Image van partitie

vbimport

Hai,
Kan iemand mij vertellen hoe ik een image maak van een schijf die gepartitioneerd is. Ik heb al een image van mijn schijf gemaakt welke uit twee partities bestaat. Maar als ik de image opstart overschrijft hij de gehele harde schijf en maakt er weer 1 grote partitie van. Ik weet niet wat ik fout doe. Ik gebruik daarvoor Norton Ghost. Misschien dat ik ergens een instelling over het hoofd zie dat zou ook kunnen. Of heeft iemand een ander dan wel beter (lees makkelijker) progje om dat te doen.

mzzl Dunedaïn

'k Weet niet welke versie van Norton Ghost jij hebt, maar met Ghost 9.0 gaat het bij mij perfect.

Ik maak een backup van een partitie en laat deze op een andere partitie zetten. Als ik kies voor restore backup kies ik mijn image. Vervolgens de locatie waar dit image geplaatst moet worden en voìla. De functie van incrementele backups en ze als virtuele schijf kunnen bekijken vind ik ook een uitkomst.

Wanneer je met Ghost een backup terugzet, let je er dan ook op dat je ervoor kiest dat je een image terug zet naar een partitie, niet naar een schijf? Wanneer je die mogelijk kiest dan wordt idd je hele schijf overschreven.

ahaa kijk dat zal ik dan wel over het hoofd hebben gezien. Tnx 4 reply

mzzl Dunedaïn