Ik zoek een zo stil mogelijke cd-writer @ top speed

vbimport

als eerst ik ben nieuw hier ik ben een vaste bezoekker van tweakers.net
en ik werd voor mijn vraag naar jullie doorgestuurd :bow: :bow: :bow:

Ik ben opzoek naar een stille cd-writer
ik wil ook een snelle dus het gaat niet op de stilste die er is maar de stilste in zijn soort
Ik heb namelijk de Sony DDU1621C1 DVD drive en die is gewoon snel en erg stil

hij heeft is de Tweakers.net Best Buy Guide gestaan (met erbij dat i heel stil was)

Ik hoop dat iemand ervaringen heeft met het geluidsniveau van cd-writers
na de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers en na een hoop gegoogeld
en gezocht te hebben merkte ik al gouw dat ik geen Aopen of asus drives moest hebben

Ik zag op de site van Sony de CRX220A1 die lijkt me goed
maar kent of heeft iemand zo’n drive en de VAS functie zou dat er genoeg voor zorgen dat i stil is ?

Specs Sony CRX220A1

o 52X Max Reading & Writing
o Ultra-Speed RW Support
o High Performance DAE
o One Touch Turbo Boost
o CAV Operation
o Reads & Writes 80mm CD’s
o Supports OverBurn & RAW copy modes
o Convenient IDE Interfacing
o Buffer-under-run Protection
o --> VAS Vibration Reduction <–
o Flash Rom Upgradeable
o Vertical or Horizontal Mounting
o MPC-3, PC99, C-Tick & Orange Book Compliant
o Supplied with Burning software
o Drive is Mac Compatible

Als iemand een beter merk of type weet is het natuurlijk ook welkom
ik wil gewoon een zo stil mogelijke pc

Hier wordt beweerd dat de Plextor 40/12/40 ook redelijk stil is. Ik weet van de 48 speed Plextor dat deze nogal eens wat lawaai maakt :slight_smile:

Over het algemeen zijn Plextor writers lekker stil. Ik heb zelf een tijdje een 40x IDE Plextor writer thuisgehad en deze was vrij rustig (in vergelijking met o.a. mijn 40X Plextor cdrom). Mijn 12x Plextor schrijver (SCSI btw) hoor je echt zo goed als niet.

Ohja, doe ff wat aan je sig :stuck_out_tongue:

En weet iemand wat de "VAS Vibration Reduction " nou eigenlijk doet en helpt het veel ???

Originally posted by mokerhamer
En weet iemand wat de "VAS Vibration Reduction " nou eigenlijk doet en helpt het veel ???

Volgens de website van LiteOn staat VAS voor Vibration Absorber System.

Het systeem probeert de resonantiefrequentie van een ronddraaiende cd/dvd de absorberen zodat dit niet “doortrilt” naar de behuizing en je hele computer.

Kleine toevoeging: de eerste modellen van de Plextor PX-W4824TA drives hebben een probleem met CDs die niet goed gebalanceerd zijn wat een enorm kabaal kan geven. Lite-On zijn ook net vliegtuigen en die Sony is daarop gebaseerd volgens mij. Mijn stilste drive op dit moment is de Plextor PX-W4012S (SCSI) maar die is dus wel minder snel. Er is naar mijn weten geen enkele 52x drive te vinden die stil is aangezien de disc op topsnelheid enorm veel toeren maakt.

Nog ff een klein schopje

het lijkt me logisch dat een drive zoals die plextor stiller is
omdat hij minder snel is
maar denken jullie dat ik een goeie koop doe met die sony?

Originally posted by mokerhamer
[B]Nog ff een klein schopje

het lijkt me logisch dat een drive zoals die plextor stiller is
omdat hij minder snel is
maar denken jullie dat ik een goeie koop doe met die sony?
[/B]

zou absoluut niet mijn voorkeur hebben.

Maar mag ik weten waarom je een Stille brander wil hebben?

Sony 52x = LiteOn 52x

ff ter informatie :wink:

ik wil een zo stil mogelijke brander “niet een stille”

ik ben namelijk een tijdje geleden zo knetter geworden van mijn pc
alles maakte herrie
toen ben ik begonnen met alles 1 voor 1 aan te pakken

• dvd vervangen met een sony DDU1621C1
  • cpu woord nu door een Coolermaster HHC-L61 met 60->80 mm fandapter en een hele stille fan van 12db op 35C gehouden
  • me chipset cooler is vervangen door een zalman coolribje ipv een fan
  • me stroombron is een enremax whisper geworden

hij woord al behoorlijk stil maar ik moet nog 3 dingen

• HDD woord een Seagate V 120gb is de stilste hdd in z’n soort
  • Writer die maakt een tyfus herrie
  • VGA woord een mooi kaartje met een zalman koel element er op

ik wil gewoon kijken hoe stil ik me pc kan krijgen

ik weet dat je niet altijd aan het branden bent en dat hij dus maar voor korte duur kabaal maakt
maar er blijft ook wel eens een cd in zitten en als die dan constant tot ze max op spint woord ik knetter

en als je iets doet moet je het goed doen…….!!!

Hoeveel keer ben jij miljonair?

Maargoed, ik ben tevreden met mijn plextor writertje, en das nog maar een 24x geloof ik, of 16 :). de snellere branders weet ik niet veel van, maar ik weet wel dat het verbouwen van jouw pc aardig wat gekost heeft ;). Is ie nu wat stiller? Mijn pc maakt echt fuckin herrie, all1 de writer is bij mij stil :wink:

hijs al een heel stuk stiller

en zoveel heeft het niet gekost denk ik hoor

cpu cool 85€ <- werd wel duur maar een amd is nou eenmaal een heet hoofd
chipset 9€
dvd 45€ (maar dat was ook nodig)
voeding 45€

wat nog komt

writer ?
vga zalman 35€
hdd 140€ maar dat is niet alleen omdat i stiller is maar ik heb nu nog maar een 40gb en dat mag wel geüpdate woorden

het is opzig gewoon heel goed opletten bij aanschaf van iets nieuws en niet te krenterig zijn om ietsje meer uit te geven voor stiller

echt als ik nu me hdd ff los koppel en dan me systeem aan zet dan hoor ik niks :bigsmile:

Ik denk dat je een echt muisstille brander niet zal krijgen, maarja, ik denk ook niet dat het zoveel uitmaakt als je brander een beetje herrie maakt als hij brand, en daarna weer stil is?

Als je bijv. met je pc aan slaapt (in dezelfde kamer) dan kan ik me de nood van een stille pc voorstellen (ik ben er zelf ook mee bezig) maar een stille brander vind ik dan weer onzin, omdat je toch niet 's nachts brand.