Image van windows op HD

Ik heb een probleem waar vast meer mensen “last” van hebben. Ik heb bij Dell een nieuwe PC gekocht met een voorgeinstalleerde Windows XP. Hierbij zat natuurlijk geen CD met windows bijgeleverd. Is het nu mogelijk om de windows die Dell vanaf de HD installeerd te branden op een DVD zodat ik mijn hele HD kan formateren en toch de originele windows weer terug kan zetten.
:confused:

Indien je gekozen hebt om geen Operating Systeem er bij te leveren, heb je als het goed is een papiertje gekregen met tips om toch een image te maken. Dell zelf raadt Ghost aan.

Ik heb op een ander forum ook deze vraag gesteld en die kwamen met de volgende link:

http://www.easydesksoftware.com/recovery.htm#XP

Dit heb ik geprobeerd en het lijkt te werken. Alleen vanaf de nieuw gebrande DVD opstarten lukt nog niet. Misschien dat anderen ook iets aan deze link hebben. Evengoed bedankt voor je reactie.

René

Bij het opstarten op ctrl + f11 drukken: dan kom je in het recovery programma van je pc zelf, daar kan je dan je computer in de originele staat terug herstellen. Je originele software staat op een aparte verborgen partitie. Dus zelfs al formateer je eerst je harde schijf met je besturingssysteem erop dan nog staat je originele software op je harde schijf maar in een verborgen partitie