Ik

vbimport

Er was eens niets te doen :slight_smile:

Als ik zeg dat ik besta, besta ik dan ook echt?
Besta ik dan ook voor de rest van de wereld, of besta ik alleen voor mijzelf?

Is het niet het doel van het bestaan om niet alleen jezelf er van te overtuigen dat je bestaat, maar ook anderen er van te overtuigen dat je bestaat of eventueel na afloop van wat jij jouw bestaan noemde tot de conclusie komen dat jij daadwerkelijk bestaan hebt?

Bestaat de mens niet slechts doordat anderen zijn (of haar) bestaan erkennen?

Kun je ook bestaan als anderen jouw bestaan erkennen, maar jij je eigen bestaan niet erkent?

(Heerlijk dit soort topics :smiley: )

Originally posted by Da_Taxman
[B]Als ik zeg dat ik besta, besta ik dan ook echt?
Besta ik dan ook voor de rest van de wereld, of besta ik alleen voor mijzelf?

Is het niet het doel van het bestaan om niet alleen jezelf er van te overtuigen dat je bestaat, maar ook anderen er van te overtuigen dat je bestaat of eventueel na afloop van wat jij jouw bestaan noemde tot de conclusie komen dat jij daadwerkelijk bestaan hebt?

Bestaat de mens niet slechts doordat anderen zijn (of haar) bestaan erkennen?

Kun je ook bestaan als anderen jouw bestaan erkennen, maar jij je eigen bestaan niet erkent?

(Heerlijk dit soort topics :smiley: ) [/B]

Ik vind dat je pas kunt bestaan als je kunt bewijzen dat je bestaat , vooropgestaan dat dit bestaansrecht kan bestaan in jouw realiteit die jij bestaansrecht noemt. Het bestaan op zich is niet genoeg om te kunnen bestaan. Om bestaan te laten bestaan bestaan bewijzen , maar kunnen we die zomaar aannemen dat het bestaansrecht van die bewijzen ook enig bestaansrecht heeft ? Komen bestaan en bestaan dan niet in een kwaad daglicht bestaan of maakt dat niet uit want je weet in eerste instantie nog niet of het bestaan van het bestaan wel een bestaan kan zijn. Je zegt dat je bestaat , misschien alleen voor jezelf , misschien voor anderen, maar wie vertelt mij nu dat die anderen bestaan ? Als er een bos bestaat en in dat bos bestaat 1 boom die op een gegeven moment omvalt en terecht komt op de bestaande grond en niemand hoort , ziet of voelt dat op geen enkele manier ; Bestaat deze boom dan wel ?

Right back at ya ! :slight_smile:

Right back at ya !!! :slight_smile:

Als ik moet kiezen dan geloof ik in de film “the Martix” idee :slight_smile:

Je hebt potdorie TIEN keuze’s en DUS kies je een keuze die niet in de tien keuzes staat …

Het fenomeen mens zal voor mij nooit stoppen te verbazen…

Trouwens , kijk maar eens naar de film ExistenZ , dan stap je wel van je geloof af :slight_smile:

ik reply, dus iemand leest het, dus ik besta voor diegene. Want als ik niet besta dan kan ik niet replyen. toch:confused:

zo kan het dus zijn dat ik wel erken dat iemand bestaat, maar diegene weet niet dat ik besta.

kijk maar naar de TV. je ziet Bill Gate$. Dus je erkent dat hij bestaat, want je ziet hem. Hij ziet jouw niet, dus jij bestaat niet voor hem.

een zeldzame lange reply. maak je borst maar nat.:slight_smile:
wat versta je eigenlijk onder bestaan? iemand die je denkt dat je bent, iemand die je wilt zijn, of iemand zijn omdat je bewezen heb dat je hebt bestaan.
ik geloof niet dat er een opleiding is voor bestaands rechten. vanaf je geboorte kun je al spreken van het feit dat je bestaat.
bestaan is niet iets van willen of kunnen, even min kun je het bestaan van een ander niet ontkennen want bestaan doe je en kun je niet alleen. evenmin kun je niet spreken over een opleiding van een opleiding om te kunnen bestaan ooit zullen hebben bestaan kun je niet weten omdat je niet in de toekomst kan kijken want je leeft hier en nu, je kunt ook niet zeggen dat je wil bestaan je kunt wel bestaan maar niet willen bestaan.
een bestaan heb je altijd daar kun je niet omheen natuurlijk ken je iemand die besta want iedereen bestaat want anders kun je niet denken en handelen.
je bewijst dat je bestaat door dat je handelt naar eigen kunnen en vermogen wat bij iedereen weer anders is.als er een opleiding zou zijn waar zou je die dan kunnen volgen volgens mij bestaat daar geen opleiding voor dus kun je niet slagen en even min zakken.
wat is het punt van het bestaan als je niet kan communiceren, niet kunt leven niet kunt doen wat je zelf wil.
godslamp wat een lange reply:cool:

ik ben in opleiding…
en belvedere…jij hebt ECHT tijd teveel :):):slight_smile:

Originally posted by flits
een zeldzame lange reply. maak je borst maar nat.:slight_smile:
wat versta je eigenlijk onder bestaan? iemand die je denkt dat je bent, iemand die je wilt zijn, of iemand zijn omdat je bewezen heb dat je hebt bestaan.
ik geloof niet dat er een opleiding is voor bestaands rechten. vanaf je geboorte kun je al spreken van het feit dat je bestaat.
bestaan is niet iets van willen of kunnen, even min kun je het bestaan van een ander niet ontkennen want bestaan doe je en kun je niet alleen. evenmin kun je niet spreken over een opleiding van een opleiding om te kunnen bestaan ooit zullen hebben bestaan kun je niet weten omdat je niet in de toekomst kan kijken want je leeft hier en nu, je kunt ook niet zeggen dat je wil bestaan je kunt wel bestaan maar niet willen bestaan.
een bestaan heb je altijd daar kun je niet omheen natuurlijk ken je iemand die besta want iedereen bestaat want anders kun je niet denken en handelen.
je bewijst dat je bestaat door dat je handelt naar eigen kunnen en vermogen wat bij iedereen weer anders is.als er een opleiding zou zijn waar zou je die dan kunnen volgen volgens mij bestaat daar geen opleiding voor dus kun je niet slagen en even min zakken.
wat is het punt van het bestaan als je niet kan communiceren, niet kunt leven niet kunt doen wat je zelf wil.
godslamp wat een lange reply:cool:

Hoe kan ik weten dat wat buiten mijn gezichtsveld gebeurt of vroeger is gebeurd geen discrepantie is van mijn ziel om op te vullen wat ik mis of heb gemist in mijn bestaan ? Wie erkent dat ik besta ? Doen mensen dat voor mij ; Doe ik dat met mijn handelen of komt het vanzelf. Is een sofi nummer een reden om te bestaan of gewoon een identificatie dat je bepaalde rechten en plichten hebt in nederland en dus daarom bestaat. En besta je dan aleen voor de wet en de maatschappij zoals je alleen hem zelf kent of komt je bestaan in meerdere opzichten naar voren ? Welk bewijs voor bestaan bestaat er dat kan aantonen dat mijn bestaan een echt bestaan is voor meer dan alleen mijzelf of kan ik hiervoor alleen in de spiegel van mjn ziel kijken ? Komt er een recht bij kijken of moet ik alleen maar aanemen dat het zo is ?
Is communicatie een reden van bestaan , heeft een doofstomme blinde dan geen bestaan omdat hij de wereld niet ziet en hoort zoals jij en ik hem zien en horen ? Een autist heeft volgens sommigen een eigen bestaanswereld, maar wel eentje waarin hij andere mensen niet ziet staan. Toch bestaat hij , waarom en wat geeft ons het recht hem in dat bestaan te willen duwen. Hebben we geen recht op ons eigen bestaan en zo niet , waarom dan niet ? Is mijn bestaan mij bewustzijn , wat stelt mijn onderbewustzijn dan voor ? Hoe weet iemand dat zijn bestaan nuttig is geweest als hij niet genoeg communiceerde ? Wordt ik berecht op mijn handelen ? Wiens universum van realiteit moet ik bereiken om te bewijzen dat ik voor hem besta of niet besta. Hoe bestaat het dat ik hierop reageerde en zou ik nu de weirdness and most time consuming award krijgen voor een thread die zo zinloos is dat het gewoon leuk geworden is en heeft iemand daadwerkelijk dit allemaal gelezen , clap your hands !

