vriendin hoor ik nooit klagen over dat ik moet schoonmaken…die doet dat hier zonder mokken :wink:

Een beetje immoreel is het wel. Alhoewel het op zich natuurlijk veel voor stelt, blijft het liegen. Aangezien vrouwen nogal eens achterdochtig kunnen zijn (mannen ook btw ;)) kun je je wel voorstellen dat ze evt gaat doordenken wanneer je al over het dweilen liegt… :wink:

Je kunt haar beter uitleggen dat je het dweilen onnozel vind en wanneer ze graag ziet dat een reeds kraakheldere vloer gedweild wordt dat ze dat zelf dan maar moet doen, maar dat jij het te druk hebt of geen zin hebt in nutteloze dingen. Dat doe jij immers ook wanneer ze je vraagt 17 gaten in de muur te boren om een enkel schilderijtje op te hangen :stuck_out_tongue:

Belofte maakt schuld natuurlijk, maar ik zie dit meer als een karaktertrek dan als immoreel gedrag.

Ik zou het haar gewoon zeggen want als je inderdaad al begint te liegen over het dweilen, waar zal dit dan op termijn naartoe gaan? ik zou er persoonlijk niet te veel aan tillen maar de vrouwen denken daar meestal anders over.
Als je dit dan niet doet dan riskeer je weer dat ze zeggen dat je niks in het huishouden doet. Een goeie tip: doe af en toe eens iets zonder dat ze het je vraagt, je zal je het niet beklagen :disagree: :disagree:

Hahaha, dat is echt zo’n truc die ik zou toepassen. Wanneer ik bijvoorbeeld examens heb (en echt geen fluit doe) valt het nogal op als m’n boek een hele dag open ligt op dezelfde pagina. Dus af en toe sla ik een 50-tal pagina’s om of leg een ander boek aan de bovenkant.

Hoe langer ik verkeer, hoe meer ik ervan overtuigd raak dat mannen en vrouwen van compleet andere planeten komen. Zeker wat dit soort zaken betreft. Ze vinden eerlijkheid heel tof, tot je het in de praktijk toepast.

In mijn ogen zijn er twee zaken in een relatie immoreel: constant liegen en bedriegen en altijd eerlijk zijn. Het grote gebied daartussen is een grijze schemerzone en daarvan moet je in de context van een relatie zelf uitmaken wat erover gaat en wat niet.

Dus: was wat je deed immoreel? Zeker niet! Het was zelfs slim want jij was tevreden en zij was tevreden. En wat moet er nog meer zijn in een relatie? Moest ze je na afloop ook nog hebben beloond voor je prestatie, dan heb je het heel slim gespeeld. :slight_smile:

Zo herkenbaar! :smiley:

Aangezien zij nog studeert en ik dus alles betaal, heb ik van in het begin duidelijk gemaakt dat ik wat in ruil verwacht wanneer ik ook nog in huis moet werken, dus dat zat inderdaad wel goed. Tegenwoordig eet ze ook oesters.(…) :stuck_out_tongue:

Dude… :bow:

Ik moet toegeven dat ik nooit echt “grondig” schoon maak, laat ik het zo zeggen ik ben meer van met de franse slag er ff doorheen gaan. En dat weet m’n girl ook.
Mocht ze nou heel lief vragen of ik ff wil dweilen, dan kan ik dat best wel opbrengen. Met zo’n automatisch spuitding ben je er toch zo doorheen.
(stofzuigen + dweilen + 2 plees + 3 wasbakken + 3 kranen + planten water geven = ± 1 uur; om ff een indicatie te geven) :slight_smile: