Ik wil via mijn 3D-kaart(met TV-ou) DvDs afspelen op mijne TV!

vbimport

Ik heb nog maar net nen nieuwe PC gekocht,en heb als 3D-kaart een riva-tnt2 met tv-out gekocht,weet er hoe je deze moet verbinden aan je TV,waarschijnlijk met een simpele draad?,heeft er iemand hier ervaring mee?want ik zou eigenlijk DVD-films afspelen via mijne TV,weet er iemand of de kwaliteit dan nog wel goe meevalt?Tja,sorry voor mn vele vragen,maar heb hier weinig ervaringen mee,vandaar.
Alvast Bedankt

yep da ga ik dus ook doen he stijn
nu wachten op een antwoord
euhh dan kunnen we internetten en games spelen op TV he stijn !
FUN

Er is een kabeltje nodig die aan de ene kant een sVHS plug heeft (lijkt op een PS/2 aansluiting) en aan de andere kant een tulp plugje.

Weet zo niet waar dit soort kabeltjes te krijgen is. Bij de meeste videkaarten met TV-OUT worden deze meegeleverd.

Die Tulp stekker kun je dan weer aansluiten op je TV, als deze een dergelijke aansluiting heeft (vaak ook gebruikt voor videocamera’s, aan de voorkant van TV. Zelfde aansluiting als achter op versterker.)

Heb zo even geen plaatje bij de hand voor je, sorry.

Da_Taxman

Als je kaart zo’n tv-out heeft waar een tulpje in past is het gewoon een kwestie van zo’n audiokabeltje gebruiken en vervolgens die achter op de tv aansluiten. Verder moet je ergens in je configuratie een speciale config maken voor tv out. De mijne staat op 800x600 (grotere resoluties kan een tv niet aan) en je moet de tv als output selecteren.
Het geluid stuur je gewoon via de soundkaart aan

suc6

Ok,alvast bedankt,om ff over dat kabeltje te spreken,is da zo geen klein kabeltje van 5 cm,de ene kant verbindt je met je 3D-kaart,en de andere met een gewone verbindingsdraad,zoals je eigenlijk doet met je video?

Kabeltje lijkt mij het minste probleem. Ik keek vroeger met mijn voodoo 3 3000 films op de tv…tot ik mijn mpeg2 kaart inbouwde.
Deze geeft niet alleen een veel strakker beeld dat mooier ‘recht’ staat op het scherm maar ook nog eens vloeiendere beelden.
Als je serieus DVD kijkt voor de kwaliteit moet je niet met een videokaartje lopen klooien.
Ik hoop dat jullie nu niet allemaal kwaad op me zijn

gruße