Ik krijg mijn videokaart niet aan de praat

vbimport

Ik wilde net een andere videokaart (Cougar Video Edition) installeren, maar nou blijkt er vanalles mis te gaan en ik zou begot ni weten hoe dat het komt !

Heeft er iemand wel een idee?

*Cougar Video Edition (Guillemont) AGP, 32MB
gebaseerd op TNT2 M64

*beeldscherm: Trust Precision Viewer 17"

*AMD K6II 300 Mhz 64MB

*Win 98 rel.2

Koop gewoon een andere!!

Wat gaat er precies mis? Krijg je helemaal geen beeld dan zou je even moeten kijken of je videokaart er goed in zit. Krijg je geen beeld in Windows of doet windows vreemd probeer dan in safe mode de drivers van je oude videokaart te verwijderen opnieuw op te starten en de drivers van je andere videokaart te installeren. Mocht dit niet lukken vertel dan wat duidelijker wat er nou mis gaat. succes

Nou is het meestal wel zo dat video kaarten niet praten, deze zijn om beeld tegeven.

meer weet ik er ook niet van maar wou het je wel ff laten weten.

graag gedaan.

Portje*

Ja, dankjewel Portje* ! Goed geprobeerd, maar dat is het niet hoor !

Sampoo:
Hetgeen jij vertelde heb ik al 10 keer geprobeerd en dat lukt dus ook niet.

Ik krijg ofwel een zwart beeld voordat windows zou moeten openen, ofwel krijg ik een foutmelding die zegt dat er iets niet juist is met m’n beeldscherminstelling of omdat er een fout optreed in samenwerking met de hardware.

Ik ben nu de nieuwste drivers aan het downloaden van de videokaart, dus ik zal seffes nogis proberen. De drivers van mijn beeldscherm zijn ook de laatste en ze zijn goed geïnstalleerd.

---------------ff later---------------------

ok, dat lukt dus ook niet !

de exacte melding is :

“Er doet zich een probleem voor me de beeldscherminstellingen.
Onjuist adaptertype of de huideige instellingen werken niet met deze hardware”

HELP ME OUT !!

[This message has been edited by Solitaire (edited 15 June 2000).]

Probeer eens een oudere driver uit wil niet altijd zeggen dat de nieuwe goed zijn of misschien heb je wel ergens anders een conflict met een ander hardware apparaat…

Madmax

Paar dingen die je kan proberen

1)Ik heb toch het gevoel dat er nog wat bestandjes van je oude videokaart worden geladen. Kijk of de bestanden van je oude videokaart op je computer staan en die verwijderen.

1. Probeer de laatste guillemont drivers http://www.guillemot.co.uk/download/video/cougarve/dcve-9x-240.exe

Als je die al gebruikt probeer dan de laatste Nvidia reference drivers http://www.xs4all.nl/~bmsmit/files/W9x-530.zip

Werkt dit niet kijk dan of je videokaart geen IRQ deelt met andere kaarten (geluidskaart of netwerkkaart b.v.) Als dit het geval is verplaats dan de betreffende kaart naar een ander PCI-slot. Probeer ook voor je geluidskaart de laatste drivers te installeren.

Als dit ook niet werkt moet je overwegen om Windows opnieuw te installeren of wachten tot iemand anders met een beter idee komt.

En je zou in de BIOS RESET DEFAULT SETTINGS eens kunnen aanklikken.
Als dat ook niets oplevert, alle kaarten, behalve video er uit, windows laten configureren, kaarten er 1 voor 1 weer insteken.
succes

ik ken dit probleem verleden week
moest ik deze zelfde kaart plaatsen bij een klant van mij
en ik kreeg geen beeld vanaf ik de drivers er op zette heb een een proper systeem van gemaakt en nog niet dus ik dacht deze kaart is kapot toe heb ik een andere kaart gepakt en nog steeds niet ik heb de fabriekt gefaxt en deze kennen het probleem het ligt aan het het moederbord(oudere) dus ik heb een nieuw moederbord geplaatst en allens is nu perfect

alee hopelijk zijt ge er iets wijzer op geworden (en jaag ik u niet op de kosten)

groeten Seatboy

Niet aan de praat… Nogal logisch, zo’n ding is bedoeld om beelden te genereren, niet om geluid voort te brengen…

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by Administr8or:
Niet aan de praat… Nogal logisch, zo’n ding is bedoeld om beelden te genereren, niet om geluid voort te brengen… <HR></BLOCKQUOTE>

Een herhaling van portjes woorden…

Mooi toch voor Portje, wordt hij ook eens geciteerd?
Maar die zet dan niet meteen echo, echo er onder, maar geniet er nog even van.

Ik had ook zo iets met mijn videokaart.
Ik kreeg helemaal geen beeld.
Dan moet je het eerste pci slot leeg houden, want die schijnt weer samen te gaan met die AGP.

heel goed NOMYTH
1e PCI en AGP delen dezelfde IRQ
levert in mijn systeem geen probleem? op.
Is niet helemaal waar, na een vastloper van windhoos heb ik behoorlijk moeten knoeien om een Viper550 weer goed geconfigureerd te krijgen.