Originally posted by xian
ik ben in opleiding…
en belvedere…jij hebt ECHT tijd teveel :):):slight_smile:

\

Tijd en ruimte zijn relatief.
Plus , besta jij eigenlijk wel ? :slight_smile:

Kort samengevat (te moe en aangeschoten voor deze discussie):

Zoals mijn godsdiensleraar vroeger zei: Het is maar net door welke bril je kijkt…

Originally posted by sies
[B]Kort samengevat (te moe en aangeschoten voor deze discussie):

Zoals mijn godsdiensleraar vroeger zei: Het is maar net door welke bril je kijkt…
[/B]

'k was al van plan een nieuwe te gaan kopen :slight_smile:

Hmm, 5 uur… ik zal maar eens gaan pitten of zo …

Ik cum dus ik besta

ik ben in opleiding voor een bestaansrecht.

Tja als je niks in je leven gepresteerd hebt heb je ook niet bestaan.
Aangezien ik denk dat ik nog niet veel gepresteerd ,dat mensen over je ouwehoeren als je er niet meer bent denk ik dat ik nog in opleiding ben.
Ik doe mijn best.:wink:

met een beetje help van iedereen kom je een heel eind.

:confused:

hmmmmm leuke id-tje misschien (hypotetisch dan he :wink: )

kijk maar naar de TV. je ziet Bill Gate$. Dus je erkent dat hij bestaat, want je ziet hem. Hij ziet jouw niet, dus jij bestaat niet voor hem.
<----- hiermee bedoel je dus eigenlijk let the copying begin :slight_smile: ??? Ik bedoel je leest over de BSA dus ze bestaan maar zij kennen jouw (tenminste als je het goed doet) niet in wat voor manier dan ook, dus jij bestaat voor hun niet en hoe kan dan iemand die niet bestaat zich schuldig maaken aan copieren??? Theoretisch gezien als je dus niet bestaat (wat ik dus WEL doe) kan je eigen aan nix schuldig maken dus i’m never going to jail, at least NOT by the BSA cause I don’t exist for them

" U heeft cd’s gekopieerd !"

" Welnee Edelachtbare ! Ik besta niet eens ! Hoe kunnen die cd’s dan bestaan !?"

" Verklaar u nader !"

" Nou , Edelachtbare , ziet u die man daar van de BSA ?"

" Ja "

" Nou , die zie ik niet !"

Hmmmmm idd dit zou dan niet kloppen weet je wat laat maar zitten. :confused:

Jezus !! Er zijn hier echt wel mensen die teveel tijd hebben !! Enfin, ik heb gekozen voor ‘ik zal ooit bestaan hebben’ … omdat ik niet kon kiezen. Al de rest leek zo negatief. En ik ben nog altijd niet depri. Neenee.
‘Ik zal ooit bestaan hebben’ lijkt ook meer gegrepen uit een oefening grammatica van Nederlands (sorry voor de niet-studenten, voor de tweede zitters enz…). Mensen, dit is dus de voltooid verleden toekomende tijd. Waar halen ze het toch…

Kalmte maar , je moet aan dit onderwerp echt geen waarde hechten hoor. Trouwens , er zijn wel vreemdere dingen op deze aardkloot dan nutteloos filosoferen.