Image maken van audio cd's

vbimport

Hoi,

ik zit met dit probleem :).

Ik wil een image maken van een audio cd. Nu wil ik alleen wel zeker weten dat bij het rippen van de audio geen fouten worden gemaakt. Moet ik dan perse met een programma als www.exactaudiocopy.de (met errorcorrection en meer van dat soort shit) iedere wav apart rippen of kan ik erop vertrouwen dat een programma als WinOnCD of Nero de audioimage gewoon goed ript? :). Hebben die burnprogramma’s eigenlijk wel errorcorrection voor audio?

grtz

D. :stuck_out_tongue:

Een image maken van een CD is anders dan het rippen van een CD. Rippen wil zeggen dat je de audio files 1 voor 1 eraf haalt en bv als wav opslaat. Als je een Image maakt dan maakt ie een exacte copy van de CD. Mits de CD niet beveiligd is natuurlijk.
Errorcorection gebruik je dus bij het imagen van een CD. Dit zorgt ervoor dat als ie een CD leest en er staat een error op de CD of hij leest iets verkeerd dan probeert ie het nog een keer te lezen en anders probeert hij de error te herstellen door een CRC check.
Maar dat weet ik ff niet meer zeker. Correct me if i’m wrong.:slight_smile:

Originally posted by King Dingeling
Errorcorection gebruik je dus bij het imagen van een CD. Dit zorgt ervoor dat als ie een CD leest en er staat een error op de CD of hij leest iets verkeerd dan probeert ie het nog een keer te lezen en anders probeert hij de error te herstellen door een CRC check.
Maar dat weet ik ff niet meer zeker. Correct me if i’m wrong.:slight_smile:

Ik dacht juist dat errorcorrection niet bestaat bij audio. Er is geen extra informatie zoals bij data die ervoor zorgt dat alles goed gaat met kopieren. EAC gebruikt zn eigen errorcorrection voor audio. Maar hoe dat dan met burnprogramma’s :confused:

Als je een image wilt maken van een complete audio CD dan moet je gewoon een 1:1 copy maken. Wil je losse nrs gaan rippen dan zou ik EAC gaan gebruiken!

CloneCD does it perfectly…

Een image maak je met NERO of zo…
Rippen doe je met Audio Catalyst.
Het nut van een image maken ontgaat me trouwens, dan maak je toch gewoon een 1:1 copy op een cdr??