Ik heb maar een PII 350Mhz. mag ik nou nog wel meedoen?

vbimport

Helaas heeft mijn pa het pc-budget aan banden gelegd en moet ik het blijven doen met dit ouwe bakbeest wat alweer een jaar oud is.
( dus vraag ik mij af of ik nog wel bij de CD-Freakers behoor aangezien zij, zo te lezen dan, allemaal op de allernieuwste apparatuur, werken de een nog zwaarder dan de ander. )

Zo zal ik zelf een nieuwe pc bij mekaar moeten schrapen.
dus heb ik wat vragen aan jullie:

a: doe eens een paar sugesties waarmee ik dat bij mekaar kan verdienen.
b: wat zou dan een geschikte pc voor mij zijn zodat ik er, voor mijn gevoel dan, weer bij hoor.
letten jullie wel op dat de prijs niet te hoog word ?

Portje

a)

• [li] je kan is een lotto invullen en hopen dat je wint
    [/li] [li] je kan weekend werk doen
    [/li] [li] je kan bvb cd’s gaan kopieren
    [/li] [li] je zakgeld opsparen
    [/li]

b)Een goed budgetsysteem nu zou zijn

[ul]
[li] AMD Duron 700 (180 nlg)
[/li] [li] MSI K7TPRO2MB (250 nlg)
[/li] [li] 128 MB RAM (120 nlg)
[/li] [li] 20 gig HD (250 nlg)
[/li] [li] Geforce 2 MX (250 nlg)
[/li][/ul]

de rest kun je nog wel herbruiken denk ik
je nieuw systeempje kost dan iets van een 1050 nlg

Originally posted by portje*
[B]een droom pc

een AMD van minstens 2000 Mhz
minimaal geheugen: 1G
Plexwriter van minstens 24/20/64
een hd van min. 160 G 14400rpm/200 superATA stikstofgekoeld
een monitor van 24" breedbeeld en niet dikker dan 5cm
een dvd fikker

mja, je zult er ff op moeten wachten en voor die prijs zeker

veel geluk met zoeken want ik heb hem nog niet gevonden voor je.
[/B]

Je geeft toch zelf al antwoord, alleen in een andere topic.
Dat word dan werken en sparen

tjee MrDJ, dat is een droom pc en daar werd in die topic om gevraagd.
je snapt toch wel dat ik dat NOOIT bij mekaar krijg.
wel ff een beetje realisties blijven a.u.b

Portje

Dit serieus Portje?
Anders hoort deze posting in het andere forum thuis…

en is een dergelijke vraag niet al gesteld hier?
Systeemupgrade (max 2000 piek) om maar iets te noemen…

Meneer Da_Taxman,
Natuurlijk is dit een zeer serieuse vraag anders had ik hem niet hier in Serious gesteld.

Meneer Da_Taxman,
Natuurlijk is dit een zeer serieuse vraag anders had ik hem niet hier in Serious gesteld.

Ken je al langer dan vandaag, vandaar mijn voorzichtigheid :wink:
http://borg.cdfreaks.com/forum/showthread.php?threadid=25110 heeft al enkele tips staan voor wat betreft een systeem.
Wat het mag kosten is ook wel handig om te weten, kan ik daar een beetje rekening mee houden (dat ik niet met 52" plasmaschermen begin als je niet meer dan een 15" CRT monitor kunt betalen.

Als suggestie sluit ik me aan bij Mattel007 die een leuk budget systeem neergezet heeft met een goede performance en kwaliteit.

…dus vraag ik mij af of ik nog wel bij de CD-Freakers behoor aangezien …

Portje toch! Jij zou toch moeten weten dat je geen “CDfreaker” bent om wat voor sys je hebt, maar dat mate waarin je tot een “CDfreaker” wordt gerekend wordt berekend (wordt met een telraam gedaan!) in de hoeveelheid tijd (vooral nuttig besteedde…) dat je hier vertoefd!
Dus dat je (bv) graag een heel verhaal (van 10 kantjes) typt voor 1 of andere newbie om hem/haar hier mee verder te helpen met zijn/haar prob! En als het dan lukt om die prob op te lossen vanaf jou kamertje a/d ene kant van het land en dat dan een pc weer (beter) werkt a/d andere kant van het land; dat is toch :smiley: SUPER :smiley: !?!

Zo denk ik er in elk geval over!
('K heb zelluf ook maar een 400mhz K6-2 hoor! Niks om je voor te schamen! :stuck_out_tongue: Moet er wel ff bijzeggen dat ik op het punt sta up te graden!)

Portje… L8rz…!

Ja Wookie dat wordt tijd :slight_smile:

Maakt toch nix uit wat voor PC je hebt als je maar genoeg hebt om hier te komen duh :slight_smile:

Ennuh je moet een fikker hebben he :slight_smile:

Gelukkig geeft Wookie mij een gevoel van saamhorigheid.
het maakt niet uit met wat voor zooi je zit te werken zei die.
Je bent een freaker als je 10 kantjes a4 voltikt om anderen te helpen zei die.
Dat doet mij goed.
Dat is de ECHTE CD-Freaks SPIRIT.
zo wil ik er eigenlijk nog wel meer horen want:
a: het bespaart me mooi een hoop zakgeld.
b: ik hoef Pa niet aan zijn kop te zeuren om toch een nieuwe pc voor ONS te kopen, hij werd er al een beetje kriegelig van.

