Ik ga trouwen

Yippie en nog wel met een schat van een meid.
Alleen hebben de ouders gevraagd aan haar of ze onder Huwelijkse voorwaarden wil trouwen. Ze heeft namelijke een hele rijke pa en die wil voor later en nu haar financiele situatie veilig stellen. Op zich heb ik er geen problemen mee maar mijn vriendin vind het niet leeuk voor mij. We hebben gisteren een heftig gesprek gehad met haar ouders en ik heb gezegd tegen mijn vriendin dat haar vader gelijk heeft. Nu heb ik geen ruzie met mijn aanstaande schoonfamilie maar met mijn vriendin en dat is ook weer niet de bedoeling. Dit even in het kort voor een andere vraag. We hebben de bruidsreportage besproken bij een bedrijf dat digitaal foto’s maakt. Ik hoorde van een collega dat dat niet zo goed is!!! Nu twijfelen we weer maar veel fotografen werken tegenwoordig digitaal en ze zeggen allemaal is geen probleem, nonsens. Ze werken allemaal met top apparatuur. Onze fotograaf werkt met een Canon 1d mark 2 camera. Is dat een goede camera? Ik heb werk van hem gezien en dat ziet er goed uit met digitale bewerkingen. Hij is ook de fotograaf van Robbie Williams zie ik op zijn website. Mischien dat jullie ons kunnen helpen in de keuze. Hij fotografeert 9 uur voor 1295 euro en dan krijg je 90 foto’s in een album en de foto’s digitaal op DvD. Is dat duur voor 9 uur inclusief album en foto’s op DvD ? Hier staan voorbeelden van zijn trouwfoto’s en als je op de foto klikt kan je zien wie hij allemaal gefotografeert heeft. Dan krijg je een soort groot fotoalbum met meer dan 4000 foto’s of zoTrouwfoto set

Mijn vraag:

Is Digitaal net zo goed als de oude manier van fotograferen?
Waar zouden jullie voor gaan Digitaal of oude manier van foto’s maken

Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met je aanstaande huwelijk!

Zo’n EOS 1D is een professionele digitale spiegelreflexcamera, en kost rond de € 4.000,- Je maakt er even mooie, zo niet mooiere, foto’s mee dan met een analoge spiegelreflexcamera, dus wat dat betreft geen probleem.
Over de prijs kan ik je niets zeggen, aangezien ik niet weet wat gangbare prijzen zijn voor huwelijksreportages. Heb je zelf al bij andere fotografen gecheckt wat die voor een soortgelijke reportage vragen?

Van Harte !

Vergeet niet dat bijlange niet alleen de camera is die de foto maakt, maar dat ook de lens een hele grote rol speelt… en natuurlijk niet te vergeten: the human factor. Je kunt een ontieglijk mooie camera hebben, maar indien de persoon die erachter saat niet weet wat hij er mee aan moet, dan zal het resultaat ook niet al te goed zijn (ik ken dus een fotograaf die met een 6000 euro kostende Kodak cam foto’s maakt die gemaakt met een wegwerpapparaatje er niet lelijker uit zouden zien).

Kijk iig zijn foto’s eens goed door en beoordeel ook of zijn manier van fotograferen je aanstaat; daar is geen goed of fout in, dat gaat naar persoonlijke voorkeur.

Ohja… ook namens mij gefeliciteerd :slight_smile:

weet hier niks zinnig op te zeggen maar in ieder geval PROFICIAT

Ik heb hem ook gevraagd wat voor lensen hij gebruikt en de meeste zijn voor de reportages 2.8 lensen. 24-70 en 70-200 met stabilisators in de lensen geloof ik. Ik had bij andere fotografen navraag gedaan om 9 uur te komen fotograferen maar daar schrok ik van de goedkoopste was €2.250,00 en dan kreeg je de negatieven nog niet eens dus onze deal voor € 1.295,00 leek ons zeker niet slecht inclusief alle negatieven. Ik weet dat hij goed kan fotograferen want zijn database telt ruim over de 3500 foto’s en zien er toppie uit. Ik kreeg van hem een rechtsteekse link om het werk te bekijken en ja daar zit heel veel tussen.