herkennen jullie dit eigenlijk ??
in het begin lukte het nog wel om Pa een beetje voor de gek te houden, maar die werd ook wijzer.
In het begin kocht ie zo een nieuwe pc omdat het zonodig moest.
mja, EN nieuwe visspullen EN een nieuwe pc werd zelfs hem te gortig.
( Over nieuwe visspullen gesproken !!
Ik kreeg ff een nieuwe werphengel !!
Max. een half ponds ( das voor een .10 lijntje ) en dat ding koste een paar stuivers. ( die heeft ie voor mij LATEN bouwen).
Toch een kei van een Pa he…( en jullie snappen wel dat Ma een handje heeft geholpen ? )
Maar al met al :
ik moet het dan maar een tijdje bij mijn trouwe PII’tje houden.
Of hebben jullie toch genoeg argumenten voor mij waarmee ik Pa kan overtuigen om toch een nieuwe te kopen ???

kom op, help mij nou ff, want eigenlijk WIL ik die pc hier op mijn pcbureau hebben staan.

Deze topic gaat of gesloten worden of verhuisd worden naar Dutch General Chat, want ik geloof niet meer dat dit nog onder serious Q&A gaat vallen…

Heee Wookie jij hebt toch twee van die dingen staan ;)!!! (AMD K6-2 400mhz) dus jij hebt ook niet te klagen!.

Maar ff voor portje* : Kijk ff bij de pricewatch van Tweakers. Daar kan je meestal ergens de goedkoopste hardware vinden in nederland (bv 128 MB PC133 voor 95 piekies) Check it out.

L8r…

Ey,

Man ik zit hier met een AMD K6 200 Mhz MMX met een 4x brandertje (dat toch eigenlijk wel heel erg veel gebruikt wordt) maar heb zelf ook geen zin om 2000 piek aan upgradezooi te betalen… …me pa koopt pas over een tijdje een nieuwe pc.
Zolang je cdfreaks.com nog kan bezoeken doet je pc het nog goed en ook als je nog een ‘cdtje voor een vriend’ kan branden is t ook goed.
Maar http://www.tweakers.net is dus wel ok voor prijsvergelijkingen en http://www.nieuw.nl kan je ook aardig wat vinden… …nou ik zit dit hele stukkie voor nix te tikken geloof ik dusja… …maar er wordt gezegd (door Dee-ehn) dat je wel een fikker moet hebben… …dat betwijfel ik zo onderhand een beetje aangezien er bijvoorbeeld geen dealerforum ofzow meer is en ‘foute’ berichten meteen worden verwijderd ;( Kan het de illegale thuiskopieerder niet wat makkelijker worden gemaakt, meneren cdfreaks&co ?

Grtz JPtje!

Wat had u concreet voor ogen meneer jpschadde?

Yo mr. Mattel007 :wink:

Wat ik voor ogen had… …nou euh vlak voor cdfreaks (de 1e keer geloof ik) down ging werd er een dealerforum opgericht, wat nu (naar ik geloof) niet meer te bereiken is of het is echt goed verstopt in het internet…

Maarreh, cdfreaks.com zal vast van de BSA of Buma/Stemra ofzo geen dealerforum meer mogen hebben… ?

Maarja… …men kan nog wel aan de cdtjes komen, maar de concurrentie is wat minder groot zo geloof ik he ?

Ik weet niet meer waar ik nou echt over lul dus k ga maar niet nog meer onzinnigs uitkramen…

Grtz 2 meneren van CDFreaks&Co…

het is dus zo, dat wij het dealerforum liever niet op onze server hosten, omdat het dealerforum te kampen heeft met heel wat publiciteit bij onze vriendjes:confused: van het advocaten bureau De Vos geloof ik. Telkens wanneer het ergens opnieuw wordt gehost, sturen zij een emailtje naar de provider waar het gehost is , en wordt het geclosed, zo wordt het irritant om steeds ergens anders te uppen, wat we dus steeds ook doen. Maar geen nood, het dealerforum komt wel steeds boven water

dit is de link

http://burn.at/cddealers/

maar daar zijn ze nu weer gekickt

Kan iemand uitleggen wat dat allemaal is met die De Vos & Co ?

Ik hoor de laatste tijd die naam nogal veel vallen…heeft het iets met het dealer forum te maken ofzo ?

Originally posted by King Dingeling
Heee Wookie jij hebt toch twee van die dingen staan ;)!!! (AMD K6-2 400mhz) dus jij hebt ook niet te klagen!

Wat nie te klagen?! Wat heb ik nou aan 2x400 als het verspreid zit over 2 comps?! Beter gauw gigahertz halen! :stuck_out_tongue:
(en dit 2e comp, met idd ook K6-2 400, gebruik ik toch alleen maar om mp3z af te spelen terwijl ik op de andere pc zit te… eh… van alles te doen! En d’r zit maar een 4x bakpan in dus die gebruik ik ook zelden tegenwoordig!)

Het idee achter cdfreaks dot com is toch wel dat het allemaal een beetje legaler is geworden…

dus het dealerforum zal onder cdfreaks niet meer terug komen…

wat cdfreaks wel te bieden heeft is onder andere hoe je om kan gaan met copieerbeveiligingen, hoe bepaalde programma’s werken etc. Maar dus niet meer waar je je laatste illegale copie op internet kan bestellen…

Originally posted by Mick03
[B]Kan iemand uitleggen wat dat allemaal is met die De Vos & Co ?

Ik hoor de laatste tijd die naam nogal veel vallen…heeft het iets met het dealer forum te maken ofzo ? [/B]

Dit is een nederlands advocaten bureau, dat probeert sites als het dealer forum te sluiten, het beste kun je dat is vragen aan cartman, die weet er alles van :wink: